Analoog bellen met SIP hardphone via Speedtouch 716

Pagina: 1
Acties:

• erichlm
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 30-11-2023
Hoi,

Een uitdaging voor de experts.

Ik heb bij TweakDSL een ADSL2 abonnement afgesloten en wil daarover gaan Voipen. Vanwege de betrouwbaarheid wil ik echter ook van een belbudget KPN abonnement gebruik kunnen maken als dat nodig is. Ook komen over de KPN lijn nog inkomende gesprekken binnen.

Bij het TweakDSL abonnement heb ik een Speedtouch 716 met twee VOIP poorten en een lifeline PSTN poort genomen. Als je de twee analoge poorten gebruikt kun je VOIP bellen, maar ook analoog over de KPN lijn. De Speedtouch kan ook automatisch terugvallen op de KPN lijn als VOIP eruit ligt. 112 oproepen kunnen altijd over de KPN lijn lopen.

Om intern te kunnen bellen heb ik een Axon (http://www.nch.com.au) server geinstalleerd. Dit is een simpele, gratis SIP server waarmee je in- en extern kunt bellen over VOIP. Mijn interne telefoons worden vervangen door IP toestellen.

Weet iemand of het mogelijk is om van de (KPN lijn) mogelijkheden van de Speedtouch gebruik te maken met SIP telefoons?

Ik kan mij voorstellen dat ik in de IP telefoon of in de SIP server de Speedtouch als SIP proxy opgeef, maar ik kan nergens iets vinden over een dergelijke mogelijkheid en hoe dat zou moeten.

Een alternatief kan nog zijn om de SIP server via een analoog modem aan een analoge poort van de speedtouch te koppelen of rechtstreeks op de KPN lijn, maar dat vind ik niet echt een goede oplossing.

Kortom, ik wil met behulp van de Speedtouch 716 zowel analoog als VOIP kunnen bellen en de Speedtouch zou dat moeten regelen.

M.vr.gr.
Eric