Thunderbird en default browser

Pagina: 1
Acties:

• ian3
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08-2023
Ik heb Mozilla Thunderbird version 1.5 (20051201) geinstalleerd.
Vorige week heb ik mijn default brouwser omgezt van Avand naar Firefox. Als ik echter een link open in Thunderbird word nog steeds Avand geopend. Ik kan echter in de 1.5 versie van Thumderbird nergens vinden waar dat ik de default brouwser kan veranderen. Iemand een idee?
jan

Verwijderd

Tools => options => general

Is toch echt in FF 1.5

[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2005 14:36 ]

• ian3
Thanks ACAB but...
You are right for Thunderbird 1.1x But the option to change the default brouwser is not available on this place in 1.5 anymore.
You have an other suggestion?
Tanks,
jan

• ppl
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

ppl

ian3 schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 14:26:
Thanks ACAB but...
You are right for Thunderbird 1.1x But the option to change the default brouwser is not available on this place in 1.5 anymore.
You have an other suggestion?
Tanks,
jan
FF1.5 betekent in dit geval Firefox 1.5. Je moet dus in Firefox naar het Tools > Options > General.
Daar vindt je een kader "Default Browser" met daarin een checkbox voor de zin "Firefox should check to see if it is the default when starting". Achter die zin staat een grote knop met opschrift "Check Now", handig om te controleren of Firefox daadwerkelijk de default browser is (voor het geval dat ondanks het vinkje, het niet helemaal werkt).

• ian3
Dat heb ik gedaan en dan zegt ie: Firefox is already your default brouwser. Maar vanuit Thunderbird dus niet blijkbaar. Ik heb nu geprobeerd een link vanuit Word op te starten en hier start ie ook Avand op.
Daarna Avand default brouwser gemaakt en vervolgens FireFox weer. Het probleem blijft. Is dus niet een probleem van Thunderbird maar van Firefox. Hmm... wat nu?

Verwijderd

Dit hoort het op te lossen:

http://kb.mozillazine.org/Default_browser
Pagina: 1