Toon posts:

Optische ingang speaker

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb twee Roland speakers en heb net de bedrading losgehaald en nu begrijp ik er niets meer van :-) In een van de boxen gaat een optische ingang. En vervolgens 'lus' ik met een normale kabel (beide kanten een rode/witte) door naar de andere roland box. Althans, zo zat het in elkaar. Dat zou dan van coaxial naar coaxial moeten gaan. Ik heb echter aan beide kanten een rode en witte. Alle combinaties geprobeerd en ik krijg het niet meer aan de praat.

Kan iemand mij helpen?

• Recoil
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Wil je even het typenummer van de luidsprekers geven?

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 11:14:
Hallo allemaal,

Ik heb twee Roland speakers en heb net de bedrading losgehaald en nu begrijp ik er niets meer van :-) In een van de boxen gaat een optische ingang. En vervolgens 'lus' ik met een normale kabel (beide kanten een rode/witte) door naar de andere roland box. Althans, zo zat het in elkaar. Dat zou dan van coaxial naar coaxial moeten gaan.
Voor coaxial > coaxial moet je geen "gewone" AV-kabel gebruiken maar iets als http://www.thomann.de/tho...s5_cc_spdif_prodinfo.html .

Het kan ook zijn dat je een van de speakers op "Master" of op "Slave" moet zetten, dit is tenminste met die van mij (Tannoy 6D) het geval. Als je het signaal in de slave voert en dan naar de master stuurt gaat het natuurlijk niet werken. Dikke kans dat er een stel dipswitches achterop zit waar je dat mee kunt doen :).

edit:

Voor SPDIF (ik heb daarnet even op de achterkant van een Roland DS90A gekeken, die heeft zowel optisch als SPDIF) moet je maar 1 enkele kabel aansluiten. Het is een of/of kwestie - input komt via de optische ingang of de coax-ingang naar binnen, en gaat er maar via 1 enkele coaxkabel uit. Bij de master moet 'ie eruit, bij slave moet 'ie erin.

Even ter verduidelijking - de SPDIF in 't midden moet je alleen gebruiken als je dat als bron hebt (niet het geval hier);

Afbeeldingslocatie: http://img509.imageshack.us/img509/8987/hookup4ju.png

[ Voor 41% gewijzigd door Yoozer op 31-12-2005 16:48 ]

teveel zooi, te weinig tijd