Toon posts:

Draadloos Internet, [SMC] wireless router wordt niet herkend

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

We hebben hier in huis al tijdje een adsl router/modem. die werkt prima.
sinds kort heb ik laptop gekocht. het leek me leuk om door het hele huis te kunnen internetten.
daarom heb ik een wireless router gekocht. de SMCWBR14-G2 Barricade Wireless router.

Het probleem is nu dat mijn laptop de wireless router niet kan vinden.
volgens mij heeft dit te maken met verkeerde aanleg van de router.

Ik heb het als volgende opgebouwd.

ADSL verbinding komt binnen op normale adsl router. vanuit de LINK1 van dat apparaat gaat een kabel naar de WAN input van de wireless router.

Vervolgens heb ik draadloos netwerk instellen gedaan. "de routers die hij dan vind zijn van buren etc." hij herkent dus niet de nieuwe wireless router.

Wat doe ik fout mensen?

overige info:
windows xp home edition
het ligt niet aan mogelijke firewalls.
wireless netwerkkaart in laptop is goed geinstalleerd "deze hardware werkt correct"

Verwijderd

als je huidige modem al een router is, moet je de nieuwe draadloze router als switch gebruiken toch?
maw schakel dhcp uit op de nieuwe router en zorg dat SSID aan staat, anders wordt ie niet gezien.

edit: of werkt een bekabelde verbinding op de SMC wel goed?

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2005 17:39 ]

Verwijderd

Topicstarter
de oude adsl router er tussen uithalen is geen optie?

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 17:39:
de oude adsl router er tussen uithalen is geen optie?
nee die nieuwe heeft geen modem-functie.

Verwijderd

Topicstarter
goed kleine voordering.

pc herkend de router.Nu kan er verbinding worden gemaakt met http://192.168.2.1/
Ik ben hier al heel blij mee.
Helaas hebben de heren van SMC bij deze low-budget wireless router geen configuratie wizard geleverd.

Mijn vraag is dus heeft iemand ervaring met het configureren van deze router?

Uiteraard heb ik zelf eerst actie ondernomen om de oplossing te vinden.
Op internet vind ik veel setup wizards van andere smc die net ff wat anders zijn.
Hier ben ik dus ook niet uitgekomen...

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 22:57
Is het deze router: Afbeeldingslocatie: http://www.vobis.nl/GeneratedImages/759101.jpg USB-Stick even wegdenken

Die router hebben wij ook en bij ons zat er een cd meegeleverd met een setup wizard

Maar er wordt op de cd en in het boekje duidelijk vermeldt dat je de router moet configureren met een kabel!!! in poort 1 en niet draadloos, want dat werkt niet

dus eerst even een kabeltje aan je laptop/andere pc, dan alles instellen en dan kan je draadloos internetten

Succes

Dit is een rechtstreekse link naar de Setup wizard op de router: http://192.168.2.1/setupw.stm

[ Voor 10% gewijzigd door ThinkPad op 02-01-2006 19:09 . Reden: Linkje naar setup wizard toegevoegd ]

Verwijderd

Topicstarter
oke frank, ik heb setup wizard al paar keer geprobeerd maar ik denk dat ik de verkeerde dingen invul/selecteer.
Ik moet dus helaas uit het hoofd doen, beetje op goed geluik kiezen, omdat ik het boekje dus niet heb.

zou je anders even stap voor stap kunnen uitleggen?

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Als je al een ADSL modem-router hebt dan heb je de routerfunctie van de SMC natuurlijk niet nodig; de SMC-WAN poort dus niet gebruiken en de kabel van je ADSL router rechtsreeks in 1 van de 4 poortjes van het SMC switch-gedeelte steken.

Daarna hoef je (op de SMC) dus ook niets met de router setup te doen want die functie gebruik je niet. Gewoon Wireless gedeelte (op de SMC) instellen naar behoefte en rollen met die hap!

Succes ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Ook op 02-01-2006 21:26 ]

Wees consequent, maar niet altijd

Pagina: 1