[Gezocht] Firewall clients die vanaf 1 punt te beheren zijn

Pagina: 1
Acties:

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:41
Ik zoek dus zoals de topic titel zegt een firewall client, die remote centraal volledig in te stellen is. Dit omdat ik nu alle pc's af moet in mijn netwerk (3!) om constant dingen toe te staan aan users. Verder weet ik zo ook geen firewall waarop ik alles kan instellen, en dit met een wachtwoord beveiligen.

Als ik google/ altavistaniseer op "Network managed firewall" kom ik niet veel verder dan SecurePoint Suite 2006, waar naast een firewall ook allemaal spannende dingen in zitten die ik helemaal niet wil.

/edit

En waar je bovendien een speciale SecurePoint linux pc voor moet bouwen. Ik wil dus gewoon dat de dingen die ik instel onthouden worden bij de client, zodat ik mijn pc gewoon kan uit zetten zonder dat de firewalls op de andere pc's in mijn netwerk in de stress schieten.

/edit 2

Budget is geen probleem.

Ik houd er geen server op na, daarom moet alles bij de clients gestored worden.

Wat ik precies wil regelen: Internettoegang toestaan/ weigeren per programma, per pc en als het even kan per user.

[ Voor 45% gewijzigd door _eXistenZ_ op 01-01-2006 16:01 ]

There is no replacement for displacement!

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 19:42
Wel OS gebruik je?
Wat zijn je voor keuren?
Wat wil je precies regelen?
Wat is je butget?
Wat is je server OS?

Van uitgaande dat je Windows hebt draaien McAfee Desktop Firewall.
Centralized management, monitoring, and detailed reporting
Desktop Firewall integrates with McAfee ePolicy Orchestrator®, the industry’s leading tool for system security management. Administrators can configure and enforce policy and monitor the effectiveness of their security safeguards.
Werkt goed en gemakkelijk. Je kan ook je Antivirus er mee beheren. Wat natuurlijk ook lekker is. Je kan het doen met ePolicy Orchestrator of ProtectionPilot

[ Voor 78% gewijzigd door Rolfie op 01-01-2006 13:41 ]

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:41
Zie edit.

offtopic:
Network Troubleshooting --> Netwerken algemeen namechange
Is dat een ideetje? Ik zit nu namelijk gewoon wat te zoeken om de zaak beter te beheren dan ik nu kan, wat niet echt een probleem is opzich...

[ Voor 4% gewijzigd door _eXistenZ_ op 01-01-2006 17:09 ]

There is no replacement for displacement!

• vliegjong
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-08-2017

vliegjong

Bump!

kleine reactie op reply 2 hierboven. McAfee DFW valt NIET te beheren met Protection Pilot. Die kan alleen VSE en Grousphield managen.
Maar

Ik ben een Nerd, jij ook? Dan zijn er namelijk 10 toffe mensen :)

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-04 08:52
Enigzins zoals hierboven vermeld, misschien dat je wat meer naar virusscanners met firewall moet kijken. TrendMicro Officescan heeft ook een firewall onboard en is centraal te regelen.

Onthoud zodra je centreel gaat managen dat het toch beter is om te werken met een "server" actige pc die 24/7 aanstaat. Hiernaast vermoed ik dat budget toch een probleem gaat worden en de tijd dat je bezig bent om je in zoiets te verdiepen en in te richten in het niet valt bij bijv. remote desktop/vnc te regelen.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.