[2000 Welke rechten voor kopieren files tussen drives?

Pagina: 1
Acties:

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 25-07-2025

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Na wat prutsen in rechten (vanwege shared drives) heb ik alles verwijderd behalve mijn usernamen (en Administrator). Maar ik kom achter dat ik niet meer normaal file van ene drive naar andere drive op dezelfde pc kan moven. Kopieren gaat wel goed op sommige drives, sommigen is kopieren ook al geblokkeerd.

Welke rechten heb ik dus eigenlijk in de Beveiliging en/of Delen moeten staan zodat ik weer gewoon tussen drives kan moven of kopieren?

Wat doet SYSTEM eigenlijk als naam/gebruiker hier?
Ik weet niet wat er mis is gegaan, want dit probleem is nieuw voor me.
Of heeft dat eigenlijk niks mee te maken met Beveiliging settings?

Dit is op W2K computer, met meerdere hd's, dus niet over netwerk, maar alles op 1 pc.
Heb niet eerder zo'n probleem meegemaakt tot nu toe.

=======
Edit:

Heb probleem nog even goed bekeken in Beveiliging tab. Ik zag vergeten vinkjes in sommige drives, waar schrijf en wis permissies nog niet zijn aangevinkt. Daardoor werkt het niet helemaal goed op aantal drives.

De Beveiliging tab werkt dus voor interne drives (op pc zelf) en dus niet alleen maar voor shared drives, zo is gebleken.
De Rechten tab is zeker alleen voor shared drives, of geldt dat ook voor interne drives? Volgens mij zou dat alleen gelden voor shared drives.

Laat me weten of ik correct begrepen heb.

Welke gebruikersnamen naast "Gasten" en "Iedereen" hebben geen beveiliging tegen virussen die over netwerk scannen (bekend probleem op Campzone, bijna altijd is er wel idioot daar op netwerk met besmette pc!!! Vorige 2005 is het ook al raak.)

[ Voor 35% gewijzigd door MrDummy op 31-12-2005 00:21 ]

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

MrDummy schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 23:34:
Welke rechten heb ik dus eigenlijk in de Beveiliging en/of Delen moeten staan zodat ik weer gewoon tussen drives kan moven of kopieren?
Je kan eventueel met secedit weer je standaard security instellingen (ook voor NTFS Acls) resetten.
start > run > secpol.msc
Wat doet SYSTEM eigenlijk als naam/gebruiker hier?
Lijkt me wel handig als je systeem (met name services) zelf ook bij bestanden kan niet? ;)
De Beveiliging tab werkt dus voor interne drives (op pc zelf) en dus niet alleen maar voor shared drives, zo is gebleken.
De Rechten tab is zeker alleen voor shared drives, of geldt dat ook voor interne drives? Volgens mij zou dat alleen gelden voor shared drives.
Je hebt NTFS rechten en share rechten.
NTFS rechten hebben meer mogelijkheden dan share rechten.

Maar dat staat ook allemaal in de Help en Ondersteuning uitgelegd....

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Overigens is het in het algemeen aan te raden om niet al te veel te doen met share rechten, maar alles op te lossen met NTFS rechten :)