Toon posts:

opstart cd-rom mogelijk?

Pagina: 1
Acties:
  • 76 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Even een kort vraagje, ik heb gezocht maar kon niet vinden een opstart diskette van xp maar dan op een cd-rom. Is dit mogelijk? of moet ik toch 6 floppy's gebruiken?

• Koppensneller
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17:07

Koppensneller

winterrrrrr

De installatie cd-rom van WXP is toch gewoon bootable? :?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Pak gewoon de winXP cd, die zijn bootable.
Je kunt ook de ISO's van die diskettes op cd gaan zetten, maar dat is nogal k*twerk om te gaan doen.

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Afaik wel, tenzij je natuurlijk een brakke illegale hebt, in dat geval gewoon kopen :) die is wél bootable :)

Ow ja, check je bios settings ff, misschien dat je HD eerder opstart dan je CD-Rom spelert ;)

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• CmdrKeen
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 18-12-2025

CmdrKeen

Krentenboltosti

Google is your friend. Eerste hit: http://www.bootdisk.com/ntfs.htm.

Vertel eens waar je op gezocht hebt..

Bloed, zweet & koffie

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb alleen een probleem. Ik was bezig met xp opnieuw op een computer te zetten, maar tijdens de installatie liep ie vast en die disc werkt nu helemaal niet meer... toen heb ik geprobeerd met een xp-versie van een vriend van mij de setup voort te zetten, maar dat is een andere versie en nu wil ie helemall niks meer doen en loopt constant vast met hard errors en ander soortige fatale fouten...

Verwijderd

Topicstarter
Vilenin schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 11:26:
Google is your friend. Eerste hit: http://www.bootdisk.com/ntfs.htm.

Vertel eens waar je op gezocht hebt..
Hmmm ik ben idd wel op die site geweest, maar heb niet doorgeklikt naar ntfs bootdisks...... sorry voor dit ongemak 8)7

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 11:26:
Ik heb alleen een probleem. Ik was bezig met xp opnieuw op een computer te zetten, maar tijdens de installatie liep ie vast en die disc werkt nu helemaal niet meer... toen heb ik geprobeerd met een xp-versie van een vriend van mij de setup voort te zetten, maar dat is een andere versie en nu wil ie helemall niks meer doen en loopt constant vast met hard errors en ander soortige fatale fouten...
Dan start je de installatie opnieuw? Gewoon ff weer formatten...
Gewoon de optie <de computer laten opstarten vanaf de CD-ROM> benutten tijdens het booten. :Y)

Goedkoop bellen via VoIP

• mccAin
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 05-03 16:04
klinkt niet echt als een geperst schijfje :)...

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 11:26:
Maar dat heeft dan weinig te maken met het wel of niet kunnen booten vanaf die cd. Gooi die hdd eens helemaal leeg en begin opnieuw met installeren. Als je een halfgare XP installatie probeert te vervolgen kan het goed zijn dat het brakkig gaat werken en kun je beter opnieuw beginnen.

Verwijderd

Topicstarter
MensionXL schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 11:30:
[...]

Dan start je de installatie opnieuw? Gewoon ff weer formatten...
Gewoon de optie <de computer laten opstarten vanaf de CD-ROM> benutten tijdens het booten. :Y)
Maar die cd is beschadigd volgens mij, want dat heb ik al wel een paar keer geprobeerd, maar ik ben nog niet een keer bij de keus geweest weer te gaan formatteren, daarvoor loopt ie al weer vast.

Ik heb trouwens ook geprobeerd mijn computer met de installatie cd-rom te formatteren, maar dan zegt ie dat de hdd daartegen beveiligd is,en dat ik dat eerst moet fixen, ook nog zoiets irritants

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

woutrich,

Ik ga je topic sluiten - in je topic ontbreekt elke vorm van eigen inzet (Wat heb je zelf al geprobeerd, waar heb je al eens op gezocht? Wat kwam je tegen), daarnaast ontbreekt veel te veel informatie en is het een erg wazig verhaal zonder concrete informatie.

Je verhaal begint met bootfloppies voor CD's, gaat van meerdere CDs gebruiken naar hard errors en nu is je harddisk weer beveiligd - op die manier gaan we er echt niet komen.

Ik stel voor dat je even een nieuw topic opent dat eisen wel voldoet aan de Windows Operating Systems Policy (zie ook het stukje over topic titels), dat je daarin aangeeft wat nu je precieze probleem is, en dat je ook aangeeft wat je al geprobeerd hebt, vervolgens zou het handig zijn als je in dat topic ook daadwerkelijk bij dat probleem blijft ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.