Toon posts:

Maxtor of Seagate?

Pagina: 1
Acties:
  • 71 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben dringend toe aan een niewe 200GB schijf. Welke van deze 2 kan ik het beste nemen? Heb altijd Maxtor gehad, maar ik wil wel is verder kijken dan mijn neus lang is dus vandaar deze vraag.

Mochten er andere suggesties zijn voor een 200GB HD van rond de 100 euro hoor ik het graag.

• wboard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-04-2022

wboard

-=<wboard>=-

haha nu al opzoek naar een nieuwe hd :), koop een seagate barracuda :)

[ Voor 7% gewijzigd door wboard op 01-01-2006 02:02 ]

A smooth sea never made a skilled sailor

• Xanthium
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 25-07-2025
zijn er geen interessantere topics te starten nu het nieuwe jaar net 2 uur oud is? :?

• wboard
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 04-04-2022

wboard

-=<wboard>=-

dat d8 ik dus ook al :)
waarschijnlijk is z'n fileserver precies om 00:00 uur gecrasht vanwege de millenium bug..
ohnee dat was 6 jaar terug :r >:)

[ Voor 74% gewijzigd door wboard op 01-01-2006 02:04 ]

A smooth sea never made a skilled sailor

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Over welk merk HD je moet kopen heeft iedereen z'n eigen mening, seagate hebben de naam wat stiller te zijn, maarja...

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Shaggy
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 28-02 19:56

Shaggy

Misantroop pur sang

Ik denk dat je die vraag heel goed zelf kan beantwoorden door eventjes verder te kijken. Met name zaken als wensen/eisen etc. zijn belangrijk, behalve "Ik wil zus, of ik wil zo... "

Als je de FAQ doorleest zal je veel te weten komen, en een willekeurige search op HDD reviews/benchmarks levert eveneens erg veel op.

Check hier: OM FAQ / Beleid

ik denk dat dit je wel een eind op weg zal helpen ipv dat wij het je voorkauwen.

Making an ass of myself since the 70's

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Het gaat weinig uitmaken gezien het straks toch allemaal Seagate wordt nu Maxtor door hen overgenomen is. Persoonlijk zou ik Seagate kiezen, omdat de kwaliteit en service mij van Seagate meer aanspreken.

• Gaitman
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:49

Gaitman

The Real One

De keuze lijkt mijn niet moeilijk :o
spoiler:
Seagate dus!
Seagate neemt Maxtor over
Door Jack Leenders - woensdag 21 december 2005 - 12:21 - Bron: Redactie Tweakers.net - Submitter: Maus - Views: 37.089

Harde-schijvenfabrikant Seagate neemt concurrent Maxtor over, zo hebben beide bedrijven vandaag bekendgemaakt. De Raden van Bestuur van de twee bedrijven hebben unaniem hun handtekeningen gezet onder een overeenkomst die onder andere inhoudt dat Maxtor-aandeelhouders voor ieder aandeel 0,37 Seagate-aandeel zullen krijgen. Dat komt voor Maxtor-aandeelhouders neer op $7,25 per aandeel, een bonus van drie dollar ten opzichte van de $4,25 die een Maxtor-aandeel waard was op het moment dat de deal gesloten werd - afgelopen dinsdag. Als de overname van Maxtor door Seagate voltooid is - ergens in de tweede helft van 2006 zo is het plan - zullen Maxtor-aandeelhouders gezamenlijk 16 procent en Seagate-aandeelhouders 84 procent van het nieuwe bedrijf bezitten. De transactie vertegenwoordigt een waarde van 1,9 miljard dollar. Het nieuwe bedrijf zal onder de naam Seagate verdergaan.
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1135162420.gif
Seagate is marktleider in de sector harde schijven; volgens marktonderzoekers leverde Seagate in het tweede kwartaal van dit jaar wereldwijd dertig procent van de verhandelde harddisks. Maxtor was met 16,3 procent marktaandeel in het eerste kwartaal ongeveer half zo groot en de nummer twee, maar in het tweede kwartaal slonk Maxtors aandeel naar 13,5 procent en werd voorbijgestreefd door concurrent Western Digital die 17,6 procent wist te bereiken. De harde-schijvenmarkt groeit, maar de concurrentie is fel en wordt ook wel als een boom-and bust-markt aangeduid. Of er gevolgen zullen zijn voor de werknemers is nog niet bekend. Bij Seagate werken ongeveer 40.000 mensen. Bij Maxtor zijn wereldwijd circa 13.500 mensen werkzaam.

Verwijderd

Topicstarter
Xanthium schreef op zondag 01 januari 2006 @ 02:03:
zijn er geen interessantere topics te starten nu het nieuwe jaar net 2 uur oud is? :?
Wat is er mis met deze vraag? Of jij het interessant vindt boeit mij echt geen f*** :)
Als je boeiend leesvoer wilt ga je tog ff naar Geenstijl.nl ofzo?

Maar goed, wat ik eigenlijk wilde weten is in hoeverre er een beetje na te gaan is welke van de 2 nu, percentueel gezien, de minste uitval kent, dus wie is er het meest betrouwbaar. Ik zal die Faq ook even doornemen.

Verwijderd

Mag het ook een Western Digital zijn? Zo nee, ga dan voor de Maxtor Diamondmax 10. Schijnen goede schijfjes te zijn.

Persoonlijk heb ik goede en snelle ervaringen met de Western Digital Caviar SE series. Ook de support die ik kreeg over de calibratie van de harddisk is goed en vrij snel beantwoord (wel in het engels). Ik weet niet hoe de support van Maxtor is, geen idee.

De support is toch dé manier om écht moeilijke vragen over je schijf te stellen. Deze moet goed zijn, dus ga eens op onderzoek uit en vergeet storagereview niet.

• Mentalist
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23-02 12:54

Mentalist

[avdD]

Wat zal ik kopen, een Ferrari of een Lamborghini? Spa water, of ALDI-huismerk?

Zie je wat ik bedoel? Met zo'n vraag los kan je helemaal niks :). Zoek zelf op de websites van de fabrikanten naar verschillen in specificaties en garantie. Bekijk dan wat reviews om te zien welke schijf de meeste performance kan geven. En uitvalspercentages bij storagereview. En incompatibiliteitsproblemen hier in de search. Om zo'n vraag dan enigzins legitiem hier te kunnen stellen moet je minstens al zelf wat uitgezocht hebben. En dan erbij zetten wat je ermee wilt, en waarom je twijfelt tussen een aantal schijven.

Want ik kan je zo ook wel spawater aanraden, maar daar heb jij ook helemaal niks aan :). Aangezien dit topic zo nergens heen gaat en het weinig zin heeft om de persoonlijke schijvenfabrikantvoorkeur van alle users hier neer te plempen gaat deze dicht.

Zie ook OM FAQ / Beleid
Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2006 @ 02:15:
[...]

Wat is er mis met deze vraag? Of jij het interessant vindt boeit mij echt geen f*** :)
Als je boeiend leesvoer wilt ga je tog ff naar Geenstijl.nl ofzo?
Beetje aardiger mag wel hoor, niet zo happen ;). Xanthium had die reactie idd niet zo moeten plaatsen (Policy mbt replies in 'slechte' topics), maar dan hoef je nog niet zo te reageren.

[ Voor 26% gewijzigd door Mentalist op 01-01-2006 11:47 ]

Verstuurd vanaf mijn Computer®

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.