[2000 server] Boot problemen door corrupte memory module

Pagina: 1
Acties:

• Shifty-PK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-05-2024
Mensen,

Mijn server is slecht het jaar ingegaan, een paar dagen geleden begon het. Mijn server was niet meer toegankelijk. Omdat ik in een vakantiehuisje zat kon ik toen niets doen.

Eenmaal thuisgekomen heb ik de server maar een reset gegeven want hij reageerde nergens meer op. Er staat geen monitor op en ik bestuur hem via VNC. Helaas hielp dit niets en bootte de server helemaal niet meer naar w2k.

Inmiddels heb ik er weer een beeldscherm en apperatuur aangehangen. Ik heb al ervaringen gehad met kapotte memory modules en daarom had ik al vrij snel een memory test gedaan: 1 van mijn 2 256mb modules was kapot. Ik blij, omdat ik dacht dat het probleem was verholpen. Niet dus want windows bootte nog altijd niet. Naar mijn idee heeft die memory stick mijn windows dus corrupt gemaakt.

Even de specs:
amd duron 900 processory
asus a7v mb
2x 256mb memory no-name
2x 80gb seagate hd's
simpel videokaartje

windows 2000 advanced server met de laatste sp's en update's.
Systeem draaide hiervoor probleemloos.
Server draaide veel services dienst doende als web/ftp/file/backup/active directory server.

1. Ik zal de klacht wat precieser omschrijven: Als windows start dan lijkt het in eerste instantie goed te gaan. Je ziet het witte scherm windows server familie, en dat kleine blauwe balkje vollopen. Eenmaal die op 100% staat lijkt die over te schakelen naar het blauwe scherm waarin je moet inloggen. Maar op dat moment slaat die 'uit'. Het beeld valt weg en de monitor knipperd alsof die geen signaal meer heeft. Geen HD activity meer. Alleen een ram op de reset knop werkt dan nog maar.

2. Wil ik in safe mode opstarten dan komt die net ietsje verder. Ik zie het inlog venster in beeld komen waarin dan nog staat: preparing network connections o.i.d.. Voorrdat het inlog schermpje overgaat in het invoeren van inlog en ww geeft die een error: "lsass.exe, security accounts manager initialisation failed. Error: directory service cannot start. Please try directory services restore mode from the f8 boot menu. " Vervolgens als ik op OK click gaat hij weer rebooten. Ik kan dus niets doen in safe mode.

3. Ah fijn als ik "directory services restore mode" probeer uit het boot menu dan gebeurt er eigenlijk hetzelfde als in (1), windows wordt geladen maar valt stil na het witte windows 2000 server scherm.

4. Last good configuration geprobeerd, geeft tevens hetzelfde probleem als in (1).

5. Windows 2000 server cd erin gepropt en iets geprobeerd via repair opties. Eerst the automatic repair en alle mogelijk repair functies laten uitvoeren. Geen resultaat. Vervolgens via recovery fixmbr eens geprobeert maar dat heeft ook niets veranderd.

Op dit moment ben ik ten einde raad. Het zou me zoveel tijd weer kosten om de server opnieuw te installeren en vooral om alle applicaties in de oude vorm te laten draaien. Wat voor andere opties zijn er nog om deze server weer leven in te blazen?

Alle tips zijn welkom _/-\o_

• Shifty-PK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-05-2024
kick :+

Mischien was de vraagstelling niet helemaal duidelijk:

Wat kan ik nu nog doen om deze server te redden? 8)7

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-02 14:25
WIndows 2000 eroverheen installeren, uit mn hoofd zou de repair dat op een gegeven moment zelf doen. Anders ff een image(backup maken) en gewoon de setup starten, deze ziet vanzelf dat Windows al is geinstalleerd en zal de installatie eroverheen zetten. Je apps e.d. blijven dus behouden.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.