Ik heb de search gebruikt, google enz maar ik kwam er niet uit. Het volgende is het geval. Een studenten huis met adsl en dat moet gedeeld worden.
Schematisch gezien
Modem ------------> Hub ------> Laptop
1 Laptop
Server -----> Hub ----------->PC
2 PC
PC
(speedtouch 510) (Sweex) ( Belkin)
( ethernet)
De laptops hebben internet, maar de server niet en kan ook de modem niet vinden. De drivers van de netwerkkaarten opnieuw geinstalleerd enz.
Tevens krijgt de server steeds een verkeerd ip adres toegewezen. Als ik het handmatig instel ( 10.0.0.150 subnet 255.255.255.0 enz) ziet de server de modem nog steeds niet.
Als ik een pc aansluit op hub 1, werkt internet maar als ik de pc aansluit op hub 2 werkt internet niet. Alle pc's, laptops en server draaien op XP
Schematisch gezien
Modem ------------> Hub ------> Laptop
1 Laptop
Server -----> Hub ----------->PC
2 PC
PC
(speedtouch 510) (Sweex) ( Belkin)
( ethernet)
De laptops hebben internet, maar de server niet en kan ook de modem niet vinden. De drivers van de netwerkkaarten opnieuw geinstalleerd enz.
Tevens krijgt de server steeds een verkeerd ip adres toegewezen. Als ik het handmatig instel ( 10.0.0.150 subnet 255.255.255.0 enz) ziet de server de modem nog steeds niet.
Als ik een pc aansluit op hub 1, werkt internet maar als ik de pc aansluit op hub 2 werkt internet niet. Alle pc's, laptops en server draaien op XP