Toon posts:

Hulp nodig bij nieuw systeem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Wat ik ermee wil doen
Ik wil er de alledaagse dingen mee gaan doen, zoals internet, msn, mailen, maar ik wil er ook mee gaan gamen. Ik ben geen die-hard gamer die alles op high hoeft te spelen. Op mijn oude systeem met een radeon 7000 speelde ik ook alles op low. ;)

Budget
Mijn budget ligt rond de €850. Ik ga het systeem bij Azerty.nl bestellen. Ik heb er veel positieve reacties over gelezen en ze zijn vrij goedkoop.

Wat is zelf heb gezocht
Na heel wat reviews te hebben gelezen heb ik dit systeem bij elkaar gevonden. 8)

Behuizing: Thermaltake VB1000BNS, Soprano Geen, Zwart €66
Ik vind het een mooie kast en hij is niet extreem duur.

Voeding: Huntkey LW-6400SH 400 Watt €32
400 watt lijkt me voldoende en Huntkeyis een A-merk.

CPU: AMD Athlon 64 Venice 3200+, Socket 939, Boxed €180
Amd gekozen omdat ik er ook mee wil gamen en ik heb er goede ervaring mee. De 3200+ heb ik gekozen omdat deze maar €7 duurder is dan de 3000+.

Geheugen: TwinMos Memory DDR SDRAM, 1 GB, PC3200, 400 MHz, Matched pair (2x 512 MB) €75

Moederbord: Asus A8N-E €95
Ik heb veel positieve reviews gezien hierover gelezen en lijkt me dat hij dan ook goed is. Ik heb geen SLI gekozen omdat ik dat toch niet ga gebruiken.

Hardeschijf: Hitachi Deskstar T7K250 250 GB, 7.200 rpm, 8 MB, SATA II €107
Mijn vorige schijf was 60gb en die was constant vol. Ik wil dus nu wel voldoende opslagruimte

Videokaart: Asus EN6600GT /HTD 256 MB, PCI Express x16 €171
VGA koeler: Zalman VF700-Cu Silent VGA Cooler €23
Hier twijfel ik over: Kan ik niet beter de EN6600GT silencer/HTD zonder zalman koeler nemen?

DVD-speler: Lite-On SOHD16P9S-34C 16x, 48x, Zwart, OEM €19

Netwerkkaart: Asus WL-167G USB Adapter €26
Ik had hiervoor een PCI kaart maar die had ik vaak in een andere pc nodig dus vandaar dat ik nu een usb apapter koop. Maar aan mijn PCI kaart zat zo'n antenne die ik op mijn bureau kon zetten en daarmee had ik al vaak dat de signaalsterkte laag is. Zou deze USB adapter dan wel voldoende bereik hebben? Mijn router ondersteund ook alleen 802.11b .

Toetsenbord en Muis: Logitech Cordless Internet Pro Desktop Zwart, OEM €29
Niet te duur en wordt aanbevolen in het Multimediasysteem BBG van November.

Montage volledig systeem 1 jaar garantie: €35

Totaal: € 867,50 incl. verzendkosten.

Een Monitor en speakers heb ik al.

Vragen:
• Gaat dit systeem goed samenwerken? Heb ik geen dingen over het hoofd gezien? :?
• Welke videokaart kan ik het beste nemen? De Asus EN6600GT /HTD met zalman koeler of de Asus EN6600GT Silencer/HTD? :?
• Heeft zo'n wireless USB adapter wel voldoende bereik? :?

• J-air
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-11-2023
neeh nooit die silencer nemen, Anders krijg je het kachel effect in je kastje en dat wil je niet,

Mooi systeem :)

voeding mag iets zwaarder; vergeet niet; dit is het hart van je pc, Heb je slegte voeding, draait alles slecht (het liefst een tagan voeding, deze zijn kwalitatief zeer goed (uit ervaring 8) ) )

[ Voor 48% gewijzigd door J-air op 01-01-2006 13:21 ]

Verwijderd

Als ik jou was zou ik lekker de 6600GT met de Zalman nemen. Ook erg stil en koel zelfs op 5 volt. Verder is het een goed systeem maar als ik jou was zou ik wel een andere voeding nemen. Een vriend van mij had die huntkey ook en heeft gelijk een antec gekocht. Zo slecht is dat ding.

Koop dus een enermax of tagan of antec als voeding.

Ik ben echt traag

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2006 13:26 ]

• EQJim
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 28-01 18:20
ik zou idd voor de zalman gaan, maar ik betwijfel ook ten zeerste of dat usb ontvangertje wel sterk genoeg is om een goed signaal te vangen. Ik zou er lekker een pci kaart instoppen, just to make sure.

Heb je trouwens gedacht aan een brander?

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-02 16:05
Een Huntkey is GEEN A-merk. Kijk voor de lol eens naar het rendement van die dingen. Dat is tussen de 55 en 65% (een a-merk voeding heeft boven de 75%). Ik zou dus voor een andere voeding gaan van bv. Cooler Master, Zalman, Nexus, etc...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Huntkey is volgens mij geen A-merk, de laatste huntkey die ik in mijn handen had was niet bepaald geweldig (en dat was niet alleen omdat het ding in rook opging, kwalitatief voelde het ding al brakkig).

Doe niet moeilijk en spendeer gewoon 30 euro meer aan een voeding.

Verwijderd

ik zou ook een tagan voeding nemen en ipv van dat usb wifi stickje een pci linksys of een ander a merk apparaat nemen heb ik zelf ervaring mee werkt veel beter

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik heb jullie reacties gelezen. De videokaart wordt dus de Asus EN6600GT /HTD met zalman koeler.

Ik had hiervoor een Sweex netwerk kaart en die werkt al 2 jaar zonder problemen. Ik koop nu denk ik gewoon dezelfde kaart. Ik vind €45 euro wel erg veel voor een netwerkkaart.

Wat betreft de voeding: Huntkey staat toch echt in de lijst van A-merken in Welke voeding heb ik nodig?
Maar ik zal jullie raad opvolgen. Ik heb zitten kijken en heb 3 andere voedingen gevonden van de merken die jullie hebben genoemd:

Antec Smart Power 2.0 400 Watt
Cooler Master RS-430-PMAP eXtreme Power 430 Watt
Tagan TG380-U01 380 Watt

Ik denk zelf dat ik het beste de antec voeding kan kiezen, maar aangezien ik al eens eerder de verkeerde voeding heb gekozen laat ik jullie ook maar kiezen 8)
Pagina: 1