Clarkconnect webinterface werkt niet

Pagina: 1
Acties:

• roborobbie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 19-12-2025
Ik heb nu clarkconnect geinstalleerd, maar stoei nog een beetje met de instellingen, kom niet op webinterface van clarkconnect...

Dit is een beetje het plaatje: speedtouch 510 >> wrt54g >>> pc's inclusief clarkconnect server

speedtouch: Service Description

Basic multi-PC router with RFC1483, NAT, DHCP LAN server and DHCP WAN client , te bereiken via 10.0.0.138

linksys: Login Type : Automatic Configuration - DHCP
IP Address : 10.0.0.150
Subnet Mask : 255.255.255.0
Default Gateway : 10.0.0.138
DNS 1 : 10.0.0.138
te bereiken via 192.168.1.1

clarkconnect: Volgens handleiding te bereiken via https://192.168.1.1:81/admin/ , zelfde dus als de linksys..

Verder regelt de linksys via speedtouch het contact met internet ..

Mijn vermoeden is dat doordat linksys en clark zelfde webinterface ip hebben deze met elkaar botsen, ookal is de clarkconnect https ipv http...

Zijn er geen standaard conf. files te vinden voor dit soort opstellingen?.. speedtouch en linksys zijn veelgebruikte apparaten volgens mij..

Het liefste zou ik alles uitschakelen op de speedtouch, helemaal kaal en linksys alles laten doen.. Clarkconnect alleen om een fotogallery te hosten , ftp en als fileserver te gebruiken voor windows pc's..

Mijn dank is groot..

just because i rock, it doesn't mean i'm made of stone

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-02 16:28

zomertje

Barisax knorretje

Topicstarter
Ik heb even je laatste reply verheven tot een apart topic :)

Draaien de beide webinterfaces op hetzelfde systeem? Dan kunnen ze niet dezelfde poort gebruiken :)

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• roborobbie
he bedankt,, ik had al mijn best gedaan op de ts.. ;)

Nou de webinterface van de wrt54g draait natuurlijk niet op mijn clarkconnect pc.. ze hebben wel beiden
192.168.1.1 in hun ip.. alleen de webinterface van clarkconnect bereik je via https:192.168.1.1:81/admin/

en die van wrt54g (linksys) bereik je via http://192.168.1.1

nu heb ik dat al veranderd naar 192.169.1.2, werkt ook om linksys te bereiken.. alleen nog steeds geen mogelijkheid om clarkconnect (https://192.168.1.1:81/admin/ te bereiken..

Ik heb het ook al opnieuw geinstalleerd, misschien pakt hij de instellingen vanzelf.. maar dat hielp ook niet..

Eigenlijk hoeft die clarkconnect pc niets meer te doen dan fileserver spelen en foto's en sites hosten .. maar dan is het wel makkelijk als de webinterface werkt.. alleen al omdat dat makkelijker te begrijpen is voor me..

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Http/https is alleen een andere poort. Je moet een van die twee apparaten een ander IP geven. Anders gaat dit nooit werken.

http is 192.168.1.1:80
https is 192.168.1.1:443

in dit geval..beide dus zelfde ip.

[ Voor 27% gewijzigd door Glashelder op 31-12-2005 13:28 ]

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• roborobbie
dit zegt clarkconnect overigens

netwerk: 192.168.1.0
netmask: 255.255.255.0
gateway: 192.168.1.100
dns adres: 192.168.1.100

moeten gateway en dns niet 10.0.0.138 zijn, die van speedtouch???

• Glashelder
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Glashelder

Anti Android

Dat zou moeten ja, maar dat kan niet zo. Je hebt nu 2 verschillende subnets (10.0.0.* en 192.168.1.*).

Je moet je speedtouch op een 192.168.1.* (*=bijv. 138) adres zetten. Het is met netwerken zonder gateway (wat dat is moet je maar ff opzoeken) niet mogelijk om van het ene subnet naar het andere te gaan.

Verder wat DNS betreft. Je kan waarschijnlijk zowel je speedtouch als je linksys invullen, hoewel het verstandiger zou zijn om dit aan de speedtouch over te laten.

PV 4915wp op oost, 2680 wp op west, 1900 wp op zuid. pvoutput - AUX 8 kW bi bloc

• roborobbie
hoe zet ik dan mijn speedtouch op een 192.168.1.* adres?

erg lastig allemaal...

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

met een telnetje ernaartoe kan dat :)

probeer maar eens (en dan help ofzo in typen; heb zelf even geen ST bij de hand, anders zou ik even voordoen).

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• zomertje
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 03-02 16:28

zomertje

Barisax knorretje

Topicstarter
Waarom verander je dan niet het ip van de pc waarop clarkconnect draait? Lijkt mij makkelijker.

het ultieme jaargetijde.... | #!/usr/bin/girl | Art prints and fun

• Boudewijn
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

zijn linksys geval draait ook op 192.168.1
mja op zich is dat zo te veranderen dat IP, ligt er beetje aan hoeveel andere devices de TS op zijn 192.168 net heeft liggen.

Zaram module kopen voor je glasvezelaansluiting?

• roborobbie
het ip van clarkconnect veranderen lukt me niet echt.. van linksys des te makkelijker.. Maar haalt niets uit want ik kom er nog steeds niet in..

enige ervaringsdeskundigen in the house?

• roborobbie
ik heb nu smeserver geinstalleerd, ja ik ben erg ongeduldig...

maar dat werkt nu.. je kunt zelfs mijn eigen siteje bekijken: whttp://robcampman.mine.nu

bedankt allemaal voor de hulp..

heb nog niet alle mail en network servers ingesteld.. dat gaat boven me pet..

• roborobbie
Ik zit weer met een volgend probleem, de sme server heeft een firewall die ik eigenlijk wil uitzetten. maar ik weet niet of dit kan.. is dat gewoon een kwestie van een simpele code?

• RagaBaSH
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 27-11-2025

RagaBaSH

Huttenbouwer

Wat ik niet helemaal snap is waarom je je netwerk via twee routers laat gaan?

Je krijgt internet binnen via je speedtouch, welke een MULTIPC router is (en waar je dus meerdere PC's achter kan hangen zonder dat ie begint te flippen), daaraan hang je je Linksys (waarschijnlijk als accespoint voor je draadloos).
En als allerlaatste heb je in je 2de subnet een clarkconnect/smeserver box staan waarvan je de gateway/firewall abilities nieteens wil gebruiken.
dit kan toch allemaal VEEL makkelijker?

Als je nu je netwerk als volgt inricht:
code:
1
2
3
Internet  -->>  Speedtouch 510 -->> Linksys AP (DHCP uit!) --> Alle draadloze PC's
(Extern IP)     (intern IP:                                   (DHCP via Speedtouch)
                 10.0.0.138)   -->> Alle bedrade PC's (DHCP via Speedtouch)

Dan heb je slechts 1 DHCP server werkend in je netwerk (heel handig). enige waar je op moet letten in deze setup is dat je de kabel van de speedtouch naar de linksys niet in de WAN poort maar in de LAN poort zet (HEEL belangrijk).

Het lijkt met trouwens onmogelijk dat je clarkconnect PC hetzelfde IP krijgt op het interne subnet van je linksys, de enige manier waarop je dit voor elkaar zou krijgen is met een port-redirect (en dat is alleen nuttig van buitenaf).

als je je netwerk een beetje in orde hebt, dan kan je aan de hand van de handleidingen, quickstart guides en HOWTO's van ofwel clarkconnect ofwel smeserver je services installeren en configureren en hoef je je in ieder geval geen zorgen meer te maken over waar je nu wel of niet naar kan connecten.

Zes pallets, een paar vierkante kilometer dekzeil en een zooi verroeste spijkers is geen troep. Dat is een hut in ontkenningsfase.

• roborobbie
Ik heb een volgend probleem, ik heb dus smeserver geinstalleerd, speedtouch gebridged, linksys werkt naar behoren.. Smeserver in linksys als dmz ingesteld. En poorten 21, 80, geopend voor ip van smeserver (dubbelop?)..

Maar ik kom niet vanaf buiten op mijn webserver of ftpserver.. als ik in mijn browser mijn dyndns domeinnaam intik kom ik wel op mijn webserver..

Ligt het aan tiscali die mijn poorten blokkeert of ligt het aan smeserver.. Alles staat op publish-globally dus dat is het niet..

Welke poorten blokkkeert tiscali op tiscali netwerk? En hoe stel ik dan sme in dat het een andere poort gebruikt?

Alvast bedankt..

• roborobbie
Kleine update voor mijn "help me uit de brand" post :

- Ik heb nu clarkconnect home erop gezet, werkt als een tiet
- Webmin erbij, werkt ook goed
- Oscommerce geinstalleerd, werkt ook
- website is van "buiten" te bekijken hiero Toch? Geen misbruik graag... O-)
- ik heb alleen nog een probleem met de volgende error in oscommerce:

Error: Backup map heeft geen schrijfrechten!

De server staat dus onder in de meterkast, moeilijk een monitor op aan te sluiten, maar ik moet op e.o.a. manier de rechten voor mijn backups map veranderen..

Kan dit via Webmin, heb het "book of webmin" al vluchtig doorgelezen maar kom er niet uit.. Alle tutorials gaan ervan uit dat je je oscommerce extern host..

En het enige wat er dus nog gebeuren moet is die folder schrijfbaar maken.

Mijn escuses: ik ben er al uit: voor degenen met hetzelfde probleem:

In de shell van webmin, onder kopje other, krijg je een cli; chmod 777 /var/www/virtual/robcampman.mine.nu/catalog/admin/backups/ en voila het werkt..

Het probleem dat ik nu nog heb is dat alles na de catalogus map niet schrijfbaar is..

[ Voor 24% gewijzigd door roborobbie op 21-01-2006 02:18 ]

• roborobbie
Ik ben nog steeds aan het stoeien met mijn clarkconnect servertje..

Volgende vraag: Ik heb de speedtouch op bridged staan en ik heb een t4 abbo via tiscali netwerk.. als ik mijn linksys op mijn speedtouch 510 aansluit met auto dhcp (linksys kant) werkt alles perfect.. alleen wil ik graag de server ertussen hebben.. welke instellingen op de server en linksys moet ik gebruiken zodat de server met de speedtouch verbindt en linksys na de server komt als accespoint en hub/switch?

Ik heb de server nu goed draaiende maar moet zijn firewall uitschakelen wil ik de shared mappen benaderen vanaf mijn clients.. ik kan ook nergens vinden waar ik bijvoorbeeld mac-adressen van de clients als vertrouwd kan aangeven..

nog even overzichtelijk:

Speedtouch 510 (bridged) ------>> Clarkconnect als gateway ---> Linksys wrt54g als accespoint en switch..

Pagina: 1