Toon posts:

Vreemde weergave laptop beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

sinds een tijdje geeft mijn acer travelmate 803 laptop een heel vreemd en deels blokkerig beeld weer wanneer deze aanstaat. maakt niet uit wat je ermee doet. (zie foto hieronder) Ditzelfde blokkerig beeld is ook zichtbaar wanneer je aanmeld en de desktop ziet of een venster opent.
Er is al contact opgenomen met acer, maar die kenden dit probleem niet en stelden voor een nieuw beeldscherm te installeren, wat uiteraard erg veel kost.
inmiddels heb ik een aantal dingen geprobeerd, die allen het probleem niet oplosten.

mijn vraag is dus, weet iemand wat dit is/ kan zijn en wat de oplossing zou kunnen zijn.

alvast heel erg bedankt voor de reacties.

het volgende heb ik geprobeerd: nieuwste drivers voor videokaart, originele drivers voor videokaart, recovery naar fabrieksstaat, volledig formatteren en installatie windows xp

Afbeeldingslocatie: http://storage.msn.com/x1pbglk-vqL4BvP8chgU-nGX0zBucKNyBT-n4x-122EKHRVSnxXU-KI8SYp39QEdWiRgy1I0vSCbJB_xcor1tN1p5U5l2zNxNUrTups-Ks2IYX75bIVNWiGRyD1UoG4HQXzq6vVpMsj-Awz6O-7JbM-lA

• SpiriTNL
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12:50
Als ik het zo kan zien is je videogeheugen kapot.
Je zal er niks aan kunnen doen denk ik zo.
Misschien eens kijken met een tool als atitool of rivatuner en proberen de snelheid van het videugeheugen en de GPU terug te zetten om te kijken of dan overgaat.

Maar ik vrees het ergste.

[ Voor 4% gewijzigd door SpiriTNL op 31-12-2005 13:39 ]

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
hang er eens een los scherm aan

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik denk dat ik dat dan later eens ga proberen,
maar ik neem aan dat het videogeheugen op de videokaart zit,
is het plaatsten van een nieuwe videokaart dan wellicht een optie?

momenteel zit er een Ati mobility radeon 9000 64mb in en ik neem aan dat vervanging hiervan een stuk minder kost dan een nieuw beeldscherm wat dus waarschijnlijk totaal niet het probleem is.

thanks

ps. los scherm heb ik al eens geprobeerd via de vga uitgang, precies zelfde weergave op een goed werkende CRT monitor als op de lcd van de laptop

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
dan is het waarschijnlik toch de kaart dan kun je proberen terug te clocken

• Speeddragon
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 13:17
als hijn het ook opeen los scherm doet is het de interne kaart.

je kan hem vervangen als hij niet zit gevastsoldeerd op het moederbord

[ Voor 37% gewijzigd door Speeddragon op 31-12-2005 13:52 ]

Heel veel lurken, heel weinig posten..

Pagina: 1