Website bereiken op shared server

Pagina: 1
Acties:

• Majestic
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22-01-2024

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Ik heb van een kennis een inlog gekregen op een shared webserver. Via FTP heb ik een site geupload. Maar omdat ik nog geen domein aan deze server heb hangen kan ik de site niet benaderen.

Ik heb wel het ip adres van de server maar als ik dat gebruik kom ik op een andere site die op deze shared server staat. Heeft iemand enig idee hoe ik mijn eigen site kan bekijken? Misschien via een absoluut path, zoiets als http://xxx.xxx.xxx.xxx/users/gebruiker.nl/var/www ?
Het gaat om een server die draait op interworx software.

Je brengt me helemaal van mijn abrikoos.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-02 15:09
www.domeinnaam.ext in je hosts file zetten, of gewoon afwachten tot de registratie voltooid is (meestal binnen een paar dagen na registratie, vaak sneller)

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Ik heb zelf geen toegang tot de host files. Ik ben helaas geen beheerder van deze server, ik ben slechts in het bezit van een ftp account.

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Veel providers ondersteunen ook http://ipvanprovider/~username

Kun je ook eens proberen :)

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
Helaas.. dat heb ik ook al geprobeerd.

Ik heb al zitten spitten in de documentatie van de interworx software. Maar helaas kan ik daar geen absoluut pad vinden waar de sites worden opgeslagen.

• m33p
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06-02 20:21
Lijkt me dat je die kennis ook kunt vragen of zeg ik nu wat doms?

• DJSmiley
Majestic schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 16:39:
Ik heb zelf geen toegang tot de host files. Ik ben helaas geen beheerder van deze server, ik ben slechts in het bezit van een ftp account.
hosts file staat op je eigen pc, dus daar heb je normaalgesproken wel rechten....
Kwestie van je domeinnaam + IP toevoegen en het zou moeten functioneren.

Normaal staat ie in c:\windows\system32\drivers\etc\

Lees maar eens door:
http://www.planet.nl/plan...ontentid=596809/sc=f81889

• Felicia
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:04
Majestic schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 16:42:
Helaas.. dat heb ik ook al geprobeerd.

Ik heb al zitten spitten in de documentatie van de interworx software. Maar helaas kan ik daar geen absoluut pad vinden waar de sites worden opgeslagen.
Dat komt omdat Interworx waarschijnlijk geen hosting programma is maar een schil er omheen. Als de server IIS draait zal pad van de website bepaald worden aan de hand van de hostnaam die opgevraagd wordt.
Je kan deze hostnaam op 2 manieren toegankelijk maken. 1 is door deze aan je hosts bestand toe te voegen. 2 is door de DNS van je hoster te gebruiken. Beide hebben voordelen en nadelen. De 2e optie werkt overigens alleen als je hoster ook daadwerkelijk jouw domein in hun lijst hebben opgenomen (sommige amateur hosters doen dat niet).

Hoe dan ook zou ik wel even contact opnemen met de leverancier aangezien je met hen moet afstemmen hoe je website in de toekomst zal gaan werken.

Ik draag een rok, wat is jouw excuus?

• Majestic

Majestic

Neerlandici.

Topicstarter
DJSmiley schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 16:58:
[...]

hosts file staat op je eigen pc, dus daar heb je normaalgesproken wel rechten....
Kwestie van je domeinnaam + IP toevoegen en het zou moeten functioneren.

Normaal staat ie in c:\windows\system32\drivers\etc\

Lees maar eens door:
http://www.planet.nl/plan...ontentid=596809/sc=f81889
OK, ik snap wat je bedoeld.
Maar het probleem is nu juist dat op het ip adres wat ik heb een shared server draait. Als ik deze invul in de adresbalk kom ik op een andere website uit die ook op dezelfde server draait.

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Gewoon even de juiste URL vragen aan die kennis van je. Dit is giswerk voor ons en kan per webserver verschillend zijn.

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Majestic schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 17:08:
[...]

Maar het probleem is nu juist dat op het ip adres wat ik heb een shared server draait. Als ik deze invul in de adresbalk kom ik op een andere website uit die ook op dezelfde server draait.
Nee, je vult in je host file iets als "80.60.50.40 jouwdomein" in en dan in jouw browser "http://jouwdomein/". Dan zoekt de browser 80.60.50.40 op en geeft in de hostheaders het domein jouwdomein door.

Dat werkt echt! :)

Edit: LOL n1 :P

[ Voor 56% gewijzigd door Room42 op 31-12-2005 17:16 . Reden: ff de quote ervoor ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

• DJSmiley
[...]

Als je dus jouw domeinnnaam in je hostsfile mikt, zal je pc 'm dus resolven naar <IPadres> en kom je idd op die shared server uit. Echter, virtualhosts (wat gebruikt wordt op die shared server), herkend de request voor domeinnaam aan de http headers, en zal dus JOUW dir tevoorschijn toveren, jouw site dus. Bij het ontbreken van de domeinnaam in de headers, of bij een request kaal op IP zal ie de default pagina laten zien, de startpagina van de shared server dus.

grmbl, spuit11 |:(

Maar goed, dat hele hosts-verhaal is natuurlijk tijdelijk, normaal gesproken met hoogstens een dag of 2 geregeld via de DNS en is je domein overal bereikbaar.
of je moet een lakse/trage hoster hebben met registreren/configgen dns

[ Voor 17% gewijzigd door DJSmiley op 31-12-2005 17:17 ]

Verwijderd

Ja, en dus moet je de hostname gebruiken waarmee de virtual host op de webserver is aangemaakt. Ook als die domeinnaam nog niet geregistreerd is kun je de website onder die domeinnaam bereiken.

Je moet dan in je hosts file die hostname zetten, en in je browser naar die http://hostname gaan. Je browser zal dan niet een DNS raadplegen om het ip adres van de server op te zoeken, maar de entry uit je hosts file gebruiken. Wat belangrijker is: je browser zal dan wel de HTTP header Host: hostname meesturen, waardoor de webserver weet welke website je wilt zien.

offtopic:
Anders gaan we even allemaal hetzelfde zeggen :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2005 17:17 ]

Pagina: 1