NL TV kijken vanuit buitenland dmv pc+tvkaart

Pagina: 1
Acties:
  • 352 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94501

Topicstarter
Ik zit momenteel in het buitenland en zou graag gewoon de nederlandse tvzenders ontvangen. Een schotel nemen is uitgesloten ivm de afstand. Ik ben al een paar topics tegenkomen van mensen die een pc met tvkaart in nl hebben staan,de beelden streamen (mbv bijv snapstream, videolan etc) en zodoende toch nl tv kunnen kijken. Dit wil ik dus ook gaan doen alleen weet ik niet wat voor eisen er gesteld worden aan de verbinding. Mijn upstream (NL) is 1024 kbps en Dl (buitenland) ca 614 kbps. Is dit voldoende om tv te kunnen kijken in een beetje redelijke kwaliteit?

Ik heb nog geen pc die dan evt moet gaan streamen maar ik zat de denken aan een Asus S-presso met bijv een Cel D 2400 en 512/1GB Mem. Systeem moet een beetje stil zijn en klein aangezien ik deze plaats bij m'n moeder thuis en deze 24/7 aan blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 119627

Als je gaat streamen gaat dat volgens mij maar 1 zender zijn, ik zou bureablad op afstand doen en dan daar naar kijken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16728

Anoniem: 94501 schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 16:57:
Ik zit momenteel in het buitenland en zou graag gewoon de nederlandse tvzenders ontvangen. Een schotel nemen is uitgesloten ivm de afstand.
Vanwege de afstand geen schotel mogelijk.
Mmm zit jij op Mars ofzo :?
Een schotel heeft geen last van afstand op de planeet aarde. Als jij hem richt naar een geostationaire sataliet geschikt voor jou schotelantenne dan kun je waar ook tv kijken. Hoe dacht je ander hoe campeerders met hun caravan of camper naar RTL 4 kunnen kijken op de camping in Spanje :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinockio
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-03 13:38
Via Remote Desktop zou je alleen het beheer kunnen doen, video (TV) kijken via Remote Desktop is uitgesloten, zelfs via een 100 Mbit LAN (ja geprobeerd B) ).

Disclaimer: P. aanvaardt geen aansprakelijkheid op grond van dit bericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 119627 schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 17:04:
Als je gaat streamen gaat dat volgens mij maar 1 zender zijn, ik zou bureablad op afstand doen en dan daar naar kijken
Ik heb ooit eens snapstream geinstalleerd en volgens mij kon ik toen gewoon via een webinterface van buitenaf elk kanaal selecteren. IP/Poortnrsnapstream (username,pass)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 16728 schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 17:09:
[...]

Een schotel heeft geen last van afstand op de planeet aarde. Als jij hem richt naar een geostationaire sataliet geschikt voor jou schotelantenne dan kun je waar ook tv kijken. Hoe dacht je ander hoe campeerders met hun caravan of camper naar RTL 4 kunnen kijken op de camping in Spanje :?
Zit niet in Spanje maar een stukkie verder, Brasil:) Net zo goed je geen Amerikaanste zenders kunt ontvangen in NL omdat de aarde rond is en dus de weg blokkeerd. Moet wel zeggen dat ik geen verstand van satalieten en schotels heb maar zo is het mij door diverse mensen verteld. Ik dacht ook van ik neem gewoon een schoteltje en klaar. Mocht dit wel kunnen dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 16728 schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 17:09:
[...]

Zit niet in Spanje maar een stukkie verder, Brasil:) Net zo goed je geen Amerikaanste zenders kunt ontvangen in NL omdat de aarde rond is en dus de weg blokkeerd. Moet wel zeggen dat ik geen verstand van satalieten en schotels heb maar zo is het mij door diverse mensen verteld. Ik dacht ook van ik neem gewoon een schoteltje en klaar. Mocht dit wel kunnen dan hoor ik het graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-05 19:05
http://www.sagetv.com/
SageTV + SageTV Client = Bedien je tv-kaart op afstand en stream de content :9

[ Voor 4% gewijzigd door gertvdijk op 31-12-2005 17:28 ]

Kia e-Niro 2021 64 kWh DynamicPlusLine. See my GitHub and my blog for articles on security and other stuff.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 94501 schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 17:22:
[...]

Zoiets dacht ik wel maar hield het nog even voor mij.
Het makkelijks is om een abo te nemen bij casema of Wanadoo en dan kun je via http://www.tvportal.nl/ naar de NL tv kijken. Lijkt mij makkelijker dan het gedoe met streamen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 16728 schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 17:58:
[...]

Zoiets dacht ik wel maar hield het nog even voor mij.
Het makkelijks is om een abo te nemen bij casema of Wanadoo en dan kun je via http://www.tvportal.nl/ naar de NL tv kijken. Lijkt mij makkelijker dan het gedoe met streamen.
Zou mooi zijn ja, maar helaas, casema, wanadoo etc is niet beschikbaar in mijn gebied. En ook 2MB kom ik niet aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:56
in Brazilie kun je wel het kanaal BVN (Beste van Nederland) kijken, met hoogtepunten van de publieke omroepen (en voetbal samenvattingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 3671

Via Casema TV portal kan je alleen TV kijken als je aan de casema verbinding hangt.
als je via een andere provider de portal probeert te benaderen, dan werkt dat niet, of je nu "inlog"" codes hebt of niet.

een heel simpele optie die goed werkt is Orb. www.orb.com
hiermee kan je AL je media content op je pc overal bekijken/luisteren. De kwaliteit is afhankelijk van de internet connecties. (als je via een dsl verbinding kijkt, is dus je upload je bottleneck, en als je via inbelmodem of GPRS op je telefoon TV kijkt is dat je kwaliteits begrenzing).
Als je tv wilt streamen heb je wel een specifieke tv kaart nodig. Op hun website staan wat mogelijkheden, hij moet een MPEG encoder hebben. Een goedkope optie, die makkelijk te krijgen is is de Hauppauge wintv PVR 150 (de MCE OEM versie al voor 60,- euri).

Je hebt wel een redelijke P4 nodig om vloeiend te streamen, maar het programma werkt perfect! (2.4Ghz P-4 met 512MB ram en windows XP is een vereiste)

Oh ja je bekijkt de tv/media dan via een normale media player zoals Real player of windows media player. Dus ook kijken in een internet cafe is mogelijk, want je hebt geen extra software op de client nodig. Ik heb een basic ADSL abbo met 300 kbit up en dat levert een best wel aardig resultaat (niet perfect, maar redelijk, zo'n beetje de Talpa livestream kwali zeg maar)

En nog een voordeel: orb is helemaal gratis!

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 3671 op 01-01-2006 03:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 3671 schreef op zondag 01 januari 2006 @ 03:10:
Via Casema TV portal kan je alleen TV kijken als je aan de casema verbinding hangt.
als je via een andere provider de portal probeert te benaderen, dan werkt dat niet, of je nu "inlog"" codes hebt of niet.

een heel simpele optie die goed werkt is Orb. www.orb.com
hiermee kan je AL je media content op je pc overal bekijken/luisteren. De kwaliteit is afhankelijk van de internet connecties. (als je via een dsl verbinding kijkt, is dus je upload je bottleneck, en als je via inbelmodem of GPRS op je telefoon TV kijkt is dat je kwaliteits begrenzing).
Als je tv wilt streamen heb je wel een specifieke tv kaart nodig. Op hun website staan wat mogelijkheden, hij moet een MPEG encoder hebben. Een goedkope optie, die makkelijk te krijgen is is de Hauppauge wintv PVR 150 (de MCE OEM versie al voor 60,- euri).

Je hebt wel een redelijke P4 nodig om vloeiend te streamen, maar het programma werkt perfect! (2.4Ghz P-4 met 512MB ram en windows XP is een vereiste)

Oh ja je bekijkt de tv/media dan via een normale media player zoals Real player of windows media player. Dus ook kijken in een internet cafe is mogelijk, want je hebt geen extra software op de client nodig. Ik heb een basic ADSL abbo met 300 kbit up en dat levert een best wel aardig resultaat (niet perfect, maar redelijk, zo'n beetje de Talpa livestream kwali zeg maar)

En nog een voordeel: orb is helemaal gratis!
toon volledige bericht
Thnx, Orb kende ik nog niet. Dus als jij met een 300kbit up redelijk kan streamen moet het voor mij ook prima werken (1024 up) en 600+ down (client) Zit een tvkaartje standaard in die asus x-pres zal ff kijken of deze voldoet anders gooi ik er zo'n pvr 150 in.

[ Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 94501 op 01-01-2006 14:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-04 18:33
Misschien dat je je eerst via www.uitzendinggemist.nl kan redden? :)

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gebruik ik ook af ten toe, is best aardig maar ook niet meer dan dat. Ook is de verbinding ook vaak brak waardoor je elke 2 minuten onderbroken word. Jammer dat je gewoon met ppstream (nog) geen NL TV kunt kijken of dat er geen commerciele service bestaat die live tv uitzend via internet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkie-Jan
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 30-04 18:33
Als ik het goed moet geloven is 2006 het jaar van de IP/TV, maar tegen de tijd dat ehr er is heb jij er heleaas niets meer aan denk ik.

Ik denk trouwens dat je deze site goed in de gaten moet houden:
http://www.tvopjepc.nl/live.php

Alle live uitzendingen via Internet komen er op te staan als ik het goed begrijp.

Zonnepanelen: 800Wp op oost 80 graden aan balkon met schaduw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Henkie-Jan schreef op zondag 01 januari 2006 @ 17:22:
Als ik het goed moet geloven is 2006 het jaar van de IP/TV, maar tegen de tijd dat ehr er is heb jij er heleaas niets meer aan denk ik.

Ik denk trouwens dat je deze site goed in de gaten moet houden:
http://www.tvopjepc.nl/live.php

Alle live uitzendingen via Internet komen er op te staan als ik het goed begrijp.
Deze site is ook leuk en aardig, maar het is niets anders een verzameling van hoofdzakelijk links van www.omroep.nl en www.talpa.tv (met een enkel rtl linkje).
op geen enkele site zal je livestreams tegenkomen van RTL4, SBS of Nederland 2 bijvoorbeeld.
De reden is omdat deze zenders voor bijna alle buitenlandse producties en ook voor veel Nederlandse producties de rechten niet hebben om over internet uit te zenden (= hele wereld en niet alleen Nederland dus).
Vanwege dat rechten probleem is de livestream van talpa bij sommige buitenlandse films uit de lucht. En ook kon je tijdens de olympische spelen alleen samenvattingen van het nos nieuws online zien omdat men het recht niet had om beelden van de spelen over het net te zenden.
Casema omzeilt met haar tvportal het probleem door het alleen te leveren aan iedereen met een kabel aansluiting (dan heb je namelijk al TV via de kabel, en dus verbreden ze het uitzendpubliek niet).

De enige optie is dus om zelf je tv zenders naar het buitenland te streamen, met bijvoorbeeld orb.
Dit mag wel zolang het niet om uitzenden gaat, Dus alleen voor eigen gebruik. Je moet geen link naar de stream plaatsen op je openbare website!
Via orb kan alleen jij de stream starten en bekijken, omdat je inlogt via my.orb.com om te starten, en alleen jij de link weet naar je livestream (=random url die je via de inlog pagina krijgt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61867

Ik woon in Zweden, en ben ook al een tijdje opzoek naar streaming NL tv. Bij mij is het probleem dat je hier nergens een schotel mag ophangen. Ik heb steaming talpa al gevonden, als iemand iets weet.......?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61867 schreef op zondag 01 januari 2006 @ 20:49:
Ik woon in Zweden, en ben ook al een tijdje opzoek naar streaming NL tv. Bij mij is het probleem dat je hier nergens een schotel mag ophangen. Ik heb steaming talpa al gevonden, als iemand iets weet.......?
De enige semi-legale optie is om bij familie of vrienden een streaming server te plaatsen.

Bijvoorbeeld met orb erop.
In het geval van orb heb je het volgende dus nodig:
-P4 2.4 GHz (of equivalent)
-Win XP
-Orb
-Hauppauge PVR 150 (of andere compatible)
-Analoge TV kabel aansluiting
-breedband internet connectie met hoge upload snelheid (ADSL basic ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61867 schreef op zondag 01 januari 2006 @ 20:49:
Dat meen je niet. kun je geen schotel op een driepoot op de 'grond' zetten en uit het zicht.
Een beetje brutaal zijn >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik ben net nog achter een andere gratis oplossing gekomen die niet alleen onder windows maar ook onder linux werkt.

http://www.videolan.org/
Het heeft wel wat nadelen:
-ondersteund alleen de PVR250 en 350, de Wintv pvr 150 geeft (nog) geen geluid
-setup is veeeeel meer werkt dan Orb
-volgens mij moet de client wel wat software installeren (dus niet overal te bekijken, maar ik twijfel nog of deze uitspraak waar is)
-voor zender switchen moet je naar een webserver oplossing zoeken, iemand heeft het al met apache en php werkend gekregen(zie hun forum), maar volgens mij is een Python scriptje hier veel beter geschikt voor (minder overkill)

Voordelen:
-ook op linux werkend (wel heel andere setup, want geen directshow enzo.)
-volledig open source
-geen afhankelijkheid van een webservice (zoals Orb, die hun eigen servers nodig heeft om in te loggen)
-daardoor ook zekerheid dat je later geen reclame of spyware bij het product geleverd krijgt (heeft orb nog niet, maar dat kan komen natuurlijk)

Ik ben deze optie nog aan het onderzoeken voor een eigen experimentje. Maar het ziet er goed uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Zie ook dit apparaat:

http://www.slingmedia.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Eeen leuke hardware oplossing, maar niet goedkoop! 250 dollar.
Ondersteund deze eigenlijk wel PAL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RetepV
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-04 22:20

RetepV

ALLES valt te repareren

Bigfoot schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 21:38:
in Brazilie kun je wel het kanaal BVN (Beste van Nederland) kijken, met hoogtepunten van de publieke omroepen (en voetbal samenvattingen).
LOL, 2 uur zendtijd per dag ofzo? Want dan heb je het wel gehad. :+

Macbook Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
hoezo 2 uur zendtijd, de hele dag zenden ze uit (de europa beam) is het in brazilie anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Anoniem: 3671 schreef op maandag 02 januari 2006 @ 15:26:
[...]

Eeen leuke hardware oplossing, maar niet goedkoop! 250 dollar.
Ondersteund deze eigenlijk wel PAL?
Nee alleen ntsc helaas. Maar volgens de website zal die er wel komen. Wel ideaal trouwens, hoef je geen pc 24/7 te laten draaien. Reviews zijn ook positief. Prijs vindt ik zelf wel ok, je bent meer kwijt als je een apart systeem moet gaan aanschaffen zoals in mijn geval.

[ Voor 16% gewijzigd door Anoniem: 94501 op 02-01-2006 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
[www.satplaza.com]

Sling Media komt met Europese PAL versie Slingbox

Fabrikant Sling Media brengt zijn Slingbox, waarmee beeldsignalen via een netwerk of via internet kan verspreiden, ook in een Europese PAL versie op de markt. Al enkele maanden geleden werd voor het eerst in Nederland melding gemaakt van de mogelijkheden van de Slingbox. Dit gebeurde via de Nederlandse internetsite Fris Licht.

Het definitieve persbericht over een Europese PAL variant van de Slingbox zal Sling Media aan het begin van de Cosumer Electronics Show (CES) aanstaande donderdag in Las Vegas uitgeven.

Met de Slingbox is het mogelijk uitgangen via digitale satelliet en/of kabelsignalen alsmede ook DVD of videorecorder om te zetten in IP pakketjes die via de Sling Box via een intern netwerk of internet verspreidt kunnen worden. Op de computer waarop men deze signalen wil bekijken moet een windows applicatie geïnstalleerd worden. Naast een "timer programmering" kan men in vele gevallen zelfs de bron op afstand bedienen. De bron en de ontvangstplek is in dit geval onafhankelijk van elkaar omdat de Slingbox het signaal zelf comprimeert en zich via een breedband DSL of kabelinternetverbinding aan de bron zijde verspreidt via het internet. De ontvangstplek kan in dit geval elke plaats op de wereld zijn mits er op deze plaats maar een snelle internetaansluiting aanwezig is.

Afbeeldingslocatie: http://i.i.com.com/cnwk.1d/i/fd/sling300.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makkie ;)
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 06-05 10:37

makkie ;)

Arrogant? Me? Nah!

Ik zou ook voor Orb gaan. Werkt als een zonnetje.

Vidi, vici, veni! (ik zag, ik overwon en ik kwam!)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnsel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-03 21:07
Ook de tv-kaart? ik moet namelijk bij het instelle een "zip-code" opgeven, welke ik natuurlijk niet heb want ik woon in Nederland. Een nederlandse gebruiken werkt ook niet en k kan (volgens mij) ook nergens handmatig de frequenties toevoegen... Hoe zou het dan moeten volgens jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Johnsel schreef op donderdag 05 januari 2006 @ 00:21:
Ook de tv-kaart? ik moet namelijk bij het instelle een "zip-code" opgeven, welke ik natuurlijk niet heb want ik woon in Nederland. Een nederlandse gebruiken werkt ook niet en k kan (volgens mij) ook nergens handmatig de frequenties toevoegen... Hoe zou het dan moeten volgens jou?
Orb werkt, net als de meeste Tv view programmas met de directshow opties voor kanaal keuze.
Deze heeft microsoft voor veel landen op standaard waarden gezet. Maar deze zijn te veranderen naar eigen keus door middel van een aanpassing in de registry (zoals op de MS site staat)

Maar er zijn ook tools om dat soort dingen te automatiseren. Zoek maar eens via google naar:
freqshifter_v1.0.zip .
Dit doet het voor je, en in de readme kan je ook de achtergrond info hierover bekijken + link naar de MS site

edit: Dus ja ook de TV tuner: als een zonnetje!! :)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 3671 op 05-01-2006 00:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnsel
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08-03 21:07
Ah gevonden, je moet dus de Internationale versie (engels) hebbe voordat het werkt, de amerikaanse werkt met postalcodes en de internationale werkt met scannen naar signaal :)
Pagina: 1