[Bios] Improper Frequency

Pagina: 1
Acties:

• jdiezrequejo
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 27-05 20:02
Laatst heb mijn pc enkele dagen achter elkaar aangehad, en toen ik hem wilde afsluiten ging dat niet want hij herstarte zich steeds weer op het punt waar hij zichzelf meost uitschakelen.
Dus ik dacht haal gewoon de stroom eraf.
Zo gezegd zo gedaan, nu start ik hem opnieuw op en kom ik in de Bios met aan de zijkant deze melding:

"During the last boot-up, your system hung for improper frequency combination. Your system is now working in safe mode. To optize the system performance and reliability, make sture the frequency combination conforms to the specification of your CPU, DIMM and other connected devices"

En hij stond geselecteerd bij deze optie: CPU External Frequency (MHz) en die staat op 133.

Ik heb verder niks gedaan ofzo, niet overgeklokt of aan mijn instellingen van de Bios gezeten..

Specs zijn:
Pentium 4 3,06 Ghz
Asus P4PE
Geforce Ti 4200
512mb Geheugen

Ik heb geen idee welke versie mijn bios is, kan het ook nergens zien in de bios zelf. Maar ik heb de bios ook zelf nog nooit geupdate ofzo..

Kan dit nu verder kwaad is mijn vraag? Moet ik iets doen om dit te voorkomen, zijn er mee rmensne die dit ooit gehad hebben? :)

Door een fout kan deze signature niet worden weergegeven.

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

uuuuh hij draait nu waarschijnlijk te langzaam. dat kan geen kwaad maar natuurlijk maar fijn is anders. Ik ben zelf niet heel goed thuis in intel procs maar er zal zeker iemand reageren die je even de goede fsb doorgeeft (ik denk 200 maar weet het niet zeker)

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 11:28

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Dat krijg je standaard vaak als je in de bios de stroom eraf haalt. (of CMOS batt eruit ;) )

Gewoon je snelheid weer op normaal zetten en klaar is jdiezrequejo :?

Bij mijn weten staan er altijd standaar een paar mhz snelheden waar je uit kan keizen. Gewoon de goede kiezen, f10 -> safe en dan klaar :?

[ Voor 31% gewijzigd door Notna op 01-01-2006 14:08 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• jdiezrequejo
Notna schreef op zondag 01 januari 2006 @ 14:07:
Dat krijg je standaard vaak als je in de bios de stroom eraf haalt. (of CMOS batt eruit ;) )

Gewoon je snelheid weer op normaal zetten en klaar is jdiezrequejo :?

Bij mijn weten staan er altijd standaar een paar mhz snelheden waar je uit kan keizen. Gewoon de goede kiezen, f10 -> safe en dan klaar :?
Mjah er staat idd een lijstje met getallen, die ik kon selecteren... Automatisch had hij al 133 geslecteert. Maar zal eens kijk in de handleiding van het meoderbord of daar iets over de snelheid stata die hij meot staan :)

Dacht namelijk dat 133 gewon goed was

[ Voor 4% gewijzigd door jdiezrequejo op 01-01-2006 14:10 ]

• jdiezrequejo
StuiTeR schreef op zondag 01 januari 2006 @ 14:07:
uuuuh hij draait nu waarschijnlijk te langzaam. dat kan geen kwaad maar natuurlijk maar fijn is anders. Ik ben zelf niet heel goed thuis in intel procs maar er zal zeker iemand reageren die je even de goede fsb doorgeeft (ik denk 200 maar weet het niet zeker)
In de handleiding van mijn moederbord staat dat de Front side Bus (FSB) 533/400 MHz is.

Weet niet of ik hem dan op die waarde moet zetten?

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 03-03 19:09

Ray

uuuh nee :) daar zit een mulitplier bij in. dus het zal nu idd kloppen fsb 133 x 4 = 533. lijkt er op dat alles ok is. Download anders is een proggie als everest http://www.lavalys.com/ dan kan je precies uitlezen of alles klopt. Kijk gewoon bij overclock en dan zie je of alles gewoon op 100% draait
Pagina: 1