Canon Pixma IP5200R + software/driver

Pagina: 1
Acties:

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

Topicstarter
(overleden)
Ik heb een canon pixma ip5200R, dus met usb als wel als lan.
We hebben thuis een paar computers, die allemaal via lan aan elkaar hangen (dat werkt overigens perfect).
De printer is eenmalig via usb geconfigureerd, de andere clients zijn daarna allemaal geconfigureerd voor lan en werkten tot voor kort perfect. Bij twee systemen is de netwerkkaart vervangen (realtek door nvidia). De netwerkkaart werkt perfect, maar de printer doet het op die twee systemen niet meer. Ik heb op google al gezocht naar problemen, maar kon niet wat vinden. Ook heb ik de printer geuninstalled en weer opnieuw geinstalleerd, gevogelt met poorten, de printer weer via usb geprobeerd enzovoort. Tot dusver zonder success. Als ik een nieuw systeem installeer (virtual machine), werkt de printer meteen goed via lan, dus firewall en dergelijke kunnen ook worden uitgesloten.

even kort: Mijn printer werkt op 2 pc's niet meer sinds vervangen van netwerkkaart, probleem ligt hoogstwaarschijnlijk bij de software, omdat alle andere pc's het gewoon blijven doen.

Heeft iemand een idee hoe ik de printer aan de gang krijg zonder de pc's opnieuw te installeren?

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• jealma
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

Topicstarter
(overleden)
Iemand een idee? Ik heb de canon helpdesk gebeld, maar die verwezen me door naar microsoft zonder enige hulp aan te bieden. Ik begin een beetje hopeloos te worden, want ik heb de printer al opnieuw geinitiialiseerd en de fabrieksinstellingen terug gezet, maar nog steeds zonder resultaat.

C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB

• jealma
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

Topicstarter
(overleden)
MEGASCHOP!! O-) O-)