Speedtouch 516 / BBned, onstabiele verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 385 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Dashinuke
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-01 10:49
Het volgende is het geval;

Ik heb een demon verbinding via bbned, 2 mbit down, 1 mbit up. Ik had een zyxel modem, kreeg ik problemen mee, en ik heb een speedtouch 516 aangeschaft. Veel problemen met instaleren, en later kwam ik erachter dat ik voor bbned een apparte config moest gebruiken om de router te instaleren

Ik het ingesteld, en ik heb nu een stabiele dsl en internet verbinding (volgens de modem) alleen heb ik opeens bij netwerk verbindingen een internet gateway staan (had ik voorheen niet)
Verder heb ik een trage upload, en verbreekt hij vaak de verbinding met msn, ventrillo, en online games, terwijl ik volgens de modem gewoon verbinding heb (en via firefox heb ik ook nog steeds internet). Bij msn probleem oplosser heeft hij dan aan dat ik achter een firewall of proxy zit.
Ondertussen heb ik alle firewalls uitgezet, dus daar ligt het niet aan.

Ik heb net al in een ander topic gevonden dat de upload op speedtest niet kon kloppen, en dat je het uploaden beter met een ftp moest proberen. ALS ik verbinding krijg met mn webhost, en ik wil iets uploaden, dan doet hij dat 2 seconden en dan krijgt hij een time out. En als ik online speel, dan blijft hij in t spel, of op ventrillo gewoon verbonden, terwijl ik er gewoon uit lig, hij verbreekt de verbinding niet direct, hij krijgt een time out (overigens wertkt t pingen op speedtest bij mij ook niet). Hij heeft soms dus even verbinding met alles, en na een tijdje kan ik met veel dingen nieteens meer connecten (msn, ftp, ventrillo, xfire) en op dat moment kan ik ook niet meer pingen via cmd, terwijl ik via firefox gewoon internet heb

Ik hem de modem alsvolgd ingesteld:

VPI/VCI: 0/35 (geen idee waar ik de Encapsulation moet instellen)
Protocol: EthoA (Ethernet over ATM)
Router with WAN DHCP (standaard)

Firewall staat uit, game application sharing staat aan

Ik heb al een andere kabel tussen splitter/modem geprobeerd, en ik heb de splitter er tussenuit gehad, zonder resultaat

Enig idee of ik iets verkeerd ingesteld heb ? Ik heb er niet zo bijster veel verstand van :{

Alvast bedankt!

[ Voor 47% gewijzigd door Dashinuke op 02-01-2006 13:46 . Reden: Nieuwe OP, verkeerde info in de originele ]

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Waarom bel je niet de helpdesk van je ISP? Die kunnen je vast prima assisteren.

Lage upstream duidt op onjuiste aansluiting. En hierdoor klapt je modem ook steeds onderuit op je DSL verbinding. Je hebt waarschijnlijk je splitter niet op de juiste plek aangesloten.

Splitter moet als eerste direct op de binnenkomende lijn aangesloten zijn in je huis. Modem met een korte kabel direct op de splitter.

Simpele test:

Trek 'phone/telefoon' stekkertje los uit je splitter en pak elk toestel in huis even de hoorn op. Heeft er nog een toestel een kiestoon? Foute boel.

Besloten even toch open te laten.

Let wel op dat instellingen niets met een stabiele DSL verbinding te maken heeft. Dat heeft puur invloed op het wel of niet werken van de internet verbinding, niet het DSL signaal opzich.

[ Voor 35% gewijzigd door bjck op 31-12-2005 01:19 ]

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Dashinuke
Bedankt voor het open laten.

Als ik geen verbinding heb met msn, en ik kijk de verbinding na, geef hij aan dat er verkeerde proxy of firewall instellingen zijn, terwijl ik de firewall in de modem uit heb gezet. Er is dus nog steeds iets wat sommige dingen blokkeert. Ik heb overigens altijd internet via Firefox...

• Nijl
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 01-02 11:31

Nijl

Eens een Nijl, altijd een Nijl

volgens mij is er op dit moment een instabiliteit. ook hier regelmatig DNS problemen..

You are NIJL-ed!

• Dashinuke
En dat ligt aan speedtouch modems icm BBned/Demon ?

• Dashinuke
Even een update: Ik heb nu een stabiele dsl en internet verbinding (volgens de modem) alleen heb ik opeens bij netwerk verbindingen een internet gateway staan (had ik bij de vorige modem niet)
Verder heb ik een trage upload, en verbreekt hij vaak de verbinding met msn, ventrillo, en online games, terwijl ik volgens de modem gewoon verbinding heb (en via firefox heb ik ook nog steeds internet). Bij msn probleem oplosser heeft hij dan aan dat ik achter een firewall of proxy zit.
Ondertussen heb ik alle firewalls uitgezet, dus daar ligt het niet aan.

Ik heb net al in een ander topic gevonden dat de upload op speedtest niet kon kloppen, en dat je het uploaden beter met een ftp moest proberen. ALS ik verbinding krijg met mn webhost, en ik wil iets uploaden, dan doet hij dat 2 seconden en dan krijgt hij een time out. En als ik online speel, dan blijft hij in t spel, of op ventrillo gewoon verbonden, terwijl ik er gewoon uit lig, hij verbreekt de verbinding niet direct, hij krijgt een time out (overigens wertkt t pingen op speedtest bij mij ook niet). Hij heeft soms dus even verbinding met alles, en na een tijdje kan ik met veel dingen nieteens meer connecten (msn, ftp, ventrillo, xfire) en op dat moment kan ik ook niet meer pingen via cmd, terwijl ik via firefox gewoon internet heb.

Ik heb al een andere kabel tussen splitter/modem geprobeerd, en ik heb de splitter er tussenuit gehad, zonder resultaat... Dadelijk zowiezo ff bellen met de helpdesk, alhoewel ik er niet echt vertrouwen in heb...

[Edit] Met de helpdesk gebeld, die heeft me gewezen hoe ik alle poorten in de modem extra kon openzetten, via game en application sharing, en dat heeft niks geholpen. Omdat ik verder altijd internet heb, zien ze het eigelijk niet als hun probleem, maar hij zei dat ik morgen terug kon bellen als ik het probleem nog steed had en dan kreeg ik een referentienummer, en dan kon ik hem terugsturen voor een nieuwe...

[ Voor 14% gewijzigd door Dashinuke op 02-01-2006 14:27 ]

Verwijderd

Ben erg benieuwd hoe dit is afgelopen. Heb namelijk precies hetzelfde probleem.
En als dit zo doorgaat dan wordt ik aardig gestoord. Heb al een maand moeten wachten op deze verbinding.

• bjck
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 03-01 20:09
Is dit niet het probleem van de Speedtouch dat 'Web Browsing Interception' aan staat default? (http://www.digiplace.nl/pivot/entry.php?id=424)

En er is een nieuwe firmware beschikbaar op www.speedtouch.nl ondertussen, wellicht dat hier ea is opgelost?

Een onderschrift moet altijd zinvol zijn.

• Firewall
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 01-09-2022
het is bekend dat de 716 problemen heeft met verbinden op het tiscali en bbned netwerk. het probleem hiervan zit in de chip van de modem cq router zelf. de enige goede optie is om een andere modem aan te schaffen
Pagina: 1