Toon posts:

Panther bij splinternieuwe mac. Wat nu?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakerstjes

Ik heb als kadootje voor mijn kerstmis een mac mini gekregen. Ik ben zeer tevreden met men mini en mac os, al heb ik blijkbaar nog een oud modelletje gekregen die ze nog in stock hadden staan.
Er staan blijkbaar nog 10.3 panther op. (onvoorstelbaar! ik meen dat tiger toch al een -+9 maand gerealesed is?)

Nu had ik natuurlijk graag tiger op men mini gehad. Bij men "oude" mini zitten bonnen bij. Kan ik eventueel voor die bonnen tiger krijgen? Of tegen een reductie?

Hebben mensen hier al gelijkaardige feiten meegemaakt? Ik zou graag wat de mogelijkheden in men toestand zijn.

Bij voorbaat dank!
(mijn eerste GOT post vanaf en mac)

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:14
Volgens mij zijn er een aantal toetsen kapot, wij typen altijd mijn in plaats van men hoor :p. De mini wordt inderdaad al tijden met 10.4 uitgeleverd, als ik jou was zou ik even de leverancier bellen of anders Apple Nederland. Ze zijn vast niet te beroerd om na het tonen van de aankoop factuur een 10.4 versie te sturen.

Kijk ook even hierna: [rml]motown in "[ Mac mini] Discussietopic en Mini-FAQ v2..."[/rml]

[ Voor 13% gewijzigd door leon1e op 31-12-2005 19:56 ]

Verwijderd

Maar heb je ook korting gehad op dit "verjaard" modelletje? If not, zou ik hem direct terugbrengen. Er circuleerd nog ergens een OSX tooltje om te kijken hoe oud je Mac is, dit mag gewoon niet gebeuren!

Verwijderd

Topicstarter
neen , de Mini is niet in korting gekocht, het gaat over de Mini 1,25ghz 256mb ram model voor 490 euro. Hij is nu laatst op 27 dec 05 aangekocht

De mini is in de FNAC gekocht (ik weet niet of dat jullie dit in nederland kennen). Ik ben namelijk een belg

Zou ik nu best naar die winkel stappen of direct naar apple zelf? Heeft iemand van jullie al iets gelijkaardig gehad?

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2005 19:58 ]

Verwijderd

Zelf zou ik naar de winkel stappen.

De rede dat ik dit vroeg, is omdat hier in nederland de Mediamark ooit verjaarde Mac Mini modelletjes verkocht, voor ongeveer 300 euro. En in zo'n geval zou je niet echt een rede hebben tot klagen ;)

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:28

Bezulba

Formerly known as Eendje

even naar de winkel gaan, mochten die moeilijk doen gewoon even kijken of apple wat voor je kan doen

blup

• JvdM
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:03

JvdM

<---->

had ik ook (alleen toen in begin augustus). Gewoon netjes een Tiger update cd gekregen zonder gezeur. Was gewoon naar de apple store gestapt

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 19:54:
neen , de Mini is niet in korting gekocht, het gaat over de Mini 1,25ghz 256mb ram model voor 490 euro. Hij is nu laatst op 27 dec 05 aangekocht

De mini is in de FNAC gekocht (ik weet niet of dat jullie dit in nederland kennen). Ik ben namelijk een belg

Zou ik nu best naar die winkel stappen of direct naar apple zelf? Heeft iemand van jullie al iets gelijkaardig gehad?
Tja de 256MB modellen zijn vaak Panther modellen en 490€ is niet de adviesprijs, :P dus tja...
Maar wij hebben dit ook wel en dan regelen we altijd wel wat met de klant het vervelende is, het staat niet op de doos. als winkel moet je of alle dozen open maken, of gokken... tja, als een doos open is gemaakt zegt de klant weer van Jaah de doos is open geweest blablabla :/

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 20:56:
[...]

Tja de 256MB modellen zijn vaak Panther modellen en 490€ is niet de adviesprijs, :P dus tja...
/
490 euro was wel de advies prijs voor een 1,25 ghz met 256ram....

best een kijkje hier
[rml][ Mac mini] Discussietopic en Mini-FAQ v2.0[/rml]

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2005 21:54 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 21:30:
[...]

490 euro was wel de advies prijs voor een 1,25 ghz met 256ram....

best een kijkje hier
[rml][ Mac mini] Discussietopic en Mini-FAQ v2.0[/rml]
499€ :P tja het scheelt niet veel maar 9€ op een Apple is best veel :P

• Bezulba
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:28

Bezulba

Formerly known as Eendje

niet genoeg om te kunnen vermoeden dat het om een veroudert model gaat

blup

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-02 12:18
kijk eens op de bon, daar staat toch op wat je erbij hoort te krijgen?
zit er niet nog een cd in de doos waar tiger op zou kunnen staan?

PSN: djmurcielago

Verwijderd

Ik zou idd toch eens goed in de doos gaan kijken. Ik heb in oktober ook een Mac Mini gekocht. Zelfde type als jou maar dan met 512MB RAM. Bij mij stond er ook Panther op voorgeinstalleerd
echter zat er naast de Panther DVD ook een Tiger Upgrade DVD bij.

Het is een zwarte DVD met een grote grijze X erop.

Als hij er nou echt niet bij zit moet je even contact openemen met Apple of het Apple Center waar je je Mac Mini gekocht hebt. Ik weet bijna zeker dat je wel een Tiger DVD krijgt. Al zal je dan misschien wel je Panther DVD moeten inleveren, maar daar doe je dan toch niks meer mee.

Kortom kijk nog even in de doos, en anders ff een belletje richting Apple/Apple Center.

Succes! :)

Edit:

Ook als je een verouderd model hebt zou daar naar mijn weten Tiger bij moeten zitten. Het gaat dan niet om een volledige versie, maar zoals ik hierboven al schreef een Upgrade DVD. Deze moet je bovenop Panther installeren. Mijn model was namelijk ook nog een verouderd model. En daar zat dus mooi zo'n Upgrade DVDtje bij die ze later nog in de doos hebben gestopt. Het zou absurd zijn als je nu een Mac koopt en daar alleen Panther bij krijgt. Tiger is al sinds april uit.

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 01-01-2006 14:07 ]

Pagina: 1