Toon posts:

[DVB-C] Missende kanalen TV Home Twente i.c.m. Floppy DTV

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een HT systeem met daarop geinstalleerd Media Portal, leuk programma om i.c.m. een DVB-C kaart TV Home te kijken. Werkt allemaal prima, alleen missen er bij de scan iedere keer een hele rij zenders. Ik moet scannen op een SymbolRate van 6875. De belangrijkste missende kanalen zijn RTL4, 5, Yorin, TMF en nog een paar. Ned1-3, SBS, Talpa, Sportkanalen enz. vindt hij allemaal wel perfect. Ik heb dus het gevoel dat de meegeleverde kanalen scan lijst op een symbolrate van 6875 enkele missende frequenties heeft. Ik kan met de Floppy DTV helaas niet zelf een scan uitvoeren, voor zover ik weet.
Ik gebruik de van de website van firedtv.nl gedownloade BDA drivers (Voor MediaPortal) versie 4.1.0. Gezien het feit dat 30 zenders het wel doen, moet dit goed zijn. Van MediaPortal gebruik ik de meest recente CVS build. De CI module (Alphacrypt) heb ik op alle modussen geprobeerd (static / multi, dynamic / multi enz..).

Is er misschien iemand met wat meer verstand van DVB-C die me even op weg kan helpen? Ik doe namelijk vast iets fout, maar weet niet wat. Ter info, tijdens de transponderscan (die op een symbolrate van 6875 = TVHome) zie je soms dat hij een kanaal gevonden heeft (hij slaat uit), maar hij slaat dat kanaal niet op. Even later zie je hem weer uit slaan, en slaat hij het kanaal wel op. Ik zit nog in de proefperiode van TVHome, dus alle kanalen moeten het gewoon netjes doen.

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal niemand die een beetje kaas gegeten heeft van DVB-C? ;)

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11-02 23:29
Ik kwam toevallig vanmiddag dit topic tegen met een belletje in mijn achterhoofd.. Ik heb even voor je gezocht en kwam op dit topic (MediaPortal forum).. :)

Ik hoop dat je er wat aan hebt, anders moet je maar wat verder zoeken op dat forum..

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me