Toon posts:

Welke Geforce kaart raden jullie mij aan?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Welke geforce kaart raden jullie mij aan en van welk merk?

Verwijderd

Dat ligt er helemaal aan:

- Hoeveel geld heb je ervoor over
- Wat doe je er allemaal mee
- Hoelang moet hij meegaan

Als je dit er nu ff bijzet dan kan ik pas wat zeggen

Verwijderd

GeForce? :r Radeon!

tenzij je bagger 2D kwaliteit wilt hebben, en slome 32-bit 3d snelheid..

Verwijderd

Topicstarter
Vooral gamen en ontwerpen, ultra van nvidia is toch een heel stuk sneller dan de radeon. En betere ondersteuning dan van ATI

• stunter
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
De ultra van elsa kost 1100,-
De gf2 mx 350,-
Een beetje groot prijsverschil.
Hoeveel wil je dus uitgeven.

Verwijderd

Topicstarter
prijs mag rond de 1000 pieken

• Zer0
  • Registratie: September 1999
  • Niet online

Zer0

Destroy 2000 Years Of Culture

Op zaterdag 20 januari 2001 16:35 schreef SuperFlap het volgende:
Vooral gamen en ontwerpen, ultra van nvidia is toch een heel stuk sneller dan de radeon. En betere ondersteuning dan van ATI
Als het alleen om gamen zou gaan zou ik een GF Ultra adviseren, maar als je hem ook gebruikt voor "ontwerpen" en je gebruikt daarbij hoge resoluties dan lijkt een Radeon of Matrox G400/450 (als je echt niet om hoge framerates zit te springen) me een betere keus.
Ondersteuning van Matrox is goed, bij ati een stuk minder, en nvidia doet al helemaal niet aan ondersteuning.

maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..

• stunter
  • Nu online
Ik zou dan voor 1057,- de elsa geforce 2 ultra halen bij http://www.envirobyte.com
Ik zou zon groot bedrag wel bestellen onder rembours. Dan komt er nog 25,- bij.

• smokey
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 19-02 23:05
dat gezeik over de 2d kwalitiet vind ik altijd nogal onzin.

meeste mensen zien et verschil niet eens tussen g200/400 en gf. ik eigelijk ook niet. ziet er allemaal prima uit.

als je mense heir gaat vertellen dat de 2d zuigt op de geforce geef je toch verkeerde indruk lijkt me. mense stelle zich dan echt zichtbare glitches en verkeerde kleuren enzo voor.

ik zou et zo willen noemen 2d geforce heel goed, g200/400/radeon perfect

• Rickstah
  • Laatst online: 28-08 08:06
search !! is al 2 keer gevraagd deze week meen ik !! |:(

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:17
Op zaterdag 20 januari 2001 18:28 schreef smokey het volgende:

meeste mensen zien et verschil niet eens tussen g200/400 en gf. ik eigelijk ook niet. ziet er allemaal prima uit.

als je mense heir gaat vertellen dat de 2d zuigt op de geforce geef je toch verkeerde indruk lijkt me. mense stelle zich dan echt zichtbare glitches en verkeerde kleuren enzo voor.

Als je van 'perfect' naar 'goed' teruggaat, dan zuigt dat enorm! Vooralsnog hebben mij al die 2D verhalen ervan weerhouden mijn G400 te vervangen door een GeForce. Koop ik een kaart van dik een mille, blijkt na inbouwen de 2D kwaliteit minder; daar heb ik geen zin in, en daarom durf ik ook geen Ultra te kopen (want voor minder ga ik dan echt niet). Ik ken niemand met een Ultra, dus hoe raak ik overtuigd?

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Op zaterdag 20 januari 2001 18:28 schreef smokey het volgende:

Sorry, hoor. 'K heb ooit eens een keer iets gepost over de 2D kwaliteit van de Gforce versus S3Virge. Was niet helemaal gewenst kwam ik achteraf te weten.

Maar het verschil tussen Gforce, G400/450, Ati Radeon en zelfs die S3Virge is dus echt wel aanwezig.
G400/450 is bekent zeer goede kleurkwaliteit en duidelijke 2D omgeving, de 3D is inderdaad geen 80 frames in 1024xnog wat.
Ati Radeon vind ik zo'n midden moot goede en heldere kleuren in zowel 2als 3D niet almigty god snel maar zeker geen kleintje naast de Gforce.
Gforce sorry hoor, maar die gaat dus echt slecht in 2D fletse kleuren, onduidelijke omgeving.

Nee ik lul niet uit m'n nek, heb zelf m'n Gforce2 GTS Hercules omgeriuild voor een Radeon ddr, en het verschil is zeer zeker aanwezig.

Het juiste antword op je vraag is moeilijk maar als je bovenstaande in overweging neemt kun je er denk ik wel jouw kaart uitvissen.

Suc6

Verwijderd

Ik heb goede resultaten met een MSI StarForce2 MX m. TV-Out en opgevoerd naar 200/200 met twee coolers...voor ongeveer 380.- heb je die al...

test:
http://www.HardwareXpo.net/816.html
Pagina: 1