Toon posts:

(winxp) Netwerk ziet pc niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds kort heb ik 2 netwerkkaarten van sitecom aangeschaft (WL-115) en een router (WL-108). Op de ene pc van mn vader (winxp home SP2) draait ie wel, maar alleen met kabel en op de mijne (win xp prof SP2) kan ie wel connecten, maar geeft dan een fout aan dat de computer geen netwerkadres aan kan maken. Tevens als ik ping naar de router, geeft deze aan dat alle pakketten verloren zijn gegaan, terwijl de pc zegt dat hij wel verbonden is met de router. Ook als ik op mn vader's pc de router bewerk en zeg dat deze de internetverbinding moet delen krijg ik ook een fout dat internet al geconfigureerd is en dat ik het niet kan wijzigen.

Wat ook raar is, is dat (draadloos) internet het wel deed bij mn vriendin en niet bij mij, dus het probleem ligt hier.

Heeft iemand enig idee hoe ik dit probleem op kan lossen.

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:09

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Probeer de standaard grappen eens:

• Start--> Run--> cmd --> ipconfig --> ipconfig /release--> ipconfig /renew
• Wizard van XP draiien in My Network Places
• Straight of Cross cable :?
• FAQ grappen ookal doorgenomen ?

[ Voor 9% gewijzigd door Notna op 01-01-2006 13:53 ]

Xbox Live ID:Notna8310

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-04 14:49
er zijn een paar routers van sitecom waarbij je (best wel vreemd eigelijk) crosskabels moet gebruiken.

probeer dus eens de kabel tussen jou vader z'n pc en de router tussen jou pc en de router te zetten en kijk of het werk.

[ Voor 9% gewijzigd door Speedfightserv op 01-01-2006 13:58 ]

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Verwijderd

Topicstarter
hoezo kabels? het is nlk een draadloze netwerkkaart die ik in mijn pc hebt gestopt. Dan heb ik toch geen kabels nodig, of zie ik dat verkeerd?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb net ipconfiggrappen uitgehaald en ik krijg de volgende foutmelding: Unable to contact your DHCP server request has timed out.

Verwijderd

Topicstarter
update:

ik heb nu internet op mijn computer, maar niet meer op die van mn vader. ik heb internet gedeeld gekregen, maar op de een of andere manier pakt ie em niet meer bij mn vader zn pc. het enige wat ik gedaan heb, is de connectie delen. iemand enig idee hoe ik dit nu weer moet oplossen?

ipconfig etc al geprobeerd, maar t mocht niet baten...

• Viking Kvinne
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:48
Al je verbindingen weg gooien wil wel eens helpen. Ook je nics software matig. Dan weer opnieuw starten en alles instellen zoals je het wil.
Ik had ook zoiets een keer en werkelijk niets hielp, toen heb ik alles verwijderd en opnieuw ingesteld.
Eureka! het werkte toen wel. waarom XP toen zo moeilijk deed weet ik vandaag de dag niet.
Offtopic: Net Ubuntu linux geinstalled en het werkte netwerkmatig meteen met een XP bak _/-\o_

• Speedfightserv
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 24-04 14:49
Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2006 @ 15:01:
hoezo kabels? het is nlk een draadloze netwerkkaart die ik in mijn pc hebt gestopt. Dan heb ik toch geen kabels nodig, of zie ik dat verkeerd?
ik las weinig over draadloos in jou topic dus vandaar dat ik uit ging van een bedraad netwerk.

Mijn ervaring met draadloze sitecom routers is dat je hem eerst even volledig moet resetten (reset knop 5 sec ingedrukt houden) en dan pas gaan configuren. (zelfs als de router gloednieuw is moet je dit even doen). ik heb in de laatste jaar 5 van die dingen geinstalleerd dit was 5 keer nodig.

succes

30 x Trina 390wp Op SE en Solis. | MHI 3,5kw

Pagina: 1