Hallo allemaal,
We hebben hier in huis al tijdje een adsl router/modem. die werkt prima.
sinds kort heb ik laptop gekocht. het leek me leuk om door het hele huis te kunnen internetten.
daarom heb ik een wireless router gekocht. de SMCWBR14-G2 Barricade Wireless router.
Het probleem is nu dat mijn laptop de wireless router niet kan vinden.
volgens mij heeft dit te maken met verkeerde aanleg van de router.
Ik heb het als volgende opgebouwd.
ADSL verbinding komt binnen op normale adsl router. vanuit de LINK1 van dat apparaat gaat een kabel naar de WAN input van de wireless router.
Vervolgens heb ik draadloos netwerk instellen gedaan. "de routers die hij dan vind zijn van buren etc." hij herkent dus niet de nieuwe wireless router.
Wat doe ik fout mensen?
overige info:
windows xp home edition
het ligt niet aan mogelijke firewalls.
wireless netwerkkaart in laptop is goed geinstalleerd "deze hardware werkt correct"
We hebben hier in huis al tijdje een adsl router/modem. die werkt prima.
sinds kort heb ik laptop gekocht. het leek me leuk om door het hele huis te kunnen internetten.
daarom heb ik een wireless router gekocht. de SMCWBR14-G2 Barricade Wireless router.
Het probleem is nu dat mijn laptop de wireless router niet kan vinden.
volgens mij heeft dit te maken met verkeerde aanleg van de router.
Ik heb het als volgende opgebouwd.
ADSL verbinding komt binnen op normale adsl router. vanuit de LINK1 van dat apparaat gaat een kabel naar de WAN input van de wireless router.
Vervolgens heb ik draadloos netwerk instellen gedaan. "de routers die hij dan vind zijn van buren etc." hij herkent dus niet de nieuwe wireless router.
Wat doe ik fout mensen?
overige info:
windows xp home edition
het ligt niet aan mogelijke firewalls.
wireless netwerkkaart in laptop is goed geinstalleerd "deze hardware werkt correct"
USB-Stick even wegdenken