Toon posts:

GTA 3 traag beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal

Ik heb GTA Vice city en GTA 3
Nu wil het zo dat vice city helemaal goed draait op me laptop maar gta 3 is zo traag, terwijl dat spel minder eist van het systeem, heeft iemand hier een oplossing voor,

ook wil mijn videokaart niet meer dan 18 mb gebruiken terwijl ik een 64 mb shared card heb, is daar een oplossing voor om dat te vergroten met mijn drivers lukt dat namelijk niet

mijn systeem
Laptop
intel celeron 2,4 ghz
512 mb
64mb shared

• 3dfx
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Het is al een tijd geleden dat ik het gespeeld heb, maar ik had een soortgelijk probleem: opgelost door ergens in de settings van het spel iets van "frame limiter" uit te zetten (en misschien nog een setting, maar dat weet ik niet meer).

Verwijderd

Topicstarter
de frame limiter staat uit maar, dat heeft echt geen enkel effect.

• o rey
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Onboard videokaart is gewoon te traag om GTA fatsoenlijk te spelen

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Daarbij GTA Vice City zit een stuk beter in elkaar dan GTA 3. GTA3 is gewoon niet echt geweldig in elkaar gezet waardoor hij op sommige bakken ruk werkt, terwijl GTA Vice City een stuk beter in elkaar steekt en ondanks de hoger gestelde systeemeisen het beter doet dan GTA3.

Daarbij heb je een Celeron (is al traag) die vervolgens nog een keer gecastreerd wordt door geheugen bandbreedte af te pikken voor de videokaart. P4 based cpus zijn nu eenmaal bandbreedte hongerig, dus als ze maar de helft hebben omdat de helft naar de videokaart gaat dan schiet het helemaal niet op.

Je kunt in ieder geval wel patchen naar de laatste versie, in die patch zijn er wat bugs uitgehaald waardoor het op sommige systemen beter draait.

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
o rey schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 13:23:
Onboard videokaart is gewoon te traag om GTA fatsoenlijk te spelen
Waarom loopt Vice City dan wel soepel?
Ik zou even met de instellingen gaan klooien. Vaak staat er net iets niet goed. :)
Beide spellen hebben wel dezelfde graphics instellingen aanstaan? :)

Verwijderd

Topicstarter
de instellingen zijn in allebei de spellen hetzelfde

maar weet iemand dan waarom hij maar 18mb gebruikt van de 64 mb video geheugen, kan je dit niet op een of andere manier opschroeven?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Waar zie je staan dat hij maar 18MB gebruikt?

Verwijderd

Topicstarter
dat staat als ik een raport op vraag van me drivers als ik het speel aan het spelen ben
Pagina: 1