Toon posts:

Zwart beeld na vervangen voeding

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

omdat mijn broer problemen had met zn systeem (p4 2.4 GHz, 512mb ddr 333, 120 GB hdd, GF TI4200 op een soltek mobo (weet ff het model niet) en ms windows xp pro sp2) waarbij het af en toe uitviel en vast liep. Ook maakte de voeding gekke geluiden zodra je de pc aan het denken/werk zette. Maar op die kuren na werkte het wel.
Dus besloot ik de voeding te vervangen en heb er een 350 Watt Aopen in gedaan.

Nu is dus het probleem dat het systeem geen beeld meer geeft, monitor geeft aan ''no signal input''.
Ik heb al gekeken of het de videokaart is door een andere er in te doen maar dit gaf geen verschil.

Ook geeft het systeem geen ''piepjes'' meer bij het opstarten, wat hij normaal wel deed.

Iemand een idee wat de oorzaak zou kunnen zijn of wat er kapot zou kunnen zijn?

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10:13
Als je de oude voeding terugdoet, doet de pc het dan weer wel?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Niet heel toevallig het 4 pins P4stekkertje vergeten? Dat kan een prima systeem dood doen lijken. Deze stekker wordt in veel gevallen gebruikt om de CPU van de nodige prik te voorzien, op het moment dat die ontbreekt start het systeem niet op omdat de cpu geen stroom krijgt.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry had het even moeten vermelden maar het systeem start wel op, krijg alleen geen beeld en hoor de gebruikelijke piepjes niet... Ik weet dat de voeding die ik erin heb gedaan werkt, want hij kwam uit mijn systeem :D

• breinonline
  • Laatst online: 16:25

breinonline

Are you afraid to be known?

Ook wel vaker meegemaakt. Oplossing was in veel gevallen even al je hardware eruit en weer erin, gewoon alles even loshalen. In veel gevallen werkt het dan alweer. Wat het probleem veroorzaakt is me altijd een raadsel gebleven... maar het is het proberen wellicht waard :)

WP: Mitsubishi Ecodan PUHZ-SHW112YAA, ERSC-VM2C, Procon ┃ PV: 4800Wp, SolarEdge SE5K, 15x JAM60S17/320, ZW 15º ┃ WTW: Zehnder Q600 ┃ SH: Home Assistant, Proxmox, Intel NUC 8i5 Mini

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 01:58:
Sorry had het even moeten vermelden maar het systeem start wel op, krijg alleen geen beeld en hoor de gebruikelijke piepjes niet... Ik weet dat de voeding die ik erin heb gedaan werkt, want hij kwam uit mijn systeem :D
Maar hoe weet je dan dat je pc opstart? Hij moet vast ergens blijven hangen. Zeker gezien je al een andere videokaart getest hebt zou het bijna wel ergens anders moeten liggen.

neem Hangen en Opstartproblemen troubleshooter ook eens door voor de nodige dingen die je kunt testen.

Verwijderd

Topicstarter
Nou ik heb die ''handleiding'' even doorgelezen en maar besloten alles eruit te halen en er weer in te doen en wat bleek...?
Mn processor zat niet goed meer in zn sok.. Hoe dat kwam mag joost weten maar het is iig weer opgelost! :)

Allemaal bedankt voor jullie reacties/hulp, van mij mag dit topic weer dicht :D
Pagina: 1