Toon posts:

Laptop wordt overhit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met een laptop, maar heb geen idee hoe ik dit op moet lossen. Ik heb namelijk een laptop van iemand gekregen, een Packerd Bell met het type MIT-LYN01. Het probleem is dat de processor zo ontzettend heet wordt en de koeler het blijkbaar niet aankan om de warmte weg te krijgen dat de laptop ermee stopt als hij te heet wordt. Is dit een probleem van de koeler?

Hopelijk kan iemand mij ermee helpen....

Verwijderd

je kan kijken of hij nog in de garantie valt, was bij mijn asus wel het geval, werdt ook veel te heet, weet niet hoe oud het toppie is, maar als hij niet meer in de garantie valt zou je er een nieuwe fan in kunnen zetten om te proberen

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

BCC

Draait de koeler wel? Oftwel, begint hij op een gegeven moment te blazen?

[ Voor 56% gewijzigd door BCC op 31-12-2005 14:32 ]

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Verwijderd

Topicstarter
Hij begint op een gegeven moment te blazen en hij is 2 jaar oud. Dus ik denk dat hij niet meer in de garantie valt. Mocht ik er een nieuwe koeler in willen zetten, wat kost dan zo'n koeler?

Verwijderd

wellicht is de boel erg stoffig geworden, zet de stofzuiger eens op de verschillende openingen.

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik de koeler er ook afhalen en er eens opnieuw opzetten?

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 14:45:
Kan ik de koeler er ook afhalen en er eens opnieuw opzetten?
Als je een beetje handig bent, is dat geen slecht idee.
Moet je wel de halve laptop ontmantelen waarschijnlijk, maar het is
zeker de moeite waard om eens te kijken of de fan niet vol met stof zit,
en de heatsink nog netjes op de proc gemonteerd is.

BTW, heb je hier met een idle cpu al last van ? Of alleen stressed ?
Check ook even of je niet een hoge cpu belasting hebt, laptops vinden het
sowieso niet leuk continue 100% cpu belasting te trekken.
Niet dattie daarvan oververhit hoort te raken, maar toch.

[ Voor 26% gewijzigd door u_nix_we_all op 31-12-2005 14:50 ]

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb er nog niet eens een besturingssysteem opstaan....dus een belasting van 100% lijkt me dan ook niet helemaal haalbaar. ik heb net de cooler erafgehaald en eens goed doorgeblazen. Hopelijk helpt het....Ik zag dat er geen gel tussen de cooler en de processor zat...is dit noodzakelijk bij een laptop?

• DWattel
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 28-01 16:23
als er geen "gel" tussen zit zal dit mede oorzaak zijn dat de processor te heet wordt, als je toevallig nog ergens "gel" hebt liggen dan kan je dat heel dun op de processor smeren om zo beter de warmte af te voeren.

En met "gel" bedoelen we natuurlijk koelpasta! :)

BF1 Stats, GoT - System Specs

Verwijderd

Topicstarter
Hahahaha ;) inderdaad...anders moet ik dat maar even halen bij de computershop ....
mag ik jullie allen bedanken voor de hulp....ik denk dat het zo wel goed gaat komen

_/-\o_ APPLAUS!!
Pagina: 1