Verwijderd
maken? wat is een disk maken? onder welk OS wil je hem gebruiken? trouwens er zijn genoeg topic te vinden, als je windows op een SATA schijf wilt installeren moet je óf diskettes gebruiken óf je drivers op de windows cd slipstreamen
Slipstreamen is eigenlijk een eigen Windows XP installatie CD maken. Je verwerkt dan de drivers die jouw systeem nodig heeft al in de setup van Windwows XP, daar komt het eiegenlijk op neer.
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Google naar nLite, dat is een handig programmatje om je daarmee te helpen.
Dus WinXP cd kopiëren en drivers erbij stoppen.
Waar precies moeten die drivers komen?
Dank
Dank
je zou ook windows kunnen installeren op een 3e schijf, en vervolgens in windows de raid-driver voor je sata-disks laden en een raidset kunnen definieren.....
Lian Li PC-P60 / Asus Maximus Hero / Intel i4770 / 16 Gb / Ati R9 290 / Asus ROG Strix XG35VQ
Veel raidcontrollers/array's moet je idd met F6 instaleren als je ze als bootschijf laat werken.
Maar er zijn ook gevallen waarin dit niet hoeft. Mij Via controler draait via zijn eigen drivers in windows, niks F6. alleen boot ik van een andere schijf uiteraard. Werkt prima.
of je kan ook software-raid gaan draaien met een hack.
Als je zoiets bedoeld, zal je wel duidelijker moeten posten hoe en wat je probleem en spec's zijn. en even goed de OM FAQ / Beleid doorlezen in het begin.
Maar er zijn ook gevallen waarin dit niet hoeft. Mij Via controler draait via zijn eigen drivers in windows, niks F6. alleen boot ik van een andere schijf uiteraard. Werkt prima.
of je kan ook software-raid gaan draaien met een hack.
Als je zoiets bedoeld, zal je wel duidelijker moeten posten hoe en wat je probleem en spec's zijn. en even goed de OM FAQ / Beleid doorlezen in het begin.
Making an ass of myself since the 70's
Nlite doet dit voor je, alleen moet je wel voor textmode driver kiezen. Gebruik dat dus maar, met de hand ben je namelijk nog lang niet klaar en zul je toch zeker een aantal keren een nieuwe moeten maken. Je kunt ook (bijna) alle drivers slipstreamen met de driverpacks. En als je dan toch bezig bent kun je ook alle hotfixes slipstreamen met een update pack. Dit natuurlijk na het slipstreamen van sp2 als je nog geen xp + sp2 cd hebt.superpolm schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 01:35:
Dus WinXP cd kopiëren en drivers erbij stoppen.
Dank
[ Voor 52% gewijzigd door |sWORDs| op 31-12-2005 01:46 ]
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Bedankt daar heb ik wat aan.TheBorg schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 01:34:
Google naar nLite, dat is een handig programmatje om je daarmee te helpen.
Ik ga het ff proberen, dankjesWORDs schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 01:38:
[...]
Nlite doet dit voor je, alleen moet je wel voor textmode driver kiezen. Gebruik dat dus maar, met de hand ben je namelijk nog lang niet klaar en zul je toch zeker een aantal keren een nieuwe moeten maken. Je kunt ook (bijna) alle drivers slipstreamen met de driverpacks. En als je dan toch bezig bent kun je ook alle hotfixes slipstreamen met een update pack. Dit natuurlijk na het slipstreamen van sp2 als je nog geen xp + sp2 cd hebt.
En dit topic is erg handig als je er niet uit komt.
Te Koop:24 Core Intel Upgradeset
Ja, dit is mogelijksuperpolm schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 01:25:
Hoe moet ik een sata disk maken zonder een diskette-station?
Is dit überhaupt mogelijk?
Maar dit is echt niet de manier om een topic op GoT te starten. Neem de Algemene gedragsregels (Netiquette) eens door voor hoe het wél moet. Dit topic gaat dan ook dicht.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()