[XP] bootvis vraagje

Pagina: 1
Acties:

• Nick39
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online
Hallo,
Ik heb al van alles gelezen over bootvis,omdat mijn pc ook nogal traag opstart.
Via de search kom ik er echter niet uit of ik het wel goed doe,ik lees namelijk her en der dat bootvis iets is dat steeds geladen wordt en dat gebeurt bij mij niet.
Ik doe het nu dus zo:

Ik start bootvis op.
klik op trace,en dan next boot and driver delays.
Daarna start bootvis het systeem opnieuw op,knippert een tijdje en start dan een scherm op met grafieken.
Daarna druk ik weer op trace en dan optimize system.
Het systeem herstart weer,bootvis knippert,er komt een venstertje dat het enige minuten kan duren,dat verdwijnt dan en het systeem is verder weer normaal.
Bij een volgende herstart zie ik geen bootvis melding meer, maar het systeem lijkt ook niet sneller te laden.
Doe ik iets fout,of kan het gewoon niet sneller..en dan heb ik het echt over een boot en geratel en gereutel van 2 minuten voordat het systeem echt lekker reageert.
Ik kom hier heel veel tegen over bootvis,maar de linken verwijzen allemaal naar linken die bij microsoft niet meer bestaan.
XP professional, 120 gig hd, 1 gig intern geheugen,amd athlon 2200+

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Bootvis doet niets anders dan iets vastleggen. Het helpt daarom niet om iets te optimaliseren.
Please note that Bootvis.exe is not a tool that will improve boot/resume performance for end users. Contrary to some published reports, Bootvis.exe cannot reduce or alter a system's boot or resume performance. The boot optimization routines invoked by Bootvis.exe are built into Windows XP. These routines run automatically at pre-determined times as part of the normal operation of the operating system.
Bron: Microsoft

[ Voor 70% gewijzigd door Guardian Angel op 31-12-2005 12:46 ]

ARME AOW’er

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Bootvis is natuurlijk geen 'magische' tool die je PC altijd sneller maakt - het kan wel wat drivers herschikken enzo en het kan laten zien wat er traag is, maar dat is het dan ook.

Bij jou klinkt het echter meer of je PC wel snel opstart, maar dat het vrij lang duurt voordat je PC bruikbaar is? :)

• Nick39
  • Niet online
Guardian Angel schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 12:41:
Bootvis doet niets anders dan iets vastleggen. Het helpt daarom niet om iets te optimaliseren.
Ik lees hier steeds,voor sneller opstarten moet je bootvis gebruiken,wat heb je er dan aan als het niets doet..en waarom is er dan de knop optimize system als dat ook niets doet.
Aan de volgorde van booten en opstarten kan ik immers zelf niet zoveel veranderen,wat heb ik dan aan grafieken waaruit blijkt dat het wat langzaam gaat.
Je hebt hier talloze topics over "mijn pc is zo traag" en iedereen roept dan, moet je bootvis gebruiken...maar hoe dat dan moet,wordt nergens gezegd,roept iedereen elkaar dan maar gewoon na ?
Dat lijkt me ook weer sterk...

@Elevator..jij spreekt het dus weer tegen wat Guardian zegt..volgens jou kan bootvis wel drivers herschikken en dus sneller laten werken.
Het systeem komt vrij snel met het inlogscherm,dan komt na invoer van het wachtwoord : uw instellingen worden geladen.
De desktop is er dan vrij snel... maar voordat virusscanner en zo geladen zijn ben ik gewoon 2 minuten verder en in het begin was dat beslist niet zo.

[ Voor 22% gewijzigd door Nick39 op 31-12-2005 12:48 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ja, ik roep al jaren dat het onjuist is maar niemand schijnt mij (en ik citeer Microsoft) te willen geloven. Het is een van die fabeltjes die maar de ronde blijven doen.

Probeer eens een ander defragmentatieprogramma zoals O&O of Diskeeper. Daar zijn wat mogelijkheden bestanden anders weg te schrijven waardoor bepaalde bestanden vooraan komen te staan.

[ Voor 37% gewijzigd door Guardian Angel op 31-12-2005 12:49 ]

ARME AOW’er

• Nick39
  • Niet online
Zie mijn gewijzigd bericht boven het jouwe ;) volgens de faq moet ik mijn bericht wijzigen ipv 2 keer onder elkaar te antwoorden ;)

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Guardian Angel schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 12:47:
Ja, ik roep al jaren dat het onjuist is maar niemand schijnt mij (en ik citeer Microsoft) te willen geloven. Het is een van die fabeltjes die maar de ronde blijven doen.
Het is een kwestie van welke functie je eraan toedicht he. Het kan wel degelijk helpen door de rangschikking van drivers en meuk, maar je moet het niet ophemelen als wondermiddel inderdaad. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Wat je kunt doen is de prefetch uitschakelen. Staat ergens in het register. Daarna de prefetchdirectory in Windows helemaal verwijderen.

Is vast wel met de search te vinden.

ARME AOW’er

• elevator
  • Niet online

elevator

Nick39 schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 12:45:
Het systeem komt vrij snel met het inlogscherm,
en dan is je PC dus opgestart :)
dan komt na invoer van het wachtwoord : uw instellingen worden geladen.
De desktop is er dan vrij snel
en dan ben je ingelogged.
... maar voordat virusscanner en zo geladen zijn ben ik gewoon 2 minuten verder en in het begin was dat beslist niet zo.
Tja - maar laad je 'nu' niet veel meer zooi mee dan vroeger? Wat wordt er allemaal geladen als je eens met AutoRuns kijkt? :)

Verwijderd

Zelf zou ik Perfect disk 7.0 gebruiken als defrag progje.

Veel beter dan O&O of Diskeeper.

Deze Defragmenteert ook je pagefile en boot sectors.

Ik ben er wel over te spreken. (en kijk ook wat er aan progjes je op je pc hebt staan die weg kunnen. Als je heel veel kleine programmatjes erop hebt staan kan dit ook erg je boottijden verlengen.)

• Nick39
  • Niet online
Guardian Angel schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 12:50:
Wat je kunt doen is de prefetch uitschakelen. Staat ergens in het register. Daarna de prefetchdirectory in Windows helemaal verwijderen.

Laden programma's dan niet veel langzamer ? ik gooi nu wel regelmatig de prefetch leeg..maar disablen..geen idee hoe dat moet.. er zijn wel van die doe alles tools voor xp, een beetje als tweakui maar die doen ook dingen waar ik iets bang van ben,als ik niet weet wat ik doe... wat ik tot nu toe allemaal gedaan is defragmenteren met power defrag (ook pagefile),en met een ander tooltje de registry comprimeren..
@Elevator.. wat ik eigenlijk laad is mcafee (gratis bij xs4all) en microsoft spyware tools en een programma dat wat meer clipboard entry's kan hebben,en het controle programma van HP,die neemt behoorlijk de tijd.
Maar behalve microsoft anti spyware is mijn config al die tijd hetzelfde,en als ik laatstgenoemde weg haal scheelt dat misschien 10 seconden

[ Voor 22% gewijzigd door Nick39 op 31-12-2005 13:53 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 12:55:
Zelf zou ik Perfect disk 7.0 gebruiken als defrag progje. Veel beter dan O&O of Diskeeper. Deze Defragmenteert ook je pagefile en boot sectors.
Die laatste 2 doen dat ook hoor. :)

Overigens zijn de verschillen met het standaard defragmentatieprogramma van Microsoft niet bijster groot. Het kán wat schelen maar het is minimaal maar alle kleine beetjes helpen.

ARME AOW’er

• Nick39
  • Niet online
Overigens weet ik nu dus nog niet of de manier waarop ik bootvis run, de juiste is...

Verwijderd

Onhoud dat clipboard progje ook ietms uit eerdere settings? Dan zou ik daaraan denken.

Zet dat programma eens uit in msconfig en kijk of het sneller is.

• elevator
  • Niet online

elevator

Nick39 schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 13:50:
@Elevator.. wat ik eigenlijk laad is mcafee (gratis bij xs4all) en microsoft spyware tools en een programma dat wat meer clipboard entry's kan hebben,en het controle programma van HP,die neemt behoorlijk de tijd.
Maar behalve microsoft anti spyware is mijn config al die tijd hetzelfde,en als ik laatstgenoemde weg haal scheelt dat misschien 10 seconden
Heb je dat gecontroleerd met dat programma AutoRuns of denk je dat te weten?
En wat als je al die progrmama's nu eens uitschakelt? Dan logged je PC wel snel in?

Over bootvis - nogmaals, je PC is al opgestart - je zegt zelf dat dat snel gaat, dus gaat BootVis niks helpen :)

• Nick39
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 14:10:
Onhoud dat clipboard progje ook ietms uit eerdere settings? Dan zou ik daaraan denken.

Zet dat programma eens uit in msconfig en kijk of het sneller is.
Nee in het clipboard ding (clipboard buddy) zitten alleen een aantal zinnen,maximaal 50 die je kopieert.
Uitzetten scheelt misschien 1 seconde.
@Elevator, autoruns ken ik niet, ik gebruik om te zien wat er opstart Malwhere.

[ Voor 9% gewijzigd door Nick39 op 31-12-2005 14:16 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Guardian Angel schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 12:50:

Ik zie het nut er eerlijk gezegd niet van in prefetch uit te zetten als het resultaat daarvan is dat je applicaties daardoor minder snel beschikbaar zijn...

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

De website van Blackviper is offline maar via deze link http://web.archive.org/web/*/http://www.blackviper.com/ in te zien.

Goede tips.

ARME AOW’er

• Nick39
  • Niet online
Guardian Angel schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 14:54:
De website van Blackviper is offline maar via deze link http://web.archive.org/web/*/http://www.blackviper.com/ in te zien.

Goede tips.
Die kende ik al.. echt sneller werd het er niet van..
Er zijn hier veel waardevolle tips..maar nog steeds niet of ik het nu goed heb gedaan met bootvis ;)

[ Voor 15% gewijzigd door Nick39 op 31-12-2005 16:24 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Mijn eerste reactie is te lezen als een ja.

ARME AOW’er

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Nick39 schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 16:23:
[...]

Die kende ik al.. echt sneller werd het er niet van..
Dat klopt omdat 3/4 van die "services tweaks" een verwaarloosbaar effect hebben en in sommige gevallen meer problemen opleveren.

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1