Ik heb al een poos lopen zoeken om het volgende probleem op te lossen maar ik vrees dat ik met de verkeerde zoektermen zoek, want ik vind geen oplossing voor dit ogenschijnlijk veel voorkomende probleem. Het volgende..:
Ik gebruik voor m'n portfolio site een JS een popup te genereren die zich na opening automatisch aanpast aan de afmetingen van de afbeelding. Code pagina waarvan popup geopend wordt:
Code van de popup zelf
Nu werkt die in IE prima de popup opent naar behoren en past zich perfect aan, aan de afmetingen van de afbeelding in kwestie. In FF doet zich echtter het volgende probleem voor. De popup die opent is zo'n 20px te klein voor de afbeelding. D.w.z. de afbeelding wordt niet geheel getoond. Na het vernieuwend van het popup window in FF zijn de afmetingen opeens wel correct. Nu stond me iets bij dat die een bekend probleem is, met waarschijnlijk een makkelijk oplossing, maar hoe lang ik ook zoek ik kan de oplossing niet vinden.
Ik gebruik voor m'n portfolio site een JS een popup te genereren die zich na opening automatisch aanpast aan de afmetingen van de afbeelding. Code pagina waarvan popup geopend wordt:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| <HTML>
<HEAD>
<script language="Javascript">
function PopupPic(sPicURL) {
window.open( "popup.htm?"+sPicURL, "",
"resizable=1,HEIGHT=200,WIDTH=200");
}
</script>
</HEAD>
<BODY bgcolor="#FFFFFF">
<a href="javascript:PopupPic('Image1.gif')">Image 1</a><br>
</BODY>
</HTML> |
Code van de popup zelf
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
| <HTML>
<HEAD>
<script language='javascript'>
var arrTemp=self.location.href.split("?");
var picUrl = (arrTemp.length>0)?arrTemp[1]:"";
var NS = (navigator.appName=="Netscape")?true:false;
function FitPic() {
iWidth = (NS)?window.innerWidth:document.body.clientWidth;
iHeight = (NS)?window.innerHeight:document.body.clientHeight;
iWidth = document.images[0].width - iWidth;
iHeight = document.images[0].height - iHeight;
window.resizeBy(iWidth, iHeight);
self.focus();
};
</script>
</HEAD>
<BODY bgcolor="#000000" onload='FitPic();' topmargin="0"
marginheight="0" leftmargin="0" marginwidth="0">
<script language='javascript'>
document.write( "[img]'"[/img]" );
</script>
</BODY>
</HTML> |
Nu werkt die in IE prima de popup opent naar behoren en past zich perfect aan, aan de afmetingen van de afbeelding in kwestie. In FF doet zich echtter het volgende probleem voor. De popup die opent is zo'n 20px te klein voor de afbeelding. D.w.z. de afbeelding wordt niet geheel getoond. Na het vernieuwend van het popup window in FF zijn de afmetingen opeens wel correct. Nu stond me iets bij dat die een bekend probleem is, met waarschijnlijk een makkelijk oplossing, maar hoe lang ik ook zoek ik kan de oplossing niet vinden.