Toon posts:

Gforce 6600GT of Gelijkwaardige Videokaard?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, ik had tot sinds kort een Gforce 6600GT AGP met 128MB Videokaart en die is helaas naar de hemel gegaan..

Ik ben op zoek naar een Gelijkwaardige videokaart die :

1 - AGP is.
2 - In de zelfde Prijscatogory ligt en lager
3 - t mag ook ATI zijn.

Nu heeft een vriend van mij een ATI RADEON 9800 PRO 256MB, en zegt dat die videokaart bijna net zo goed is als de 6600GT van nVidea.

Nu vraag ik me dus af .. of dit werkelijk klopt. en of het misschien zelfs verstandig zou zijn om de zelfde kaart te halen eventueel.

mijn PC specs zijn :

- Pentium 4 - 3Ghz
- 512 MB DDR
- SB Audigy 2 ZS
- Gforce 6600GT 128MB
- Windows XP Professional + SP2

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

http://www.tomshardware.c.../vga_charts_iv/page5.html
De 9800 pro scoort wel wat lager, dan kun je beter een X800 AGP kopen. Maar goed, zie die link hierboven, bekijk de benches en dan meot je er wel uitkomen lijkt me.

• Angeloonie
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 22-07 00:12

Angeloonie

Cheeseburger Addict

Waarom niet gewoon dezelfde kaart halen?

Het verschil tussen de 9800 pro en 6600 GT is klein, maar is er wel, het scheelt in benchmarks toch gauw 15-30% performance (ligt aan het spel).

Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Want je hebt geen garantie meer op je 6600GT? Zo oud kan het niet zijn toch...

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15-06 23:37

Gé Brander

MS SQL Server

Ik heb laatst een X800GT gekocht, en ben daar zeer tevreden over. Is ook AGP, kostte tegen de 200 euro bij mycom. Ik weet niet wat je budget is, maar als het even kan zou ik nu een zo snel mogelijke AGP kaart kopen, want volgens mij worden die niet lang meer geleverd vanwege de nieuwe standaard.

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Verwijderd

Topicstarter
het gaat voornamelijk voor het spelletje " World of Warcraft ".

Verwijderd

Topicstarter
Exorcist schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 12:00:
Want je hebt geen garantie meer op je 6600GT? Zo oud kan het niet zijn toch...
die had ze dus wel ... haar vriend had t .. .maar t is uit .. en hij wilt de bon ook niet meer geven .. heel zielig .. en jammer uiteraart.

• FragileM64
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 01-08 23:14
spelling!

Ik zou als ik jou was gewoon dezelfde kaart kopen. De X700,X800(pro) van ATI zijn bijna nergens nog te verkrijgen in agp en dit geldt ook voor de 6800(LE) van nvidia.

Je kan eens kijken of je tegen voordelige prijs tweedehands een X800 of een 6800 op de kop kunt tikken, dan krijg je voor even veel geld betere prestaties.

Q6700 @ 3400Mhz | 2*2GB | Ati 4870 512MB

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 12:01:
[...]

die had ze dus wel ... haar vriend had t .. .maar t is uit .. en hij wilt de bon ook niet meer geven .. heel zielig .. en jammer uiteraart.
:X

Heeft die vriend de kaart gekocht of zijzelf, want dit vind ik toch wel straf.
Wat is haar budget? Voor 177 euro heb je weer een asus v9999/td, kijk maar in de pricewatch.
Pagina: 1