Hallo iedereen,
ik ben bezig met een loginsysteem, waarbij ik tijdens het inloggen de username en de password naar een mysql database schrijf..
een paar pagina's later wil ik met die gegevens inloggen op een ftp-server.
de tabel in mysql heet onthouden:
Als ik deze code uit laat voeren, dan krijg ik twee keer dezelfde regel tekst:
klik hier om naar de FTP-Server te gaan!
De eerste link bevat niet de username en password en de tweede wel. De eerste is dus: ftp://:@ip-adres/ en de tweede is ftp://username:password@ip-adres.
Ik dacht dus dat ik mysql_close(); zou moeten gebruiken, zodat het script maar één keer uitgevoerd wordt, maar dan krijg ik alleen de eerste regel en dat is die zonder username en password...
Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen.
Alvast bedankt!!!
ik ben bezig met een loginsysteem, waarbij ik tijdens het inloggen de username en de password naar een mysql database schrijf..
een paar pagina's later wil ik met die gegevens inloggen op een ftp-server.
de tabel in mysql heet onthouden:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
| <?php $server = "localhost"; $gebruiker = "loginsysteem"; $wachtwoord = "***********"; $db = "login"; $connectie = mysql_connect($server,$gebruiker,$wachtwoord) or die ("Kon niet connecteren met de server"); mysql_select_db($db,$connectie) or die ("Kon de database niet selecteren"); //verbinding maken $query = "SELECT * FROM `onthouden`"; //query is aangemaakt $sql = mysql_query($query) or die ( mysql_error( ) ); //query is uitgevoerd while($record = mysql_fetch_object($sql)){ echo"klik <a href=\"ftp://".$record->username.":".$record->password."@".$_SERVER["HTTP_HOST"]."/\">hier</a> om naar de FTP-Server te gaan!\n<br>"; } ?> |
Als ik deze code uit laat voeren, dan krijg ik twee keer dezelfde regel tekst:
De eerste link bevat niet de username en password en de tweede wel. De eerste is dus: ftp://:@ip-adres/ en de tweede is ftp://username:password@ip-adres.
Ik dacht dus dat ik mysql_close(); zou moeten gebruiken, zodat het script maar één keer uitgevoerd wordt, maar dan krijg ik alleen de eerste regel en dat is die zonder username en password...

Heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen.
Alvast bedankt!!!