• GurbY{nl}
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 07:10
Ik moet zeggen dat ik aardig wat leer hier, van ieders foto's en uiteraard al het commentaar erbij. Ik heb het programma van Joe Huang (als ik me niet vergis): ViewExif. Alleen: bij vrij veel foto's krijg ik "Sorry, image contains no exif information" en kan ik niet nakijken hoe de foto gemaakt is. Het lijkt alleen, door het commentaar van anderen, alsof die exif informatie wél beschikbaar is, maar niet via het progje wat ik gebruik. Ik heb echter niets anders kunnen vinden; wie heeft tips hoe deze info wél na te slaan is, zodat ik me verder kan verdiepen in hoe het wel en hoe het beter niet kan?

BVD!
ps. En uiteraard de beste wensen natuurlijk....!!!

[ Voor 7% gewijzigd door GurbY{nl} op 01-01-2006 08:48 ]

Verwijderd

ik ben totaal geen pro
ik heb thuis een Sony sybershot p93 plus Sony ericsson D750i (GSM met 2 MP camera) liggen
Maar als ik zoiets wil weten Doe ik het altijd via een omweg met PSP 9 en dan in de autoscripts staat ergens iets met Exif
dan komt er een mooi kader omheen waar het in staat
of als ik hier op GoT zit en ik wil dat weten gebruik ik gewoon mijn stantaard browser :D
Opera - je klikt rechts op de foto en kiest eigenschappen (en als hij niet bewerkt of verkleint is zie je het staan .. zelfs als er mee geknoeit is met bijv PSP 9)

• Justawitte
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik weet niet of je windows xp gebruikt, maar als je daarmee naar de eigenschappen van een foto gaat en je drukt op het tabblat samenvatting en vervolgens op geavanceerd, dan zie je ook (een beknopte) exif info staan.

• GurbY{nl}
Ik gebruik XP maar die laatste (tabblad samenvatting) kan ik niet vinden? Ik probeer het b.v. bij deze foto: http://album.zoom.nl/images/1024/215347.jpg

• martinr
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-12-2025
XnView vind in het plaatje van bovenstaande link ook geen EXIF-informatie.

Verwijderd

Als je in Photoshop opslaat met de optie "save for web" gaat de exif eruit, dat is vast bij bovenstaande foto gebeurt, eeen heleboel foto's op internet hebben geen EXIF info.

• GurbY{nl}
Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2006 @ 11:30:
Als je in Photoshop opslaat met de optie "save for web" gaat de exif eruit, dat is vast bij bovenstaande foto gebeurt, eeen heleboel foto's op internet hebben geen EXIF info.
Ah... ok! Dan is het me duidelijk.

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik weet niet welke broser jij gebruikt, maar voor Mozilla Firefox is er een goeie extension beschikbaar waarmee je met twee muisklikken de EXIF-informatie kunt bekijken van een foto als die info beschikbaar is: http://ted.mielczarek.org/code/mozilla/fxif/. Ik gebruik de extensie regelmatig en het is erg handig in gebruik omdat je niet op een of andere manier de foto hoeft op te slaan en in een extern programma moet bekijken.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/cb6941f711c06e7abaa67caa50686020/full.png

• Tees
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Robin schreef op vrijdag 13 januari 2006 @ 22:44:
Ik weet niet welke broser jij gebruikt, maar voor Mozilla Firefox is er een goeie extension beschikbaar waarmee je met twee muisklikken de EXIF-informatie kunt bekijken van een foto als die info beschikbaar is: http://ted.mielczarek.org/code/mozilla/fxif/. Ik gebruik de extensie regelmatig en het is erg handig in gebruik omdat je niet op een of andere manier de foto hoeft op te slaan en in een extern programma moet bekijken.

[afbeelding]
Ah supermooi Robin! Hier was ik eigenlijk al (onbewust :)) naar op zoek omdat elke keer een bestand opslaan om de EXIF te lezen wel erg omslachtig is. Bedankt!

"If we knew what it was we were doing, it would not be called research, would it?"

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:17

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2006 @ 11:30:
En dat is eigenlijk best zonde. Ik gebruik al een tijdje de door Robin genoemde plugin en ik erger me er steeds aan als er foto's worden gepost waarbij ik niet kan zien "hoe" hij gemaakt is, want daar kan je best een hoop van leren. Zeker hier in het fotografie forum vind ik het jammer dat mensen de foto's niet met behoud van exif online zetten.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Acid_Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:11

Acid_Burn

uhuh

Bij save for web wordt er een heleboel weggelaten en wordt je bestand gewoonweg een stuk kleiner. Als mensen dat soort dingen willen weten, dan vragen ze er maar om :)

Glass Eye Photography | Zelfbouw wireless fightstick | Mijn puzzel site

• djengizz
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Ben het er wel mee eens dat het soms fijn is als het er bij staat.
Maar om mezelf als voorbeeld te nemen:
Ik heb een host die mij onbeperkt foto's laat uploaden in het orginele formaat en mij vervolgens met een zeer handig script alle resoluties laat dieplinken. Nadeel is wel dat er bij de dieplink de exif eraf valt.
Voordelen winnen het dan van de nadelen.
Daarnaast vind ik het ook wel aan het soort post liggen of de exif belangrijk is. In een showcase hoeft dat van mij niet. Zoals Acid_Burn zegt: wil ik het weten, vraag ik het wel.
Pagina: 1