[Radeon 9500] Secundaire monitor

Pagina: 1
Acties:

• sariel
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 01-08 21:06
Ik heb het probleem dat m'n secundaire monitor op m'n dualhead radeon 9500 niet op een andere refreshrate wil dan 60hz...

Ik heb de volgende setup:

Radeon 9500 1 -> Samsung Syncmaster 191N (TFT)
2 -> Iiyama Visionmaster 400 (CRT)

Hoe kan ik er voor zorgen dat m'n iiyama netjes op 85hz draait, ipv die migraine refreshrate?

Ik heb gezocht op got, maar kon weinig vinden (speld+hooiberg verhaal), en ATI geeft zelf nop informatie of oplossingen hier over (en hun support is dicht, dus die kan ik het ook niet vragen)...
Ik heb geprobeerd Windows XP er van te overtuigen dat de monitor hoger aan kan (gelooft ie ook, wil ook prima de monitor op 100hz laten draaien, als ik dat wil).
Verder heb ik een aantal programmaatjes geprobeerd die de refreshrate van de monitors kan "forcen", maar die doen eigenlijk helemaal niets, en laten de monitor alsnog op 60hz draaien.....

Alle programma's en zo zeggen dat de monitor op 85 draait, maar de monitor zelf (via menu) zegt dat ie op 60 draait, en gezien het geflits...klopt dat ook :(

Heeft iemand een oplossing?

Copy.com

• sariel
Iemand een idee?

Copy.com

• pimlie
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-08 16:38
Heb je de VisionMaster ook geinstalleerd op je systeem? Met behulp van zo'n icm bestand?

Ik heb een 9500@9700 waar een VisionMaster 1402 aan hangt (1 monitor maar) en ik had tot voor kort het probleem dat mijn monitor na elke restart op 60Hz draaide terwijl windows aan gaf dat ie op 85Hz draaide.. Als ik dan vervolgens de refreshrate terug zette naar 60 en dan weer naar 85 deed ie het bij mij wel weer goed.
Probleem bleek te zijn dat er nog een oude monitor stond geinstalleerd, nu ik de juiste monitor heb geinstalleerd werkt alles weer perfect.

Misschien dat bij jou hetzelfde probleem voordoet?

• sariel
yep, heb ik gedaan. Ik heb ook met refreshrates zitten spelen (hoger, lager, 60, 85, 60, 85, etc), en dat lijkt allemaal niet te werken.

Copy.com

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-07 16:17
Probeer eens een driver van een willekeurige monitor te installeeren die die resoluties wel aankan.

• sariel
De resoluties zijn geen probleem, ik heb ook nog Plug&Pray drivers gebruikt, SVGA monitors, etc, maar niets haalt m'n iiyama van die 60hz

Copy.com

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-07 16:17
Ik bedoel dus die resoluties aan de juiste refreshrates. Probeer anders eens powerstrip, die zou dat moeten kunnen.

• sariel
Goed, ik zal vanavond powerstrip gaan uitproberen (als ik thuis ben). misschien dat het helpt.

Copy.com

Pagina: 1