Bor de Wollef schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 18:00:
[...]
Leuk maar practisch gezien heb je geen poot om op te staan. De door de fabrikanten gehanteerde iso norm geeft namelijk aan dat er wel dode pixels mogen voorkomen in een product. Daarbij heeft elke fabrikant / leverancier zijn eigen policy tov het aantal dode pixels / half dode oixels dat moet voorkomen voor men garantie kan claimen. Dit dien je dan ook eerst uit te zoeken. Sluit je geen extra dode pixel garantie af of koop je niet bij een winkel die dat als service erbij doet dan is het pech praktisch gezien.
[...]
Oh, dus als ik me niet aan de wet wil houden stel ik gewoon een iso policy op en ik kan gaan moorden??? Of moet ik me aan de wetten van het land houden waarin ik me bevind??? Geef maar geen antwoord, maar begrijp wat ik bedoel??
En 5 dagen in de week ben je er 8 uur per dag, en om een of andere reden komen mensen aan jouw de dingen vragen die ze willen hebben en dan maak je ook maar de bon enzo af om het personeel niet te storen???? (of ben jij de enige met zo'n reactie op het hele internet (dat met google te searchen is, en dus uniek? Dat is dan weer in strijd met de wet gelijke behandeling geloof ik.)????????????
wat dacht je van eeh... winkelwaren wet? Net als hierboven geld dat wij onder de nederlandsche wetten vallen en alle policies dus daaraan onderhevig zijn?
Oh, je hebt dus informatie die de meesten hier niet hebben. Kun je je bron even melden? dan kunnen we allemaal profiteren van deze kennis....
tstrik schreef op zaterdag 19 juli 2003 @ 13:30:
Leuke discussie hier, dat de pizzahut een smerige zaak is geloof ik direct.
Ik heb in 1985 in een slagerij gewerkt, ik zal geen namen noemen.
Zij maakte gehakt voor de pizzahut.
Alles wat hier verrot en niet meer verkoopbaarbaar was ging in het gehakt voor de pizzahut.
Aangevuld met orgaanvlees ging dit in de autoclaaf. Daarna werd het vlees gemalen in emmers.
Ik weet niet of dit heden ten dage nog zo gebeurd, maar ik eet daar zeker geen pizza.
Maar wat heeft dit te maken met computers, verkopen ze die ook ?
Whoehahaaaaa..... LOL!!!! Echt humor....
oh....
nee, het gaar over iets waar ik de dupe van ben...
NIET GRAPPIG!!
Ik merk dat er dus veel onduidelijk is over dit soort issues. Ik heb dus zelf maar eens mijn licht opgestoken op de door onze overheid aangeboden bronnen als wetten.overheid.nl en de Kvk.
De overheid heeft het zo gedefinieerd:
(Tekst geldend op: 01-01-2006)
Wet van 28 december 1935, houdende voorschriften betreffende de hoedanigheid en aanduiding van waren
Wij WILHELMINA, bij de gratie Gods, Koningin der Nederlanden, Prinses van Oranje-Nassau, enz., enz., enz.
WETTEKST!
Gegeven te ’s-Gravenhage, den 28sten December 1935.
WILHELMINA.
De Minister van Staat, Minister van Koloniën,
H. Colijn.
De Minister van Buitenlandsche Zaken,
De Graeff.
De Minister van Justitie,
Van Schaik.
De Minister van Binnenlandsche Zaken,
J. A. de Wilde.
De Minister van Onderwijs, Kunsten en Wetenschappen,
J. R. Slotemaker de Bruïne.
De Minister van Financiën,
Oud.
De Minister van Staat, Minister van Defensie a. i.,
H. Colijn.
De Minister van Waterstaat,
Van Lidth de Jeude.
De Minister van Handel, Nijverheid en Scheepvaart,
H. Gelissen.
De Minister van Landbouw en Visscherij,
L. N. Deckers.
De Minister van Sociale Zaken,
M. Slingenberg.
Uitgegeven de een en dertigsten December 1935.
De Minister van Justitie,
Van Schaik.
Pffffff....... da's een boel moeilijke praat...... De officiele wettekst is dikke stroop om door te lezen voor de gemiddelde consument.
Gelukkig is er ook vertaling.
ik vond bij de kamer van koophandel het volgende:
Verkoop en garantie bij consumptiegoederen: Consumentenbescherming
De verkoper is verplicht een product te leveren dat voldoet aan de eigenschappen die bij de koop zijn toegezegd en aan eigenschappen die de koper bij normaal gebruik ervan mag verwachten (of voor een bijzonder gebruik als dat is overeengekomen). De verkoper is daarbij niet alleen gebonden aan zijn eigen mededelingen, maar ook aan de reclame die de fabrikant voor het product maakt.
Welke eigenschappen de consument mag verwachten is afhankelijk van een groot aantal zaken. Bijvoorbeeld de aard van het product, maar ook de mededelingen van de verkoper over de gebruiksmogelijkheden en de kwaliteit.
Als een product binnen 6 maanden na aflevering een gebrek vertoont, dan wordt vermoed dat dit gebrek al bij de levering bestond. De consument heeft dan geen bewijslast.
De verkopende partij moet dit wettelijk vermoeden weerleggen door aannemelijk te maken dat het product bij aflevering wel aan de overeengekomen afspraken en aan de verwachtingen van de consument voldeed. Dit wettelijke vermoeden geldt niet voor producten die aan een bepaalde houdbaarheidsdatum zijn gebonden of een beperkte levensduur hebben, zoals etenswaren of snijbloemen.
Als een gebrek zich pas openbaart nadat de 6 maanden zijn verstreken, moet de consument bewijzen dat het produkt niet aan de verwachtingen voldoet die hij op grond van de overeenkomst mocht hebben.
Conclusie:
Ongeacht of het nu online of in de winkel is gekocht moet het product voldoen aan de verwachting die ik als koper redelijkerwijs mag hebben van dat product.
Er is mij in de winkel NIETS verteld mbt pixels, mogelijke problemen of iets wat daar in de verte op leek, alleen dat de monitor in de aanbieding was (waarom is me nu een stuk duidelijker iig....) dus ik mag redelijkerwijs verwachten dat ik een degelijk product zonder gebreken krijg als ik een tft koop van een priducent die een goede (dus dat is een niet slechte publieke, (bij de massa algemeen bekende), reputatie heeft.
Samsung staat zover internet bekend is niet bekend als een die slechte producten levert die vaak gebreken vertoont.
Daarmee zijn dus alle door een winkelier aan te dragen argumenten dus null and void zoals ze dat in 't engels zeggen.
Ik hoop alleen dat ik me niet opgelicht ga voelen daar in die zaak.... damn dat zou me, afgezien van dat ik me monitor uiteindelijk toch zou krijgen, toch een tijdje bedaartijd op 3 vierkante meter opleveren.. Ik stond wel degelijk in mijn recht!!!
Ik zal dus maandag geen genoegen nemen met het verhaal zoals mij dat is voorgelogen door de verkoper. Ik ben door het verkopertje voorgelogen. Als ik ergens erg slecht tegen kan en mijn agressie opwekt dan is het voorgelogen worden door mensen die kennishebbend zouden moeten zijn. Al zal dit mij mijn hele inboedel en bankrekening gaan kosten om voor elkaar te krijgen, IK ZAL EEN DEGELIJKE MONITOR OF MIJN CENTEN KRIJGEN!