Mijn nieuw te bestellen game-systeem!

Pagina: 1
Acties:
  • 238 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Bob_NL
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 16-12-2025
Goedenavond allen op deze laatste avond van het jaar.
Als goede voornemen voor 2006 wil ik een nieuw game computer bestellen.
De voornaamste game die ik erop speel is Battlefield 2 (en Special Forces)

Ik ben tot onderstaande conclusie gekomen door de afgelopen weken veel via GoT Search op ieder onderdeel apart te gaan zoeken. Echter alvorens ik dit systeem werkelijk wil gaan bestellen, wil ik graag van jullie goede en kritische adviezen gebruik maken, om te checken dat ik zelf niets over het hoofd gezien heb. Ik heb wel enige PC ervaring, echter nog nooit mijn PC zelf samen gebouwd.

Ik had zo’n budget in gedachten van rond de 1500 euro; staat echter niet echt vast.

Ik heb het volgende bij elkaar gezocht:

Behuizing: Antec Performance One P180; mooi design en veel ruimte en hele goede reviews.

Voeding: Antec True Power 2.0 550W; voldoende vermogen en van hetzelfde A-merk als de kast ivm compatibiliteit en lengte kabels.

Moederbord: Asus A8N-SLI Premium; voornamelijk vanwege passieve koeling NB en SLI om er misschien volgend jaar nog een tweede videokaart bij te kunnen plaatsen.

Geheugen: 2Gb. Corsair TWINX2048-3200 C2

Processor: Athlon 64 Venice 3500+ 3700+ ; waarschijnlijk op dit moment nog de beste prijs / kwaliteit verhouding.

CPU Koeling: Arctic Freezer 64 PRO; na eerst getwijfeld te hebben tussen Zalman 7700 en 9500.

Videokaart: Asus 7800 GT; Gigabyte & XFX verschillen zijn blijkbaar niet zo groot, ik heb voor Asus gekozen, doordat ik hier net iets meer goede recensies over gelezen heb.

GPU koeling: Indien nodig een Zalman VF 700; ik wil het eerst zonder proberen, tenzij nu al meteen duidelijk wordt dat het beter is om de standaard koeler maar te vervangen!

DVD brander: NEC ND 4550
DVD speler: LTD-166S

HD 1: WD Raptor 73Gb
HD 2: Hitachi Deskstar T7K250 Samsung Spinpoint 160Gb / 250Gb
Of is het een aanrader om beter twee dezelfde schijven te nemen in een Raid 0 opstelling? Ik heb met Raid tot nu toe nog geen ervaring!

Geluidskaart: Ik ben van plan voorlopig de onboard te gebruiken, daar ik altijd een head set met gamen op heb. (Ook vanwege TeamSpeak)

Wat ik al heb is het volgende:
Beeldscherm: Samsung SyncMaster 930BF
Muis: Logitech G5 laser muis
Toetsenbord: Draadloos van de Aldi / Medion. (Gedachte speelt echter om een Logitech G15 te kopen, heb hier echter nog net te weinig goede reviews / posts van gevonden.

De twee zaken waar ik het meest over getwijfeld heb is de processor en de videokaart. Ik ben bewust van de betere functionaliteit van de X2, echter vind het prijsverschil NU nog te groot en wil eventueel over 1 a 2 jaar daar dan wel naar toe. Ditzelfde vind ik ook over het verschil tussen een 7800GT of GTX; te groot prijsverschil op dit moment.

Overclocken heb ik nog nooit gedaan, maar ben ik zeker van plan om te gaan proberen, naar aanleiding van de vele interessante topics hierover op GoT.
Ik heb alle zaken wel overwogen maar ben reuze benieuwd naar jullie reacties !!!!! :P
_/-\o_

[ Voor 9% gewijzigd door Bob_NL op 07-01-2006 00:45 ]

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Voor gamen heb je nu nog niet zo bijzonder veel aan dual core. Wellicht dat dit in de toekomst anders is, maar aangezien je er veel meer voor betaald zou ik gewoon voor een single core proc gaan. Je hdd configuratie lijkt me prima, met RAID0 heb je een 2x zo grote kans op data verlies. Waarom trouwens niet een wat grotere 2e harde schijf? Dat kost niet zoveel meer. Tenzij je het niet nodig hebt natuurlijk.

De G15 is trouwens een heerlijk toetsenbord, ik heb em zelf en ik vind em echt geweldig. Typt heerlijk, schermpje kun je veel leuke dingen mee doen. Macro toetsen zijn handig, en backlight is tof voor als je in het donker aan het gamen bent :P

Weet je zeker dat je een SLI bord wilt? Ik heb gehoord dat de 7800GT's niet lang meer geproduceert zullen worden, dus dan heb je over een jaar niks aan SLI. Bovendien lijkt me het zinvoller om gewoon een nieuwe kaart te kopen dan er een tweede bij te plaatsen.

• Bob_NL
bedankt voor jouw snelle reactie! :)
1. De Samsung kwam goed uit de bus in reviews; 160Mb is de grootste die Samsung heeft.
(Of zou een WD Caviar net zo goed dan wel beter zijn?)

2. Die backlight functie zie ik zeker wel zitten bij het G15 toetsenbord, daar ik nogal vaak s' nachts game!

3. Ik dacht om volgend jaar tweede hands zo'n kaartje nog op de kop te kunnen tikken; zodat de totale performance toch weer beter wordt, tegen minimale extra inverstering.

[ Voor 3% gewijzigd door Bob_NL op 03-01-2006 20:08 ]

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Bob_NL schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 19:10:
bedankt voor jouw snelle reactie! :)
1. De Samsung kwam goed uit de bus in reviews; 160Mb is de grootste die Samsung heeft.
(Of zou een WD Caviar net zo goed dan wel beter zijn?)

2. Die backlight functie zie ik zeker wel zitten bij het G15 toetsenbord, daar ik nogal vaak s' nachts game!

3. Ik dacht om volgend jaar tweede hands zo'n kaartje nog op de kop te kunnen tikken; zodat de totale performance toch weer beter wordt, tegen minimale extra inverstering.
Ik heb net 2x 200 GB Samsungs bestelt ;)

Wat betreft 3, ik denk dat dat wel een goeie optie is. Die dingen zullen zeker 2e hands aangeboden gaan worden als ze uit productie gaan :)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 14:07
Samsung heeft schijven t/m 250GB, niet groter :)
De G15 is verder een prima toetsenbord om mee te gamen, maar een plankje als de Ultra-X doet het ook fijn. Persoonlijk heb ik het niet zo op draadloos.

• Bob_NL
Telkens weer zie ik een discussie met betrekking to de processor.
Welke processor kan het beste gebruikt worden (prijs / prestatie) voor een game PC:
3500+ / 3700+ / 3800+
Voor zover ik gevonden heb is dit de 3500+.
Mee eens............?

• blubbers
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06-02 14:12
de 3700sd 1mb is de beste prijs/performance

• krouwen
  • Laatst online: 30-01 16:20

krouwen

Hardware Enthusiast

Die G15 is een zeer goed toetsenbord met een hoge pats-waarde en ik vind hem wel zijn geld waard. Boeit dat je niks en wil je gewoon puur een goed toetsenbord om mee te gamen hoef je niet zo veel geld aan een toetsenbord uit te geven, want je gaat er echt niet meer door fraggen.

Standaard Boxed koeling is niks mis mee als je niet gaat overclocken.

SLI, ja dat is een verhaal apart. De laatste tijd begin ik echt te twijfelen of het wel zin heeft om mensen een SLI bord aan te bevelen als ze niet meteen twee kaarten nemen. Dan heb ik het niet over het feit dat je later gewoon beter een hele nieuwe kan kopen, maar ook over het feit dat die kaarten over een jaar waarschijnlijk niet meer te verkijgen zijn aangezien ze slecht leverbaar zijn en dat het een trend lijkt te zijn die zich doorzet. (EDIT @ Vash: idd, 2e hands is dan misschien en goede optie, ik geef je alleen een extra kant van het verhaal, schikt het in je budget kun je natuurlijk het beste op alles voorbereid zijn)

RAID 0, idd twee keer meer kans op dataverlies, maar 2x een hele kleine kans = nog steeds een kleine kans. Dat is zo laag, dat kun je verwaarlozen. Dus heb je het geld over voor een RAID 0 opstelling, zou ik dat zeker doen.

[ Voor 74% gewijzigd door krouwen op 03-01-2006 01:04 ]

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 07-02 02:02
Wat harde schijven betreft:
Als je niet grote problemen ervaart als je harde schijf setup een keer crasht, zou je net als mij kunnen kiezen voor een raid 0 setup.
Als je echt snel willen kunnen harde schijven, (snel bij laden windows, of inladen van spellen ook nog wel eens, etc etc) dan kun je ook kiezen om 2 keer zo'n mooie raptor in raid 0 te hangen.
Dat is echt het snelst mogelijke zo ongeveer voor ons consumenten.
Net zoals volgens mij femme hier wel eens heeft gezegt, zijn de harde schijven toch nog steeds in verhouding het traagste onderdeel in onze computers...

Voor de rest ziet de setup er zeer veelbelovend uit, die cpu koeling wil ik zelf misschien ook nog wel eens kopen, en die gpu koeling heb ik ook al, en deze bevalt zeer goed.
Daarnaast vind ik het ook een slimme keuze om de passief gekoelde a8n te nemen, aangezien die northbridge fannetjes toch echt zuigen...(letterlijk)

EDIT: ik denk dat als je over een jaar ofzo 2ehands bijvoorbeeld zo'n 7800 erbij zou kopen, dat het best nut kan hebben om toch nu al een sli bordje te nemen. (je kan over een jaar behoorlijk hier nog aan upgraden, dus een nieuw mobo zal dan echt niet nodig zijn, en die videokaart is dan zeker nog wel goed)

[ Voor 15% gewijzigd door warcow op 03-01-2006 00:54 ]

• Bob_NL
Wijzigingen in de configuratie:

1. Wat betrefd de processor, heb ik besloten om toch voor de 3700+ te gaan! (Reden is het minimale prijsverschil tussen de 3500+ en deze.)

2. De HD1 blijft de WD Raptor, echter wordt de HD2 een Hitachi Deskstar T7K250 250Gb.

=> of het wordt HD2 & HD3 beide een Hitachi Deskstar T7K250 160Gb. :?

In ieder geval hebben de Hitachi's betere prestaties dan de Samsungs, welke ook niet slecht zijn m.i.

http://www.tweakers.net/b...1&TestcomboIDs%5B738%5D=1

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

overgens zit er geen hardware verschil tussen de Asus, XFX of Gigabyte kaarten (alleen wil de ene nog wel eens een iets uitgebreider softwarepakketje geven), daar hoef je het niet om te laten :)

-edit- zitten er in die kast al casefans? en hoeveel, als er maar 1 in zit of niets is het wel even handig er wat bij te kopen zodat je een airflow kan genereren :)

[ Voor 31% gewijzigd door GoldenSample op 04-01-2006 14:05 ]

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• Bob_NL
Wat betrefd de case fans, even een quote uit een product survey:

De koeling van de kast is standaard zonder meer goed te noemen. Onder in de kast tussen de voeding en 1 van de harde schijf brackets zit een dikkere (38mm) 120mm fan die naast koeling van de harde schijf tevens zorgt draagt voor extra koeling van de voeding. Door de constructie van Antec wordt de warmte van de harde schijfen en voeding gescheiden gehouden van de rest van de componenten.
Aan de achterzijde van de kast zit een standaard 120mm fan en bovenop de kast tevens een 120mm fan. Deze fans verzorgen voornamelijk de koeling van de CPU en geheugen modules.
Een groot voordeel is tevens dat alle 120mm fans voorzien zijn van een klein schakelblokje zodat je de fans op low, medium of high kunt laten draaien.
Voor het tweede compartiment van je hard disks kun je nog een optionele 120mm fan plaatsen. Voor de echte tweakers kun je in het airduct voor de VGA kaart een 80mm fan plaatsen.

Zie ook: http://tweakers.net/productsurvey/survey/1253

• afterparty05
  • Laatst online: 02-07-2023
Wat wel goed schijnt te helpen voor het (volgens sommigen) lawaai van de Raptor is een HD silencer van Silentmaxx (zo'n 40 euro). Ik heb deze schijf niet zonder de silencer geprobeert, maar hij is fluisterstil met silencer, ben er echt heeeel tevreden mee!

Ik heb de WD Caviar SE 160 GB (4 euro goedkoper dan de 200 GB, maar die was ff uitverkocht en wou snel mn pc bouwen (de dag na mn levering wassie weer op voorraad :( )), en die bevalt behoorlijk goed! Lekker stil, draait snel, geen problemen mee!

En als CPU koeler heb ík de CNPS9500 van Zalman, topding, maar volgens mij is Zalman/Arctic ondertussen net zoiets geworden als ATi/NVidia, voor beide is genoeg te zeggen :D Wat ik wel heel handig vind van de Zalman is de Fanmate die er bij zit. Kan je precies afstellen hoeveel lawaai de fan mag maken, zodat ie maximaal kan draaien zonder boven je andere onderdelen uit te komen :)

Hoor graag meer van je pc!

• Bob_NL
Ik heb zelf helemaal geen ervaring met een silencer voor een harddisk. Dus of deze voor de Raptor nodig zal zijn.....Ik denk dat ik het even afwacht,aangezien ik net zoveel positieve, dan negatieve posts hiervan gelezen heb.

Wat betrefd de tweede (en eventueel derde...) harde schijf heb ik persoonlijk geen enkele voorkeur en heb ik me een beetje laten leiden door andere topics te lezen.
Een WD Caviar zou dan ook eventueel een keuze kunnen zijn.
Het enigste wat me nog niet zo helemaal duidelijk is, is of het daadwerkelijk zoveel uit maakt om 8Mb of 16Mb te hebben.

Wat de CPU koeling betrefd denk ik er exact hetzelfde over. Als ik rondkijk lees is het inderdaad Arctic tegen Zalman. Eerst had ik de 7700 op het oog, toen de 9500, echter vanwege het grotere gewicht van de Zalmans ben ik toch naar de Arctic gezwicht..... Alhoewel ik denk dat qua koelen beide het net zo goed doen. (Ookal zijn de Zalmans ook nog duurder, zou dit bij mij niet meespelen!) Qua "looks" verliest de Arctic het op alle fronten, maar aangezien ik een gezloten behuizing heb, maakt mij dat niet zoveel uit!

• Bob_NL
Ik wil jullie allemaal bedanken voor de goede feedback. _/-\o_
Ik ga nu even in the pricewatch rondneuzen, waar ik het best kan bestellen.
Het liefste bestel ik alles in 1x bij dezelfde zaak.
Zercom in Eindhoven heeft volgens mij vrij veel snel leverbaar! :P

Verwijderd

de x1800xl is nu al verkrijgbaar voor 270 euro, en is daarmee een betere keus dan de 7800gt ;)

• Bob_NL
OK thanx, maar ik hou het toch liever bij de NVIDEA om ook in de nabije toekomst een tweede (hands) videokaart erbij te kunnen zetten.

O-) Als er niemand iets ter verbetering ziet, ga ik het systeem deze week bestellen, alhoewel ik nog lang getwijfeld heb om een TAGAN easycon 580W te gaan gebruiken, daar de ANTEC niet zo'n nette kabelboom afleveren.... O-)

Upgrades zullen er altijd blijven.........dus dan zien we wel weer verder.. _/-\o_

• Pubbert
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06-02 08:18

Pubbert

random gestoord

Naar alle waarschijnlijkheid moeten X1800 CrossFire kaarten óók werken op nforce4 bordjes, het was zelfs al dmv een driverhack mogelijk d8 ik zo, dus in dat geval hoef je niet perse voor een nvidia kaart te kiezen als je een mobo hebt met 2x PCI express

╔╗╔═╦╗
║╚╣║║╚╗
╚═╩═╩═╝

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:14
Ik zou trouwens toch ook wel een losse geluidskaart kopen eigenlijk. Die onboard geluidskaart die zorgt ervoor dat de CPU meer gebruikt wordt waardoor je dus lagere fps haalt in games. Koop gewoon een simpele creative ofzo.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• afterparty05
Ramon de Jesus schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 09:31:
Ik zou trouwens toch ook wel een losse geluidskaart kopen eigenlijk. Die onboard geluidskaart die zorgt ervoor dat de CPU meer gebruikt wordt waardoor je dus lagere fps haalt in games. Koop gewoon een simpele creative ofzo.
Idd, scheelt van 17% naar slechts 2% CPU belasting! Neem een Audigy 4 (Bulk), kost je maar 50 euro ofzo, hardstikke goed kaartje.

Over je kast nog: het schijnt dat de deurtjes daarvan erg kromtrekken omdat ze plastic en metaal combi zijn. Misschien nog even over nadenken/herevalueren? Zie voor bron de nieuwste surveys op tweakers.net.

• Bob_NL
Hallo Afterparty05, 17% cpu verbruik.... had ik niet verwacht dat het zoveel zou zijn!
Qua geluidqualiteit via een headset met bijvoorbeeld Battlefield 2 zal het niet zoveel uitmaken, denk ik zelf. De huidige moederborden leveren toch geen slecht geluid :?
OK, ik zal eens even wat gaan zoeken over de Audigy 4
THANX ;)

Verwijderd

afterparty05 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 10:57:
[...]

Idd, scheelt van 17% naar slechts 2% CPU belasting! Neem een Audigy 4 (Bulk), kost je maar 50 euro ofzo, hardstikke goed kaartje.

Over je kast nog: het schijnt dat de deurtjes daarvan erg kromtrekken omdat ze plastic en metaal combi zijn. Misschien nog even over nadenken/herevalueren? Zie voor bron de nieuwste surveys op tweakers.net.
Het is niet dat ik je niet geloof ofzo, maar mag ik die review / article eens zien? :)

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 15:02:
[...]

Het is niet dat ik je niet geloof ofzo, maar mag ik die review / article eens zien? :)
ik durf wel zo te stellen dat ik hem niet geloof... :/ hier ben ik erg benieuwd naar, het CPU verbruik van een onboard simpele ranzige AC97 is volgensmij maximaal 4% of zit ik hier helemaal fout?

Bikemounts.nl opmaat gemaakte houders voor bikeradars, fietscomputers & tools. Perfect passend op JOUW fiets.

• RoD
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Mjah, dat klopt wel, ik heb ook AC97. Die verbruikt nauwelijks CPU kracht. En mocht je er een geluidskaart bij willen, en alleen met headset op gamen... dan kun je net zo goed een goedkopere nemen. Dan is een Audigy 4 een beetje overkill.

• afterparty05
GoldenSample schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 15:22:
[...]

ik durf wel zo te stellen dat ik hem niet geloof... :/ hier ben ik erg benieuwd naar, het CPU verbruik van een onboard simpele ranzige AC97 is volgensmij maximaal 4% of zit ik hier helemaal fout?
Oh jee, ben ik verkeerd ingelicht? Heb het ergens ooit eens gelezen, blijkbaar overdreef het blad nogal waar ik het in las. Iig scheelt het wel aanzienlijk, en je geluidskwaliteit gaat er op vooruit, afgezien van EAX ed dat door de kaart ondersteund wordt.

En een Audigy 4 overkill? wat dan? Creative is zo'n beetje het beste merk, de Xi-Fi's zijn veeeel duurder, en een simpele SB24 doet t m ook niet zo denk ik. Als je deze bulk koopt (oa bij Azerty), heb je een perfect kaartje voor 50 euro. Snap niet waarom zo'n kleine investering met een hoop CPU ontlasting en betere geluidskwaliteit (ook voor mij, en ik heb een koptelefoon van een tientje en speakers van 25 euro), wat je echt merkt, zo gedownput wordt :?

Edit: ter mijner verdediging: De CPU loads waar ik op doel is natuurlijk ingame, niet in windows. Natuurlijk merk je in windows niet of je Winamp draait of niet met 17% CPU belasting. Het gaat juist om het óntlasten van je CPU tijdens games, zodat de CPU zich bezig kan houden met graphics. Dit is sowieso een significant verschil, maar hoeveel staat blijkbaar ter discussie :*)

[ Voor 17% gewijzigd door afterparty05 op 15-01-2006 22:22 ]

• Bob_NL
:) OK Thanx, ik zal dan inderdaad toch maar voor 50 euro een Audigy 4 erbij bestellen! :D

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 02-02 17:00

ReseTTim

Chocolate addicted

als je kiest voor raid0 koel die disken..

nog een oplossing.. alleen onbelangrijke data dat je kan missen op die disken zetten.. belangrijke data dat er wel op staat evt backuppen!

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• Bob_NL
Ik ben inmiddels van het RAID0 idee afgestapt en ga toch voor de snelle Raptor en 1 of meerdere data schijven :)

[ Voor 97% gewijzigd door Bob_NL op 16-01-2006 00:28 ]

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Bob_NL schreef op maandag 16 januari 2006 @ 00:27:
Ik ben inmiddels van het RAID0 idee afgestapt en ga toch voor de snelle Raptor en 1 of meerdere data schijven :)
je weet nog wel dat als ook die disk dood is dat je alsnog data kwijt bent ;) :P
* ReseTTim votes for raid5 :P (als je geld genoeg hebt) of zorg voor zo nu en dan een backup van de belangrijkste spullen..

• Bob_NL
Het is zover, ik heb besloten en ga het volgende in huis halen:
Behuizing: Antec P180 (Inmiddels in bezit)

Voeding: Antec True Power 2.0 TP-II 550W => nog kleine twijfel tussen Tagan TG580-U15, 580W (ATX12V, 2.02, PCI-e) => Ik ga voor de HIPER HPU 4B 580W
Mobo: ASUS A8N Premium
Processor: Athlon 64 3700+
Proc.koeler: Scythe Ninja passief voorlopig vanwege de combinatie met de P180!
Geheugen: Corsair TWINX2048-3200C2 PT (platinum uitvoering)
Graka: ASUS GF7800GT 256
HD1: WD Raptor 74Gb
HD2: Hitachi T7K250 250Gb
DVD-RW: NEC 4551 (Inmiddels in bezit)
DVD rom: NEC DV 5800
FDD: NEC 1231
Geluidskaart: Audigy 4
Monitor: Samsung SyncMaster 930BF (Inmiddels in bezit)
Muis: Logitech G5 (Inmiddels in bezit)
Fancontroller: TWIJFEL: Sunbeam Rheobus 4 of Zalman ZM-MFC1

Ik ga dit weekeinde alles bestellen, ben nu nog de laatste info aan het verzamelen mbt een paar dingen.

DUS.................Als jullie nog aanbevelingen / verbeteringen zien.....laat maar horen!
THANX voor de support tot nog toe... _/-\o_

[ Voor 3% gewijzigd door Bob_NL op 28-01-2006 19:16 ]

Verwijderd

pricewatch: Hiper HPU-4B580, 580W (ATX 2.2/BTX)

http://www.hipergroup.com/English/products/hpu-4b580.html

_/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

waarom geen 4000+?? is maar een paar tientjes..

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 27-01-2006 22:55 ]

• Bob_NL
Bedankt voor de info, die HIPER voeding ziet er inderdaad erg mooi uit. Alleen eens even zoeken naar meerdere tests hierover, daar dit merk mij niets zegt tot nu toe.....

Het verschil tussen een 3700+ en 4000+ is minimaal 110 euro! Dan zou ik eerder voor X2 gaan.

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:49
Waarom heb je uiteindelijk die Hitachi schijf gekozen eigenlijk? Je overwoog eerst een Samsung? (Ik kom ook net pas binnen vallen in dit topic)

Samsung heeft ook gewoon een 250GB SATA schijf, de SP2504C (uit mn hoofd). Een schijfje dat erg positief uit de reviews komt en ook lekker stil is. Ik kan even geen vergelijkende review vinden tussen die Samsung en de Hitachi. Heb je die switch bewust gemaakt, of ... ?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 16:59
blubbers schreef op dinsdag 03 januari 2006 @ 00:43:
de 3700sd 1mb is de beste prijs/performance
Beetje late reactie, maar ik ben 't daar toch niet helemaal mee eens. Zeker als je naar benchmarks kijkt is het verschil bijna te verwaarlozen tussen de 3200/3500/3700, als je 't budget hebt zou ik zeker voor de laatste gaan, maar ik heb zelf de "super" goedkope versie (3200+) en die 10% overclocked draaien op standaard voltages, scheelt aardig wat geld, volgensmij is er meer winst te behalen bij de andere hardware voor 'n game systeem.

• Bob_NL
Bob_NL schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 00:47:

In ieder geval hebben de Hitachi's betere prestaties dan de Samsungs, welke ook niet slecht zijn m.i.

http://www.tweakers.net/b...1&TestcomboIDs%5B738%5D=1
Zoals ikal zei, ik denk dat ze inderdaad beide wel goed zijn, moet toch een keuze maken....

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:49
Bob_NL schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 23:18:
[...]

Zoals ikal zei, ik denk dat ze inderdaad beide wel goed zijn, moet toch een keuze maken....
Hmja, maar dat is een 200GB samsung? Zonder NCQ zelfs?

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Bob_NL schreef op vrijdag 27 januari 2006 @ 23:06:
Bedankt voor de info, die HIPER voeding ziet er inderdaad erg mooi uit. Alleen eens even zoeken naar meerdere tests hierover, daar dit merk mij niets zegt tot nu toe.....

Het verschil tussen een 3700+ en 4000+ is minimaal 110 euro! Dan zou ik eerder voor X2 gaan.
http://www.hipergroup.com/English/reviews.html

• krouwen
  • Laatst online: 30-01 16:20

krouwen

Hardware Enthusiast

afterparty05 schreef op zaterdag 14 januari 2006 @ 10:57:
[...]

Geldt dit ook voor een SB Live 5.1 ontlasten die ook de procc?

Verwijderd

Ik zou persoonlijk niet voor de P180 gaan.
Ze hebben erg veel last van kromtrekkende deurtjes en zijpanelen. Dit is ook op Antec.com terug te vinden. Bedrijfsmatig heb ik er al veel terug zien komen met dat soort problemen.

• Bob_NL
VORMPIE2 bedankt voor de info over de HIPER voeding.
Mede na het lezen van sommige hele goede reviews en zeker wetende dat hij in een P180 past:
http://www.sharkyforums.com/showthread.php?t=278515
Ik ga proberen er 1 te bemachtigen! O-)

Verwijderd

Bob_NL schreef op zaterdag 28 januari 2006 @ 13:33:
VORMPIE2 bedankt voor de info over de HIPER voeding.
Mede na het lezen van sommige hele goede reviews en zeker wetende dat hij in een P180 past:
http://www.sharkyforums.com/showthread.php?t=278515
Ik ga proberen er 1 te bemachtigen! O-)
kewl... ben erg benieuwd naar je bevindingen!!!

http://www.ascully.com/mo...ws&rop=showcontent&id=527

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 28-01-2006 15:36 ]

• Bob_NL
Ok, voor diegene die mij hiermee geholpen hebben..... ik heb nu besteld:

Behuizing: Antec P180 (Inmiddels in bezit)
Voeding: HIPER HPU 4B 580W
Mobo: ASUS A8N Premium
Processor: Athlon 64 3700+
Proc.koeler: Scythe Ninja passief voorlopig vanwege de combinatie met de P180!
Geheugen: Corsair TWINX2048-3200C2 PT (platinum uitvoering)
Graka: ASUS GF7800GT 256
HD1: WD Raptor 74Gb
HD2: Hitachi T7K250 250Gb
DVD-RW: NEC 4551 (Inmiddels in bezit)
DVD rom: NEC DV 5800
FDD: NEC 1231
Geluidskaart: Audigy 4
Monitor: Samsung SyncMaster 930BF (Inmiddels in bezit)
Muis: Logitech G5 (Inmiddels in bezit)
Fancontroller: Sunbeam Rheobus 4
Extra fans: 2x ACE fan 120 Cristal Clear
Toetsenbord: Logitech G15

Als ik alles binnen heb en ingebouwd, zal ik een paar foto's posten.....

nu is het nog even wachten geblazen...... :X

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

mag ik vragen waarom zo'n ziekelijk zware voeding? alles wat in mijn sign staat op dit moment doe ik met een 460watter.. vind beetje overbodig om zo'n zware te kopen in jou geval..

• Bob_NL
Daar heb je gelijk in. Echter ben ik van plan om binnen een half jaar een tweede 7800GT en een derde harddisk erbij te plaatsen. Later een dual core processor....
Dus op dit moment misschien overkill, ofwel een luxe probleem!
Beter te veel, dan krap aan..........toch?

Komt ook nog bij dat ik de HIPER voeding er waanzinnig mooi vindt uitzien!!!!

Verwijderd

SLI ga je niet redden denk ik met 460 idd.. :)
I was shopping around for a more powerful power supply for my PC the other day, (my Neopower 480W hasn't enough juice to power a new SLI rig) and my attention was drawn to a new company who have produced a power supply that looks to be a perfect blend of power and style. Hiper, or High Performance Group to those in the know, is a UK based company who specifically deal in top of the line, but affordable, PC products. The Hiper Type-R Modular 580W PSU isn't a name that rolls off the tongue, however what the name is lacking the product makes up for as it is something to behold. Let’s take a look and see if this PSU has got what it takes to power today's high end SLI systems.
nogmaals: http://www.ascully.com/mo...ws&rop=showcontent&id=527

• Bob_NL
Ter info:
Ook mijn P180 die ik de afgelopen zaterdag ontvangen heb heeft dus last van een kromme deur! :'(
Ik heb meteen een email gestuurd naar de RMA afdeling van ANTEC. :X
Ik heb hun foto's gemailed van de deur en ook verteld dat ik er niet van gediend was om zelf wat aan de deur te gaan buigen, zoals ze zelf aangeven op hun site! Tevens heb ik er een kopie van de aankoopbon bijgedaan.
Wat bleek vandaag, twee emails en een persoonlijk telefoontje om mij mede te delen dat ze meteen een nieuwe goede deur naar mij toe sturen! :*)
Dat noem ik pas een klasse service! _/-\o_

Als de deur ontvangen heb zal ik wel vermelden of het een verbeterd type betrefd!

[ Voor 4% gewijzigd door Bob_NL op 31-01-2006 19:45 ]

• Bob_NL
Heb ik eindelijk alles binnen op 1 ding na.....de ASUS EN7800GT.. :'(
Heeft men een alternatief aangeboden, wat wel leverbaar is:

ASUS EN7800GT TOP Silent
Wie heeft hier ervaring mee, daar deze kaart nog niet zo lang uit is, kon ik qua ervaring niets vinden.

Zeker in mijn opstelling met een Ninja koeler, kan de heatpipe van de GRAKA niet boven de CPU fan gedraaid worden. Voldoende airflow heb ik ook wel in mijn P180 dacht ik zo, is het echter niet te veel van het goede, een passief gekoelde CPU en passief gekoelde grafische kaart.......... :?

Verwijderd

"Rather than going down the Zalman route - a design that a lot of other manufacturers have copied with varying results - and run the heatpipes from the GPU to the back of the graphics card, Asus has a much more interesting solution. Although it looks as if the heatpipe is located just above the card at first, this is not the case. What Asus has done is to create a solution that allows you move the heatpipe 45 degrees. "
je kan m draaien dussss...

Afbeeldingslocatie: http://www.trustedreviews.com/images/article/inline/2419-5.jpg

k weet niet of dat je helpt...

Verwijderd

kun je m niet gewoon bij een andere winkel bestellen?

• Bob_NL
Ik kan hem dus net niet zo draaien als de bedoeling is!
Hij hoort inderdaad zo onder 90 graden gedraaid boven de (standaard) CPU koeler te zitten.
Aangezien ik een passieve Ninja koeler heb die nogal hoog is, kan de GRAKA koeler alleen maar achteruit in het verlengde van de kaart staan.

Ik zie dat op dit moment veel internetshops de ASUS EN7800GT niet kunnen leveren. :?

Verwijderd

http://www.mad-moxx.de/view_artikel.php?id=597

vandaag overmaken is ong. vrijdag - zaterdag in huis...

• Bob_NL
Thanx, maar ik zal toch eerst het geld op mijn rekening teruggestort willen zien, voordat ik zo meteen twee kaarten geleverd krijg, als deze plots leverbaar is.

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:04
Ik wilde eerst een grote update maar ik denk er over na om een compleet nieuw systeem aan te schaffen. Geluidsboxen en 2 monitoren gaan mee uit de oude pc.

(let op dat de prijzen achter de producten in eerste instantie EXCL. BTW zijn. Laatste regel staat de prijs incl. btw.)

Videokaart: EVGA VGA GeForce 7800 GT CO 256 MB € 288,24
Processor: AMD Athlon 64 X2 4200+ Dual Core 2.2 GHz, 2000 MHz, Boxed € 315,13
Moederbord: Asus A8N-SLI € 96,64
Voeding: Zalman ZM460-APS 460 Watt ActivePFC, Zwart, Met S-ATA Aansluiting, 24-pins € 76,47
Geheugen: TwinMos 2GB DDR400-3200 Dual Channel 2048 MB, PC3200, 400 MHz, 2,5, Kit Of 2 € 142,86
Harde schijf: Hitachi Deskstar T7K250 250 GB, 7200 Rpm, 8 MB, Serial ATA II/300 € 91,60
DVD-DL brander: NEC ND-4551A Zwart, Labelflash € 42,02
DVD reader: NEC DV-5800 Zwart 16 X, 48 X, IDE, OEM, Zwart € 24,37
CPU koeler: Arctic Freezer 64 Pro Aluminium, Koper € 14,29
Geluidskaart: Creative Sound Blaster Audigy 4 Retail € 53,78
Behuizing: NZXT Behuizing Lexa Zwart, Zilver, Geen Voeding, 3 X 120 Mm, 1 X 80 Mm € 105,04

Salland Assemblage Systeem 1 Jaar Garantie € 29,41

Totaalbedrag producten ex BTW 19% € 1279,85
Vaste verzendkosten € 7,10
Totaalbedrag ex BTW € 1286,95
BTW 19% € 244,52

Te Betalen € 1531,47

[ Voor 14% gewijzigd door bsmpower op 05-02-2006 18:26 ]

Verwijderd

uh ja? ziet er leuk uit.. had je er vragen over?

Mijn nog te bestellen systeem... :)
AMD Athlon 64 San Diego 4000+, Socket 939, Boxed
Asus EN7800GTX /2DHTV 256 MB, PCI Express x16
OEM 3,5 diskettestation Zwart
NEC DV-5800D 16x, 48x, Zwart
NEC ND-4551 16 x, 8 x, 16 x, Zwart
Creative SoundBlaster X-Fi XtremeMusic Retail
Hiper HPU-4B580, Zwart 580 Watt
Asus A8N32-SLI Deluxe
Corsair TWINX2048-3500LLPRO TWINX2048-3500LLPRO
Cooler Master Stacker 830
Logitech Z-2300 Zwart
Logitech G5 Laser Mouse Special Edition
Logitech G15 Gaming Keyboard Zwart, Retail
Netgear WG311T
Western Digital Caviar Special Edition 160 GB
Western Digital Caviar SE16 320 GB, 7.200 rpm
Montage volledig systeem 3 jaar garantie

Te betalen € 2439,01
geen vragen overigens :)
Die stacker is echt :9~

Afbeeldingslocatie: http://www.icomputers.nl/images/products/424_Coolermaster_Stacker830.jpg

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 06-02-2006 04:23 ]

• bsmpower
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 22:04
ja in zover de vraag of het een goede keuze zal zijn?

Verwijderd

bsmpower schreef op zondag 05 februari 2006 @ 19:01:
ja in zover de vraag of het een goede keuze zal zijn?
tja....
niks mis mee toch? wil je vooral gamen dan kun je misschien nog de single core 4000+ nemen,..met 1mb cache.. hou je een paar tientjes over en kun je dr zo'n nieuwe geluidskaart in mieteren :)
voor zover ik kan lezen scheelt t weer wat kwa cpu load...

meer kan ik me echt niet bedenken :)

• Bob_NL
Zoals eerder beloofd, een paar foto's van mijn uiteindelijke systeem, wat nog steeds niet helemaal netjes samengebouwd is maar wel al naar tevredenheid werkt!
Afbeeldingslocatie: http://img154.imageshack.us/img154/1757/img1078medium1ns.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img72.imageshack.us/img72/7834/img1080medium7ky.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img100.imageshack.us/img100/1652/img1081medium0oy.jpg

IEDEREEN die mij geholpen heeft om tot dit systeem te komen BEDANKT! _/-\o_

[ Voor 39% gewijzigd door Bob_NL op 19-02-2006 11:42 ]

Verwijderd

holie fuk! :) nice...
wel HUGE die koeler op je cpu :)
Issie niet zwaar??
Had je de retailverpakking erbij gehad van je hiper? hehe..

wel tof....
Pagina: 1