Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.
Toon posts:

internet op pda

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben al een tijdje op zoek naar een pda waarmee ik thuis op de bank mijn mail kan controleren en waarmee ik kan googelen via mijn draadloze router.
Helaas is mij via wat research nog steeds niet duidelijk geworden hoe draadloos internetten via een PDA nu precies in zijn werk gaat. Ik ben bovendien een enorme n00b wat betreft PDA's.

Wat ik tot nu toe gevonden heb is dat je (volgens mij) een PDA moet hebben die een SD-slot heeft met SDIO ondersteuning? Je kunt dus niet op elke PDA met een SD-slot draadloos internetten (iets met SDIO licensies)? En kan elke willekeurige SDIO WLAN-kaart in elke willekeurige PDA?

Verder vroeg ik me af wat het bereik van zo'n SDIO WLAN-kaartje is. Is dit vergelijkbaar met het bereik van een "normale" draadloze kaart in een laptop?

Omdat mijn budget ongeveer €200,- is (inclusief SDIO WLAN-kaartje), zit ik vast aan tweedehands spul. Mijn oog is gevallen op een tweedehands HP H1930 of HP H1940, omdat de reviews over het algemeen best lovend waren. Maar of dit echt dé beste keus is voor mijn budget weet ik niet...

Alvast dank voor uw adviezen (en een goede jaarwisseling)! :)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2005 12:05 ]

• Obliterator
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-11 23:27
Het werkt opzich wel. Ik heb een 2210 met een Asus WLAN CF kaartje van 13 euro. Maar ik zou eerst eens goed naar zo'n PDA kijken. Zeker de oudere modellen hebben een klein scherm. De ingebouwde mail reader kan niet overweg met HTML mail. Voor elke normale website is er gewoonweg niet genoeg resolutie (320x240).

Ik zou zeggen als je het doet voor internetten en mail lezen, niet doen. Als je toch al een organizer wilt, dan kun je het prima doen.

Edit: Vergeet ook niet dat de Internet Explorer op de PDA's niet zo vaak geupdate is, en daardoor wellicht gevoelig is voor exploits.

[ Voor 14% gewijzigd door Obliterator op 31-12-2005 12:15 ]

• Sharkys
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 28-10 08:26
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 11:57:
Ik ben al een tijdje op zoek naar een pda waarmee ik thuis op de bank mijn mail kan controleren en waarmee ik kan googelen via mijn draadloze router.
Helaas is mij via wat research nog steeds niet duidelijk geworden hoe draadloos internetten via een PDA nu precies in zijn werk gaat. Ik ben bovendien een enorme n00b wat betreft PDA's.

Wat ik tot nu toe gevonden heb is dat je (volgens mij) een PDA moet hebben die een SD-slot heeft met SDIO ondersteuning? Je kunt dus niet op elke PDA met een SD-slot draadloos internetten (iets met SDIO licensies)? En kan elke willekeurige SDIO WLAN-kaart in elke willekeurige PDA?

Verder vroeg ik me af wat het bereik van zo'n SDIO WLAN-kaartje is. Is dit vergelijkbaar met het bereik van een "normale" draadloze kaart in een laptop?

Omdat mijn budget ongeveer €200,- is (inclusief SDIO WLAN-kaartje), zit ik vast aan tweedehands spul. Mijn oog is gevallen op een tweedehands HP H1930 of HP H1940, omdat de reviews over het algemeen best lovend waren. Maar of dit echt dé beste keus is voor mijn budget weet ik niet...

Alvast dank voor uw adviezen (en een goede jaarwisseling)! :)
Helemaal mee eens. Ik heb een Ipaq 1940, fijn ding maar om er mee te internetten is het bagger. Ik heb wel eens via bluetooth hier thuis geinternet maar het beeldscherm is echt te klein. Je moet non-stop scrollen.

Daarintegen is het wel fijn om er wapsites mee te bezoeken, maar dan natuurlijk als je weg van huis bent via gprs in combinatie met een mobiele telefoon. Verder e-mail lezen gaat goed, maar inderdaad, HTML mail worden omgezet naar plain-text mails.

Kortom, als je thuis wilt internetten koop een pda waar je "breedbeeld" mee kan internetten, en zelfs dan lijkt mij de resolutie (vaak) nog aan de kleine kant. En met breedbeeld bedoel ik een pda met een hoge resolutie zodat je in de breedte kan internetten (door scherm te draaien, of gewoon bij een breedbeeld pda, waar het beeld dus al zo gedraaid is).

TIP, Werkt een billige PII laptop met wireless kaartje niet?

Verwijderd

Topicstarter
Sharkys schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 12:12:
[...]

TIP, Werkt een billige PII laptop met wireless kaartje niet?
ik heb wel een laptop, maar het gemak van de pda is juist dat je hem uit je zak haalt, snel aanzet en even je mail kunt controleren.
Verder wilde ik hem idd ook als organizer gebruiken en als het geluid een beetje goed is ook als MP3 speler. En misschien in de toekomst als routeplanner.

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 20:53

No13

/me was here

Ik heb een dell axim x3i en die heeft ingebouwde wifi, volgens mij waren deze bij de introductie niet zo duur dus wellicht dat je daar nog ergens goedkoop aan kan komen.

Ik heb mijn PDA + GPS ontvanger + 512 mb sd-card voor 150-170 euro kunnen overnemen van iemand.

• Mediacj
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:03
Ik heb een Sony TH55 tweedehands voor 200 euro kunnen overnemen. Deze heeft ook wifi en bluetooth.

Voor mail controleren en lezen gaat het prima, maar voor echte websites is de resolutie echt te beperkt.

Voor pda aangepaste sites werkt het weer wel prima.

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Ik heb je topictitel aangepast, omdat dit forum niet de plaats is voor koopadviezen.
De algemene vraag over ervaringen met draadloos internet op een pda past hier wel.
Kort gezegd heb je een pda nodig met een wlan adapter ingebouwd, of een externe wlan uitbreiding in de vorm van een SDIO / CF kaartslot. Let erop dat een SDIO wlan uitbreiding niet op alle pda's werkt, ten eerste moet het kaartslot SDIO ondersteunen (er zijn pda's waarbij het sd kaartslot alleen kan worden gebruikt voor geheugenuitbreidingen) en dat het besturingssysteem overweg kan met de wlan uitbreiding.

Zodra aan die eisen wordt voldaan, kun je je verder oriënteren op browser software en functionaliteiten zoals landscape-stand en schermresolutie.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

• No13
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-11 20:53

No13

/me was here

De dell axim x3i is een pda met een scherm van 320x240 maar in combinatie met dotPocket werkt dat nog vrij aardig

dotPocket kan je scherm roteren en een virtuele resolutie instellen, zo kan ik met een virtuele resolutie van 640x480 en het lettertype op maximaal nog vrij aardig surfen

Over de WIFI's kan ik weinig zeggen behalve dat de ingebouwde wifi bij mij een goed bereik heeft maar helaas geen WPA waardoor ik alles terug heb moeten zetten op wep(128 bits)

Verwijderd

Topicstarter
het is toch een acer n30 geworden, zonder netwerkkaartje, maar die koop ik wel los. bevalt tot nu toe goed (2 dagen), internet via het kabeltje heb ik al wel geprobeerd. Dit gaat goed bij pda-sites (google.nl/pda) maar de echte html sites zijn erg onoverzichtelijk. mail checken gaat ook prima.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 04 januari 2006 @ 14:20:
het is toch een acer n30 geworden, zonder netwerkkaartje, maar die koop ik wel los. bevalt tot nu toe goed (2 dagen), internet via het kabeltje heb ik al wel geprobeerd. Dit gaat goed bij pda-sites (google.nl/pda) maar de echte html sites zijn erg onoverzichtelijk. mail checken gaat ook prima.
Daar kun jij of ik niks aan doen. Als een site niet speciaal voor PDA is gemaakt dan is het meestal 1024 x 768 en dat kan je PDA natuurlijk niet aan. MEt mijn Axim X51V met resolutie van 640x480 hoef ik niet eindeloos te scrollen, is best te doen als het echt moet.

• lampie1979
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 27-10 15:35

lampie1979

Hoepla!

Qtek 9100 / Mda Vario / Orange M3000 :) Heb er zelf 1 en kan alles wat je beschrijft

They call her... c*ck juggeling Thunderc*nt!

• Sabbi
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20:38

Sabbi

je denkt aan mij.

Browsen op een pda gaat trouwens veel fijner als je bv PIEplus installeerd, dan worden alle webpagina's iets omgeklust om beter op je scherm te passen.

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Nu online

Croga

The Unreasonable Man

Sabbi schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 11:52:
Browsen op een pda gaat trouwens veel fijner als je bv PIEplus installeerd, dan worden alle webpagina's iets omgeklust om beter op je scherm te passen.
Neem dan meteen Opera Mobile/Opera Mini. Er is een reden waarom die marktleider zijn in mobiele browser technologie....

Verwijderd

Croga schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 11:58:
[...]

Neem dan meteen Opera Mobile/Opera Mini. Er is een reden waarom die marktleider zijn in mobiele browser technologie....
Ik kan die Opera Mini niet vinden, geen downloadlink iig. Heb een PDA dus wordt het Mini als ik goed begrepen heb van hun website.

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23:17

Nakebod

Nope.

Croga schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 11:58:
[...]

Ik, en heeeeeel veel anderen waarschijnlijk, willen dat heel graag.
Alleen Opera is mijn inziens een beetje dom bezig. Ze hebben een versie voor Windows Smartphone (Volgens mij vrijwel gelijk aan Windows Mobile 2003 SE) maar hij kan gewoon niet draaien op WM2003SE. Anders had ik het graag gedaan... :)

Heb zelf wel minimo maar die is nog in een vrij early dev status.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• nielsdegrave
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 03-01-2024
de vario zal zijn budget niet toestaan, tenzij hij bij t-mobile een abbonnement afsluit.

qtek 9100 los kost al ruim 650 euro.

Verwijderd

nielsdegrave schreef op vrijdag 06 januari 2006 @ 15:54:
de vario zal zijn budget niet toestaan, tenzij hij bij t-mobile een abbonnement afsluit.

qtek 9100 los kost al ruim 650 euro.
Hij heeft al een Acer gekocht, lees de topic even door ;)
Pagina: 1