Toon posts:

Bord gezocht: X2 + onboard video + 3PCI

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb site na site afgezocht maar ik kan geen moederbord vinden die voldoet aan de volgende specificaties:

- Athlon X2 compatible (S939)
- onboard video
- 3 vrije pci sloten

Misschien weet iemand een bordje?

• TetsuoShima
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21-03 11:00

TetsuoShima

low energy output

MSI RS480M2 -> Pricewatch
MSI RS482M2 -> Staat nog niet in de pricewatch, maar zal normaal rond dezelfde prijs liggen als het bordje hierboven.

Heb je toch niet zo heel goed gezocht hoor, dit had ik binnen 2 minuten gevonden. ;)

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, ik zocht stiekem ook op 2Ghz DDR, vandaar.
Misschien dat je daar nog een bordje voor weet ?

• -=unicron=-
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-05 12:31

-=unicron=-

Betrayal can never be forgiven

Er is ook zo iets als Google. ;)

[ Voor 34% gewijzigd door -=unicron=- op 31-12-2005 01:01 ]

AMD Ryzen 7 3800X/MSI MPG X570 Gaming Plus/HyperX Fury RGB HX432C16FB3AK2/64/Inno3D GeForce RTX 3060 TWIN X2 OC 12GB/Samsung SSD 850 EVO 500GB/2XSamsung 870 QVO 2TB

Verwijderd

Topicstarter
Ah, google, bedankt voor de tip.
Ik kan alleen nog steeds geen bordje vinden wat Athlon X2 + 2Ghz DDR ondersteund, onboard video heeft en minstens 3 vrije PCI sloten heeft :/

• GH45T
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-05 07:50
Alle moederborden voor socket 939 ondersteunen de X2's, tenzij er een VIA K8T890 chipset of zit of tenzij dat de fabrikant te lui is geweest om ondersteuning voor de X2 in het bios te zetten. Van het laatste hoef je niet uit te gaan, eerste moet je wel op letten. Verder kun je natuurlijk combineren wat je wil, of je nu onboard video wil met 3 pci sloten of een normaal full size moederbord, het is aan jouw de keuze.

Verwijderd

Wat je ook kan doen is een boordje kopen die geen onboard video heeft en een goedkope videokaartje erbij aangezien je toch niet gaat gamen neem ik aan ?

Zo heb je veel kans dat je een boordje kan kopen die meer te bieden heeft dan boorden met onboard video ( meestal mATX/uATX)

Wat X2 ondersteuning betreft kan ik me volledig aansluiten bij GH45T.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2005 01:15 ]

Verwijderd

Wat bedoel je met 2Ghz ddr? bedoel je soms 2 GigaByte? :) dit zal elke mobo tegenwoordig ondersteunen

Verwijderd

Topicstarter
2Ghz systeembus.

Hmm.
Misschien kan ik wel zo'n bord nemen met 2 pci sloten, aangezien 2 van mijn pci kaarten expansion boards zijn die niet met de bus hoeven te praten. Probleem is dat ik deze dan met maar 1 schroefje vast kan zetten aan de kast.
Zou er iets bestaan om een pci slot te 'simuleren' zodat het allemaal wat steviger vastgezet kan worden?

• TetsuoShima

TetsuoShima

low energy output

Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 01:21:
Wat bedoel je met 2Ghz ddr? bedoel je soms 2 GigaByte? :) dit zal elke mobo tegenwoordig ondersteunen
Inderdaad, dat vroeg ik me ook net af... :*)

Die 2 bordjes waarvoor ik een link heb gepost hierboven, ondersteunen alles wat je vroeg.

AMD Athlon X2 up to 4800+
4GB DDR RAM
3 PCI sloten
onboard video van ATI

2 GHz DDR bestaat niet trouwens, als je DDR2 bedoelt, dat bestaat ook niet voor AMD en als je 2GB bedoelt, dat is geen probleem....

EDIT: 2GHz systeembus, bedoel je waarschijnlijk hypertransport mee. Alle 939 bordjes draaien op die snelheid (200MHz (=real clock) * 5 (=HTT multiplier) * 2 (=DDR) = 2000), meestal noemen ze het 1000MHz trouwens, je kan ook nog verder doorrekenen door de 16 bit buswith mee te tellen en te zeggen dat het 32Gb/s is, of 4GB/s.. enz..

kortom, die bordjes hierboven zijn wat je zocht...

[ Voor 27% gewijzigd door TetsuoShima op 31-12-2005 01:53 ]

Evil is done without effort, naturally, it is the working of fate; good is always the product of an art.

Verwijderd

Topicstarter
Dat bordje wat je poste had een 1Ghz systeembus i.p.v. 2Ghz. Of zal dat niet zoveel uitmaken ?

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 01:44:
2Ghz systeembus.

Hmm.
Misschien kan ik wel zo'n bord nemen met 2 pci sloten, aangezien 2 van mijn pci kaarten expansion boards zijn die niet met de bus hoeven te praten. Probleem is dat ik deze dan met maar 1 schroefje vast kan zetten aan de kast.
Zou er iets bestaan om een pci slot te 'simuleren' zodat het allemaal wat steviger vastgezet kan worden?
Het is geen 2 gigaherz "bus" het is een DUBBELE 1Ghz bus, dus zowel op als neer and het is Hyperstransport. En elke moderen 939 chipset zoals..Nforce4 ondersteund dat!

There is no place like ::1

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Wat bedoel je met expansion boards? Indien dit brackets zijn heb je dus maar 1 pci slot nodig en zou elke kast met 3 sloten genoeg zijn (m-atx of groter). En waarom wil je perse integrated video? Misschien is het handig als je gewoon zou vertellen wat je wilt maken hoe en waarom, misschien kan het ook anders. En dat MSI bordje heeft ook een "2ghz bus".

[ Voor 103% gewijzigd door |sWORDs| op 31-12-2005 02:00 ]

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

• TetsuoShima

TetsuoShima

low energy output

sWORDs schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 01:56:
Wat bedoel je met expansion boards?
Waarschijnlijk gewoon kaartjes die in een expansion slot moeten, vermits ze niet met de PCI bus hoeven te communiceren zoals deTS zei. Zoiets als extra USB poortjes of zo verwacht ik...

Edit: haha, too late for me... je dacht hetzelfde 2 minuutjes later... :)

[ Voor 11% gewijzigd door TetsuoShima op 31-12-2005 02:00 ]

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

TetsuoShima schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 01:59:
[...]

Waarschijnlijk gewoon kaartjes die in een expansion slot moeten, vermits ze niet met de PCI bus hoeven te communiceren zoals deTS zei. Zoiets als extra USB poortjes of zo verwacht ik...

Ik was i.d.d. na het lezen van mijn post tot de conclusie gekomen dat ik misschien wat duidelijker moest zijn. Net als de poster. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door |sWORDs| op 31-12-2005 02:01 ]

Verwijderd

Topicstarter
TetsuoShima schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 01:59:
[...]

Er gaan 8 analoge audio jacks in. Maar als ik die expansion boards alleen vastzet met het schroefje van de systeemkast druk ik de hele kaart krom omdat de onderkant niet tegen het moederbord drukt..
swampy schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 01:51:
[...]
Het is geen 2 gigaherz "bus" het is een DUBBELE 1Ghz bus, dus zowel op als neer and het is Hyperstransport. En elke moderen 939 chipset zoals..Nforce4 ondersteund dat!
Maar elk nforce4 mobo met onboard video wat ik tot nu heb gezien heeft niet meer dan 2 pci sloten. Wat op zich niet erg is, ik moet alleen iets verzinnen om die expansion boards beter vast te zetten.

Verwijderd

Topicstarter
Of ik koop een 'normale' ATX kast met uitsparingen voor het metaal van de pci kaartjes.
Ok probleem opgelost :)

• |sWORDs|

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 02:03:
[...]

Er gaan 8 analoge audio jacks in. Maar als ik die expansion boards alleen vastzet met het schroefje van de systeemkast druk ik de hele kaart krom omdat de onderkant niet tegen het moederbord drukt..

[...]

Maar elk nforce4 mobo met onboard video wat ik tot nu heb gezien heeft niet meer dan 2 pci sloten. Wat op zich niet erg is, ik moet alleen iets verzinnen om die expansion boards beter vast te zetten.
Bij een m-atx bord kun je ze nog steeds tegen het bord aan laten komen. Neem bijv een a8n vm csm. Deze heeft 1 x pci-e 16, 2x pci, 1x pci-e 4. Zet dan gewoon je geluidskaart in een pci slot en gebruik de overige 3 voor je brackets. Het hoeft geen pci slot te zijn, de gaatjes van de kast zijn hetzelfde.

[ Voor 5% gewijzigd door |sWORDs| op 31-12-2005 02:14 ]

Pagina: 1