PC boot niet na stroomuitval

Pagina: 1
Acties:

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:32

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
Vanmorgen vond er een stroomuitval plaats bij mij thuis door een kortsluiting van onze kerstverlichting buiten. Tijdens deze stroomuitval stond de PC van mijn ouders aan. Deze viel dus mee uit. Nadat het probleem verholpen was wilden mn moeder de pc weer opstarten, maar daar bleek een probleem mee te zijn.

Als de computer aangezet wordt dan start ie niet verder dan bios loadscreen. Het indrukken van aangegeven toetsen (Esc > switch screen / F2 > bios openen / ?? ) in dat scherm geeft geen reactie op computer.

Nou vroeg ik me af wat ik nou kan doen om het probleem te verhelpen. Verder wil ik weten of de stroomuitval schade op de pc heeft aangericht waardoor ie niet meer verder opstart.

Wie kan mij op deze punten op weg helpen?

P.S.:
Het gaat om een Intel P4 2,66 Ghz, 2x 256mb ram, Radeon 9200, 120GB HDD

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-05 16:02
probeer eens een bios reset
of haal de stekker eruit en probeer na een paar minuten de pc weer op te starten

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 25-05 12:09
inderdaad een bios reset...
maar raar volgens mij zou door het doorslaan van een stop niet de pc vershit moeten worden. tenzij je een pc hebt met een oudersetse indruk knop die je ook weer meot uitdrukken om de pc uit te zetten)

want dan zou het kunnen zijn dat je de pc neit eerst uit hebt gezet na de stroom uitval. en dat je gelijk de stop terug gezet hebt en dat ie in een keer weer stroom krijgt en dat dat zn dood is geworden

• Frash
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 27-05 22:34
Klinkt als statische elektriciteit. Haal de stroom er af, en haal vervolgens beide voedingsconnectoren die aan je moederbord gekoppeld zitten eens los voor +/- een minuut, misschien dat dat effect heeft. Het hangen van een bios scherm had bij mij iig vaak met statische elektriciteit te maken.

• Zerora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:32

Zerora

Ik Henk 'm!

Topicstarter
OK het was dus simpel om het op te lossen. |:(

Nadat ik de stekker een tijdje eruit had gedaan en er weer in deed ie het weer.

Toch bedankt voor jullie moeite :)

[ Voor 14% gewijzigd door Zerora op 31-12-2005 15:59 ]

Trans-life! :::: "All things change, whether from inside out or the outside in. That is what magic is. And we are magic too."