The__Virus schreef op zondag 01 januari 2006 @ 21:22:
[...]
De door AMD vastgestelde max. temp. van een Athlon64 is 65 Graden. Dus ja, dan is ie bijna dood ja. Hij kan wel iets meer hebben, maar dat is zijn maximale temperatuur. Wat jij zegt is onzin, want jij kijkt naar andere cpu's, die een andere maximum temp. hebben.
Ik kijk naar zowel de AMD Duron als naar de Venice. Ik haal de AMD Duron slechts als
voorbeeld (Wat ik reeds vermeldt heb) aan daar mijn verhaal gebaseerd is op een eigen test met die AMD Duron 'Morgan'.
En dat van die jaartallen kun je ook nooit zeggen natuurlijk. Degene die hogere temps heeft doorstaan zal waarschijnlijk eerder dood gaan, maar je kan dat natuurlijk nooit in jaren vantevoren vaststellen.
Ik zeg dat de levensduur verkort. Exact hetgeen wat jij ook zegt namelijk :
Degene die hogere temps heeft doorstaan zal waarschijnlijk eerder dood gaan.
Dat is dus appels met peren vergelijken. De Thunderbird vanaf 1000Mhz mag zelfs 95 graden worden, maar dat geldt dan toch niet voor alle cpu's?
Lees mijn verhaal nogmaals en zie dat ik slechts de AMD Duron als voorbeeld neem en zeker niet zeg dat elke processor 90 graden mag worden.
Sterker nog, ik geef zelfs aan dat de Venice volgens AMD maximaal 65 graden mag worden en dat 'ie op die temperatuur niet 'bijna dood' is zoals jij eerder aangaf

Ik ga uit van gemiddelden en standaard omstandigheden.
En wat is een standaard omgeving ?
Je moet eens Nederland afgaan en kijken hoe mensen een PC neer zetten. Ik heb in mijn post enkele voorbeelden gegeven en die kunnen wel degelijk 10 graden verschil uit maken.
Volgens mij moet je mijn post nogmaals lezen, je reageert nu op mij met reacties die nergens op slaan (Zoals bijvoorbeeld 'het jaartallen' verhaal...)
Mijn ervaring is dat moderne processoren juist slechter tegen hoge temperaturen (en voltages) kunnen dan oudere processoren. Een 0,18 micron AMD Athlon 'Thunderbird' kan relatief goed tegen 2V. Een 0,13 micron AMD Athlon XP 'Thoroughbred' kan daar zelfs al moeite mee hebben. Een 0,9 micron AMD Athlon 64 of Intel Pentium 4 'Prescott' gaat het daar nog moeilijker mee hebben.
[
Voor 3% gewijzigd door
Thandor op 01-01-2006 23:31
]