Toon posts:

kanaal 11 werkt niet goed op laptop!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Kheb nu een half jaar mijn laptop (Targa Traveller 826T) en nu werkt het draadloos niet meer goed. Ik kan niet meer met mijn ap verbinden als die op kanaal 11 staat. Als ik hem op kanaal 3 zet werkt het wel maar komt niet boven de 18mbit. Een overbuurjongen van mij heeft precies dezelfde laptop en bij hem werkt het wel met kanaal 11 wel. Weet iemand hoe dit zit. Ik heb truwens een gloednieuwe Linksys WAP54G Ver. 3

Alvast bedankt!
GDG16

• Yucko
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 25-04 07:38

Yucko

One clown to rule them all !

wellicht dat er in de buurt iemand anders zit met een wireless thingy op kanaal 11 :?

 iPhone 15 Pro Max Titanium Black 256GB -  iPad Pro 2018 12.9" Space Gray 64GB -  MacBook Air M4 13" -  AirPods Pro 3 -  Watch 5 Space Gray LTE -  TV 4K 128GB -  TV 4 64GB -  Wireless CarPlay

• DWattel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-02 09:02
Hoi,

Probeer eens met de allerlaatste drivers van de laptop, even de oude deinstalleren en dan de nieuwe installeren.

:)

BF1 Stats, GoT - System Specs

Verwijderd

Topicstarter
Jah het probleem is dat er geen nieuwe drivers zijn!
En overbuurjongen heeft ook dezelfde ap als ik en ook op 11 staan maar als hij dus bij mij is dan werkt het op zijn laptop wel!

En ik zie nu ook dat hij wil wel verbinden maar dan springt hij de hele tijd van de 1mbit naar de 54mbit. Dit doet hij dan een paar keer en dan verbreekt hij de verbinding.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2005 15:30 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:55

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Zijn er in huis nog meer apparaten die gebruik maken van wireless verbindingen of staat er een magnetron tussen de laptop en het WAP? Er kunnen genoeg apparaten in huis staan die op de zelfde bandbreedte opereren als jouw wireless netwerkapparatuur. Een zelfde soort probleem heb ik ook bij mijn broertje thuis gehad. We hebben verschillende kanalen geprobeerd voordat we een goed werkende verbinding hadden.

Nu is er in dat huizen block nogal wat apparatuur wat als stoor zender kan werken. De linker buren maken ook gebruik van wireless lan. De rechter buren gebruiken wireless apparatuur om TV beelden door het huis te kunnen zenden, wat ook weer op dezelfde bandbreedte werkt.

Het is natuurlijk wel appart dat jouw buurjongen wel kanaal 11 kan gebruiken... leuke puzzels zijn dit altijd... euh not :/

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• DJkim
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 02-03-2024

DJkim

Tweak met mate!!! :)

Voor mijn heeft firmware update plus andere kanaal kiezen probleem opgelost.

Lucky Goldstar

• Frigolamptje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15-03 20:56
Wat dat verspringen betreft, haad ik ook met m'n dell inspiron 9300. Na heel wat geklooi kwam ik er achter dat alles goed werkt met de standaard drivers van winxp. Alle drivers deinstalleren dus, en dan winxp zijn werk laten doen.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22:55

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Frigolamptje schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 15:45:
Wat dat verspringen betreft, haad ik ook met m'n dell inspiron 9300. Na heel wat geklooi kwam ik er achter dat alles goed werkt met de standaard drivers van winxp. Alle drivers deinstalleren dus, en dan winxp zijn werk laten doen.
Dat is mijn ervaring met mijn Linksys PCMCIA kaartje ook. De standaard Windows XP software werkt bij mij stabieler dan die van Linksys.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Topicstarter
Jah ik had dus ook als de drivers gedeinstalleerd en toen de pc opnieuw opgestart maar winxp kon geen goeie drivers ervoor vinden.
Ik ben nu windows xp er opnieuw aan het opzetten, mischien werkt dit. Want ik weet zeker dat hij het altijd goed heeft gedaan. De laatste paar maanden alleen dat ik niet met mijn oude ap kon verbinden. En die stond ook op kanaal 11. Maar toen ik die laptop net had werkt het perfect.
Pagina: 1