Domeinnaam: achternaam.be bezet door Sedo

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23:34
Graag had ik m'n eigen achternaam als webadres (.be) gehad maar deze is bezet door Sedo.com. Zij doen niets met dit domein buiten het verkopen voor €999...
Ik heb geen bedrijf of iets dergelijks op m'n naam. Kan ik iets beginnen tegen Sedo of geldt nog steeds first come, first served?

Nu vond ik wel dit document: http://www.dns.be/pdf/Wet_Cybersquatting.pdf
Hierin staat:
Als het wederrechtelijk registreren van een domeinnaam wordt beschouwd, het, zonder enig recht of legitiem belang jegens die domeinnaam, en met het doel een derde te schaden of er een
ongerechtvaardigd voordeel uit te halen.

Is €999 vragen eigenlijk geen ongerechtvaardigd voordeel proberen halen?

Wanneer ik zoek naar mijnachternaam.com wordt de site niet gevonden maar het domein is wel bezet. Mag je zomaar een domein hebben zonder er iets mee te doen?

Verwijderd

Ik heb hetzelfde met mijnachternaam.nl door zo'n kut kaper blixem ofzo, kun je gewoon niks tegen doen.

• Nila
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online

Nila

Idiot!

Ja dat mag, zolang ze er maar voor betalen.

You're not completely useless, you can always serve as a bad example!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 15:09
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 16:53:
Ik heb hetzelfde met mijnachternaam.nl door zo'n kut kaper blixem ofzo, kun je gewoon niks tegen doen.
* DJSmiley too...

Ik heb de .org gelukkig zelf. Had al tijden t idee om m te registeren, maar .nl lag toen moeilijk. Toen ik via kvk van een kennis zover was om de .nl te reggen bleek een ander bedrijf (zelfde achternaam) de .nl inmiddels al geregistereerd te hebben. Wachten dus tot die failliet gaan ;)

De .com en .net zijn ook in handen van div domeinboeren, al jaren. Probeer m elk jaar te pakken, maar telkens wordt ie verlengd :'(

Naja, de .org heb ik, ben ik al blij mee, was namelijk de enige die nog vrij was.

• WiNlUx
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12-09-2023
DJSmiley schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 17:05:
[...]

* DJSmiley too...

Ik heb de .org gelukkig zelf. Had al tijden t idee om m te registeren, maar .nl lag toen moeilijk. Toen ik via kvk van een kennis zover was om de .nl te reggen bleek een ander bedrijf (zelfde achternaam) de .nl inmiddels al geregistereerd te hebben. Wachten dus tot die failliet gaan ;)
Haha, of ze zetten het domein te koop, voor een bedrag waarmee ze een doorstart kunnen maken 8)7

• We Are Borg
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21:35

We Are Borg

Moderator Wonen & Mobiliteit / General Chat
tsja, dat komt helaas veel voor :/ Volgens mij weinig aan te doen zolang het gaat om een familienaam.

Tipje: probeer EU eens :)

[ Voor 35% gewijzigd door We Are Borg op 31-12-2005 22:49 ]

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-12-2025
Zoals je zelf zegt, volgens de regels van DNS Belgie niet toegelaten. Je moet klacht neerleggen bij DNS Belgie zelf, zij zullen dit dan nazien. Als het je achternaam is denk ik dat je verder niet veel zult kunnen doen. Indien het je merknaam (geregistreerd) is dan kun je bij het Belgische gerecht een zaak aanspannen.

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Pagina: 1