Website EDV Extreme (ofzo)

Pagina: 1
Acties:

• halfgaar
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 02-11-2025
Iemand had mij een tip gegegeven naar een zwitsers winkeltje te zoeken, dat ongeveer EDV extreme heet, om aan een watergekoelde voeding te komen. Maar ik kan met geen mogelijkheid de website vinden. Degene die het mij vertelde zei al dat het diep in google resultaten zou staan, maar ik vind niets. Op GoT ook niet, al vind ik wel een aantal posts met EDV extreme erin.

Dus, weet iemand de site...?

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:22

drooger

Falen is ook een kunst.

Waarom zou je een voeding op waterstof willen hebben? (snap'k nie echt)

Anyhow, ik zal ook eens een balletje omhoog werpen bij google search.

edit: http://www.pcsilent.nl/nl...ss-W_450_Rev.1.3.110.html

In het nederlands, dus je hoeft helemaal niet naar een zwitsers winkeltje te zoeken.

[ Voor 43% gewijzigd door drooger op 01-01-2006 14:16 ]

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Verwijderd

drooger schreef op zondag 01 januari 2006 @ 14:13:
Waarom zou je een voeding op waterstof willen hebben? (snap'k nie echt)

Anyhow, ik zal ook eens een balletje omhoog werpen bij google search.

edit: http://www.pcsilent.nl/nl...ss-W_450_Rev.1.3.110.html

In het nederlands, dus je hoeft helemaal niet naar een zwitsers winkeltje te zoeken.
Sorry maar ik moet hem er echt ff in knallen... Waterstof... 8)7

• halfgaar
Drooger, de reden daarvoor is simpel. Zoals EDV extreme het doet is illegaal. Ze zetten een waterblok in de voeding, direct op de transistoren en dergelijke. Alle legale watergekoelde voedingen moeten hun waterblok extern hebben. EDV extreme pakt bestaande voedingen, voornamelijk Enermax geloof ik, en bouwt ze zelf om.

En de reden daarvoor is simpel, ik wil mijn nieuwe bak met maar een langzaam draaidende fan koelen. Passief gekoelde voedingen is toch niet zo handig, die worden toch wel warm.

Verwijderd

Er is een reden waarvoor die dingen illegaal zijn...

• halfgaar
Dat snap ik. Maar ik wil in ieder geval eens kijken wat ze te bieden hebben.

• Widow
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 05-02 15:53
illegale voedingen 8)7 krijg je dan een boete als de politie je daarmee betrapt ofzo?

Wat maakt het nou uit of een waterblok intern zit of niet, iemand die daarmee bezig is, die weet wat ie doet en dan vind ik het een beetje raar om te spreken van (il)legale voedingen.

Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing.

• halfgaar
Laat ik het zo zeggen, er zijn vast richtlijnen die stellen dat je geen water in "normale" lichtnet apparatuur mag hebben. Een pomp bijvoorbeeld heeft zijn electronica en water goed gescheiden, maar een voeding is denk ik een verhaal apart, omdat de electronica daar gewoon open ligt. En als je het weet of niet maakt niet zoveel uit. Als hij lekt, dan is het misschien wel fik. Het enige voordeel is dan, dat je weet waardoor het komt...

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:50
vaag verhaal ...

Kijk eens naar je gemiddelde koffiezetter ... als dat niet mengen van 220 en water is weet ik het niet meer.

Repareren doe je zo.

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:22

drooger

Falen is ook een kunst.

Sorry maar ik moet hem er echt ff in knallen... Waterstof... 8)7
Klein denkfoutje..

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

• halfgaar
Goed, misschien dat op de website van dat bedrijf een goede uitleg staat. Als iemand hem weet...

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01-02 13:05

job

http://www.edvextrem.de/

duitse shop dus, geen zwitserse :P

• MoNo79
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09-2025
http://www.yesico.de/products/powers.htm

Wat dacht je van deze voedingen ik heb hem zelf ook. Ze zijn erg goed en worden niet te warm.

• halfgaar
Job, dank. Ik zal het eens goed doornemen.

Bas, dat is precies de voeding die ik eerst wilde hebben, maar dus afgeraden werd later. Wat voor airflow heb je in je case? Ik heb straks alleen een radiator met fan aan de bovenkant van de kast (full tower), en ik wil ook niet meer. Heb jij een enorme barage aan fans waardoor hij koel blijft?

• Sprite_tm
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 30-01 01:49

Sprite_tm

Semi-Chinees

Dit is imo meer DOC.

Relaxen und watchen das blinkenlichten. | Laatste project: Ikea Frekvens oog

• sapphire
  • Laatst online: 15:32

sapphire

Die-hard pruts0r

halfgaar schreef op zondag 01 januari 2006 @ 15:24:
Job, dank. Ik zal het eens goed doornemen.

Bas, dat is precies de voeding die ik eerst wilde hebben, maar dus afgeraden werd later. Wat voor airflow heb je in je case? Ik heb straks alleen een radiator met fan aan de bovenkant van de kast (full tower), en ik wil ook niet meer. Heb jij een enorme barage aan fans waardoor hij koel blijft?
Euhm waarom zou je een hele rits fans in je kast moeten hebben om een passieve voeding te kunnen draaien :? dan is het nut van eht passieve toch weg, ik denk dat die fabrikanten ook wel zo slim zijn hoor, die brengen echt geen slecht gekoelde voeding op de markt hoor ;)

@Bluecold: 31€ om precies te zijn ;)
Maar wel handig om te weten dat ze stil zijn :)

[ Voor 6% gewijzigd door sapphire op 02-01-2006 14:16 ]

Gabriël AM5

Verwijderd

http://www.pcsilent.nl/nl...ss-W_450_Rev.1.3.110.html <-- niet kopen, heeft maar 18 ampere op de 12v lijn, dat heeft mijn 300w FSP (iets van 20 euro bij paradigit) ook en die is fluisterstil.

• halfgaar
@sapphire
Het kleinste beetje ventilatie kan al heel veel uitmaken. Zo'n passieve voeding kan best heel warm worden. Denk ook maar aan die dure Zalman kast, waarmee je je computer helemaal fanless kan maken, ook zonder water. Je computer wordt toch best nog warm, ook al zou je denken dat een fabrikant geen slecht gekoelde dingen op de markt brengt...

@Bluecold
Je link werkt niet. Maar, is 18 ampère weinig? De voeding van edv extreme die ik in gedachte had heeft twee 12V lijnen, per stuk 16A. De 600 Watt voeding die daar staat heeft 18A, dus dat is niet weinig lijkt me...

• MeMoRy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-07-2025
1 lijn van 18 amp is idd erg weinig... mijn tagan TG480-u22 heeft twee 20 amp lijnen en als je ze koppelt (schakelaartje) levert hij 1 lijn met max 30 amp... als je sneller dual proc combineert met twee vidkaarten in SLI en dan ook nog overklokt, dan heb je zelfs daaraan te weinig...
hij is ook erg stil en kost minder dan de helft van zo'n watergekoelde voeding...

[ Voor 15% gewijzigd door MeMoRy op 02-01-2006 15:46 ]

U vraagt, wij antwoorden.

• halfgaar
Het lastige met stille voedingen, en sowieso in het algemeen, is dat de één zijn interpretatie van stil heel anders kan zijn dan die van de ander. Of, de omgeving is gewoon lawaaiiger, zodat het minder opvalt. Of, de kamer waar die in staat dempt beter. Of, als je computer in een hoek staat (zoals hier) dat je zo een aantal verdubbelingen in geluidsniveau hebt, vanwege akoestische spiegels (muren, etc). Met fans moet je ook maar geluk hebben. Veel fans, ook al zijn ze stil, maken bijvoorbeeld een snijdend geluid. Dat is vooral bij kogellagerfans zo. Ik heb geheel toevallig op mijn radiator een fan zitten die dat niet doet (titan 12cm aluminium). Als ik mijn hele computer kan koelen met alleen die fan, is geweldig.

• sapphire
  • Laatst online: 15:32

sapphire

Die-hard pruts0r

vind je die stil ?!? Probeer dan eens een Papst 12cm.
Inderdaad, stilte is niet objectief, zo vind ik die titans op 5v niet echt geweldig en zou ik ze het liefst meteen vervangen door papsten ;)
Maar me Tagan 480u01 is wel stil ivm met die titans :)

Gabriël AM5

• halfgaar
Ik heb een papst 8cm in mijn voeding zitten, en het ding vindt ik relatief erg lawaaien. Als ik hem blokkeer is het een stuk stiller, maar de voeding zelf zoemt ook heel erg, dat suckt ook. Mijn huidige voeding zit ook propvol met onderdelen, dus dat geeft enorme turbulentie. En het lijkt alsof het de fan net de resonantiefrequentie van de voeding en kast te pakken heeft.

Die titan 12cm fan van mij trouwens, heb ik wel op een fanmate zitten op minimaal toerental. 1000 rpm volgens de meter. Ik hoor geen verschil met de radiator fan aan of uit. Papst grootste troefkaart is ook gewoon een lager toerental.

• MeMoRy
halfgaar schreef op maandag 02 januari 2006 @ 23:23:
...Als ik hem blokkeer is het een stuk stiller...
Nee, dat is gezond voor de fan :/

• halfgaar
Jazeker, ik behandel mijn fans goed, worden ze hard van :). Maar rustig maar, de voeding is er tegen beschermd. Als ik hem tegenhoud, dan wordt de spanning van de fan gehaald. Elke seconde ofzo probeert hij hem weer op te starten, maar geeft het meteen weer op.

• MeMoRy
??!??!?!? zelf geklust zeker? :?

maar goed, ik hou op met mijn offtopic geblaat...

• halfgaar
De thread is van mij, en heeft zijn doel gevonden, dus ik ga nog even door...

Nee, dat heb ik niet zelf geklutst. Op een gegeven moment dacht ik: "ik probeer voorzichtig en heel kort even de fan te blokkeren om te kijken hoeveel geluid dat scheelt". En toen merkte ik dus dat hij deze beveiliging heeft.

• arnoman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-02 20:55
Ik kan je de voedingen van Edvextrem zeker aanraden, ik heb zelf ook zo'n voeding en deze draaid zonder problemen
Pagina: 1