Toon posts:

Mijn PC gehackt.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Zo juist is mijn pc gehackt! :(. Het was eigenlijk mijn eigen schuld (Doet er nie toe)

De desbetreffende persoon had een berichtje op mijn desktop gezet:

zie hier:
---------------------------------------------
Hallo beste Internetter

Zoals je ziet is je systeem niet voldoende afgeschermd voor toegang van af het internet.
Ik heb daarom dit berichtje op jouw desktop geplaatst.

Advies : Installeer een firewall programma zoals ZONEALARM of BLACKICE.

Veel van deze programma's zijn overigens gratis voor thuis gebruik, dus dat hoeft het probleem ook niet te zijn.
Voor deze programma,s kun je kijken bij bijvoorbeeld http://www.hotfiles.com of [url="http://tucows.xs4all.nl."]http://tucows.xs4all.nl.[/url]

Succes
Een anonieme bezorgde Internetter
---------------------------------------------
Ik heb pas mijn hele pc opnieuw geinstalt en was mijn firewall vergeten |:(

Nu is mijn vraag: Kan ik er achter komen zie dat gedaan heeft. zo, ja Hoe.

Smetske

• dudek
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

dudek

I spy with my little eye

volgens mij kun je er nu niet meer achterkomen...

is idd niet zo slim om de firewall niet te installen |:(|:(

Women, you can't live with 'em..... and you can't live with 'em!
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het. Ben met mijn stomme kop het gewoon vergeten |:(|:(|:(

Verwijderd

Tof dat ie dat gedaan heeft, en niet van alles heeft lopen ver*blieb*en..

Snel ff vuurmuur installen..

Verwijderd

Nee het is idd niet meer mogelijk.

Toch aardig dat hij jou er even voor waarschuwt, dat je hem vergeten was.

• Pizzaman
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Pizzaman

16:00 Cup-a-soup.

Ik vind dit echt een top-hacker !

Sloopt niks maar laat gewoon netjes een berichtje achter dat er wat mis is !

Daar zouden er meer van moeten zijn

Verwijderd

Op zaterdag 20 januari 2001 15:40 schreef Pizzaman het volgende:
Ik vind dit echt een top-hacker !

Sloopt niks maar laat gewoon netjes een berichtje achter dat er wat mis is !

Daar zouden er meer van moeten zijn
idd ze zijn nog te zeldzaam!

Verwijderd

Topicstarter
Ben ontzettend :) dat ie niks ver***kt heeft. Ik hoop dat de mensen die dit lezen er iets van kunnen leren.

• LoneGunman
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Dit is helemaal geen 'top hacker', iedereen kan dit doen, aangezien degene in kwestie zo stom is om waarschijnlijk alle binnenkomende attachments, gedownloade programmaatjes van internet en andere zooi gewoon te openen. En wat krijg je dan? Juist, je maakt van je pc een BO/Netbus/etc server, zodat iedereen die het client-gedeeltje heeft, met een goeie portsweeper, jouw pc kan 'overnemen'.

Installeer een goeie virusscanner, scheelt je al een hoop ellende. Of maak jezelf bekend met de wereld die 'internet' het, voordat je weer eens wat probeert.

Tss....'hacken', het populairste woord onder de newbies heden ten dage.....zoals al eerder gezegd: weet waar je over praat |:(

Verwijderd

Topicstarter
LoneGunman, ff een beetje dimmen he!

Ten eerste dan weet ik veel dat ik misschiem het verkeerde woord heb gebruikt om mijn probleem te stellen.

Ten tweede, het is gewoon belachelijk om zo te reageren. Je hebt wel een grote bek!!! Er zijn natuurlijk wel mensen die niet al te veel van het internet afweten. Dat is dus geen reden om ze de grond in te boren.

Ten derde, Zoals jij probeert te beweren zou ik met mijn stomme kop in outlook attachments (gedownloade programmaatjes van internet en andere zooi) zo maar openen. Nooit gedaan en zal het ook nooit doen!

Gewoon ff dimmen LoneGunman.

• LoneGunman
  • Niet online
Goed, mijn de toon waarop ik reageerde is misschien een beetje overdreven, alleen in tegenstelling tot jouw weet ik wel waar ik het over heb. Onwetendheid is geen excuus om je eigen fouten goed te praten, en dan ook nog iemand te gaan commanderen die je alleen probeerd te helpen.....ja hoor, met zo'n instelling kom je er wel.

En over het openen van bestanden e.d.: dit moet jij (of iemand anders die de pc gebruikt) wel gedaan hebben, aangezien je op geen enkele andere manier je pc zo kwetsbaar kunt maken. Denk je echt dat de zeldzame 'top hackers' (en dan praat ik dus niet over scriptkiddies & DDOS attackjes) die er nog zijn moeite gaan doen om een thuisgebruik win 95/98 bak te gaan hacken, waar totaal niks te halen valt, danwel om beveilingsfouten aan te tonen? Ik dacht het niet dus |:(.

Maar goed, ik heb ook geen zin in zo'n discussie, bij deze hoop ik dat je in de toekomst iets betere beveilingsmaatregelen neemt, dan heb je tenminste geen last meer van dit soort figuren. Nog een tip danmaar: format je bak nog maar een keer, dan ben je de trojan ook kwijt tenminste :)

• dudek
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 08-11-2022

dudek

I spy with my little eye

maar de essentie van deze discussie is dus gewoon dat die 'hacker' (wat hij eigenlijk niet is, gewoon een scriptkiddie) iig goed gehandeld heeft, of het nou een top-hacker is of niet...

Women, you can't live with 'em..... and you can't live with 'em!
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Firewall installeren? Damnit, gewoon niet je drives naar Internet sharen en geen trojans laten installeren :(.

Verwijderd

Precies....
Deze 'hack' is gewoon geplaatst uit preventie tegen erger.

Niet dat ik het een goeie zaak vind dat hij dit gedaan heeft, maar het feit dat hij netjes meldt dat het neit helemaal oke zit en verder nix heeft uitgespookt is is gewoon top!

• Bigs
  • Niet online
Ach..
edit:
niet waarschijnlijk, ik weet het wel bijna ZEKER
heeft ie al wel een DDOS-tooltje of een IRC bot geïnstalleerd en probeert ie zo te laten lijken alsof ie alleen maar goeie bedoelingen heeft.
Beetje vreemd om allerlei mensen die je niet kent te gaan controleren op shares zonder daar verder zelf beter van te worden (hey, zo zijn mensen).

PS. Verder ben ik het eens met alles wat LoneGunman zei.

Verwijderd

Op zaterdag 20 januari 2001 19:04 schreef Bigs het volgende:
Firewall installeren? Damnit, gewoon niet je drives naar Internet sharen en geen trojans laten installeren :(.
Dan kunnen ze nóg hacken, en ik weet er alles van >:)

• LoneGunman
  • Niet online
Op zaterdag 20 januari 2001 20:05 schreef UltraDEV het volgende:

[..]
Dan kunnen ze nóg hacken, en ik weet er alles van >:)
[sarcastic-mode]
*zucht*.....vertel. Iemand heeft je windows 98 bak gehacked, en toen al je mp3's weggegooit?
[/sarcastic-mode]

Als je geen trojan o.i.d. op je pc hebt staan, wordt het erg lastig om je win9x bak te 'hacken'. Wel zo lastig dat er niemand zo gek is om dat te doen, en het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat een kennis van jouw dit kan.

offtopic:
Waarom windt ik me hier zo over op eigenlijk? Laat die figuurtjes lekker in de waan dat ze gehacked worden, of zelf kunnen hacken. Soms wou ik wel dat ik zo was....wat zou de wereld er dan makkelijk uitzien. >:) :D

Excuses nogmaals dat ik een beetje 'uit de hoogte' doe, dit is zeker niet de bedoeling. Maar soms dan werken bepaalde opmerkingen nogal zeer op m'n zenuwen. No offence...

Verwijderd

Damn dubbelpost

Verwijderd

Op zaterdag 20 januari 2001 20:15 schreef LoneGunman het volgende:

[..]
[sarcastic-mode]
*zucht*.....vertel. Iemand heeft je windows 98 bak gehacked, en toen al je mp3's weggegooit?
[/sarcastic-mode]

Als je geen trojan o.i.d. op je pc hebt staan, wordt het erg lastig om je win9x bak te 'hacken'. Wel zo lastig dat er niemand zo gek is om dat te doen, en het lijkt me zeer onwaarschijnlijk dat een kennis van jouw dit kan.

offtopic:
Waarom windt ik me hier zo over op eigenlijk? Laat die figuurtjes lekker in de waan dat ze gehacked worden, of zelf kunnen hacken. Soms wou ik wel dat ik zo was....wat zou de wereld er dan makkelijk uitzien. >:) :D

Excuses nogmaals dat ik een beetje 'uit de hoogte' doe, dit is zeker niet de bedoeling. Maar soms dan werken bepaalde opmerkingen nogal zeer op m'n zenuwen. No offence...
O, jij vat hem zo op! :) ja dat kan ook hè

• Bigs
  • Niet online
Het leukste vind ik nog wel dat iedereen hier zo overtuigd is van die kerel zijn 'goede bedoelingen'.
Ik zou toch zeker eens controleren welke programma's worden gestart met het opstarten en eens met netstat kijken of er nergens vreemde verbindingen tussenstaan.

Maarja.. eigenlijk interesseert het me ook geen f*k, wat mij betreft trasht ie je hele bak.

• Bigs
  • Niet online
Op zaterdag 20 januari 2001 20:15 schreef LoneGunman het volgende:
lol :)

• LoneGunman
  • Niet online
Op zaterdag 20 januari 2001 20:19 schreef Bigs het volgende:
Het leukste vind ik nog wel dat iedereen hier zo overtuigd is van die kerel zijn 'goede bedoelingen'.
Ik zou toch zeker eens controleren welke programma's worden gestart met het opstarten en eens met netstat kijken of er nergens vreemde verbindingen tussenstaan.
Precies, daarom gewoon ff format erover.....en dan niet weer trojans installen :)

• N8w8
  • Niet online
Wat is dat toch voor een raar OS, wat vol beveiligingsfouten zit, wat schreeuwt om een firewall, maar deze, ondanks deze onontkoombare behoefte, niet meelevert c.q. ingebouwd heeft, met als gevolg dat je je geld, wat inmiddels al opgegaan is aan de hardware, die benodigd is om aan de minimale systeemeisen van dat OS te voldoen, en aan de eventuele aanschaf van dit OS zelf, (zou) moet(en) uitgeven aan firewall-programmatuur van een derde?

:rMICROSOFT|:( :rWINDOWS|:(

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al mijn files gescant en ik heb er toch wel 1 heel vreemd bestand gevonden.
Stond in win.ini, system.ini, en in opstarten van windows.

Hier is het bestand (Pas wel op want ik weet nie wat het doet)(Weet wel dat het internet toegang gebruikt, dacht ik).
http://members.brabant.chello.nl/~s.smetsers/playboy.zip

• LoneGunman
  • Niet online
Tja......dat is em dus.
Unknown virus scanner failure Virus Found

There is no cure available for the virus on the file playboy.zip
Volgens de Hotmail virus scanner...:)

• Bigs
  • Niet online
Told you so.. SUCKERS