Toon posts:

Geheugen videokaart of voeding brak?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het volgende probleem: Bij games heb ik strepen door het beeld, bij het kijken van een dvd niet. Ik heb dit probleem proberen op te lossen door de nieuwste drivers te installeren, helaas tevergeefs. Ook fast write disablen of minder geheugen toeschrijven in de bios instellingen aan mijn videokaart mocht niet baten.

Het betreft een club 3d radeon pro 9800 videokaart. Mijn moederbord is een asus a7n8x deluxe en mijn voeding een zalman 300b.

• Gurbe de n00b
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08-02-2024
Misschien even een complete lijst met specs ?

Portfolio

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Dit is natuurlijk makkelijk te testen. Hang een andere videokaart in je systeem en kijk of je hetzelfde probleem hiermee hebt. Kun je niet een screenshot maken en hier posten?

[ Voor 5% gewijzigd door TERW_DAN op 31-12-2005 18:21 ]

• exempt
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 28-12-2023
is dit het niet, dan doe je dit bij het geheugen en de videokaart net zo!

Why should I take life so seriously, I just wanna do what I like to do...!

• ---RRR---
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-12-2025
Draait de koeler nog van de videokaart? Geen lading stof op de kaart?

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:50

Erw

kan ook je Mobo zijn, ik had mn AGP gleuf aan gort

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Je kunt ook even je voltages checken, en de temperatuur van je 9800 Pro. Even voelen of ie ook erg heet is.

Verwijderd

Topicstarter
Jawel, cooler draait nog. Mijn verdere specs zijn een amd athlon 3200 mhz, 2 keer 512 mb corsair intern geheugen en ik draai windows xp media center (voorheen windows xp, zelfde problemen). Andere videokaart heb ik niet liggen, dus dat wordt lastig. Met welk programma check ik de temperatuur van de videokaart?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2006 @ 22:00:
Jawel, cooler draait nog. Mijn verdere specs zijn een amd athlon 3200 mhz, 2 keer 512 mb corsair intern geheugen en ik draai windows xp media center (voorheen windows xp, zelfde problemen). Andere videokaart heb ik niet liggen, dus dat wordt lastig. Met welk programma check ik de temperatuur van de videokaart?
Je kunt het met speedfan doen (hoewel die niet altijd even betrouwbaar is). Of anders gewoon eens voelen hoe heet dat ding wordt. Zolang je hem nog gewoon aan kunt raken is er niets vreemds aan de hand.

en heb je je systeem nou zo flink overgeclocked? een Athlon op 3,2Ghz is er niet out of the box namelijk. Zodra je gaat OCen kun je tegen dit soort risicos aanlopen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm speedfan doet mijn computer vastlopen :(

Nee niet overklokt, mn amd athlon xp runt gewoon op 200mhz (in de bios)
Pagina: 1