Toon posts:

Geen POST meer na upgrade Cel 1,7GHz naar P4 3GHz

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem is hetvolgende:

Ik had voor meer dan een jaar goed draaiend:
Een Asus P4P800 mobo
Celeron 1.7 Ghz
256mb DDR 2100
Club 3d FX5600 XT AGP
Enlight 300W voeding

Nu wou ik mijn systeem een beetje upgraden door de processor te vervangen door de P4 3.0Ghz Prescott, het geheugen door 1gb Twinmos Dual Channel 3200(2*512). En de voeding door een Antec 480W.

Het moederbord moet het volgens de documentatie allemaal aankunnen. Alleen sinds ik deze onderdelen heb geinstalleerd doet het mobo nix meer, hij gaat wel aan en de fans draaien enz, maar geen beeld.

Troubleshooting steps:
Oude processor + MEM weer teruggezet>NOGO
Andere voeding>NOGO
Andere videokaart>NOGO
BIOS reset(1*dmv jumper en 1*dmv battery eruit gehaald)>NOGO

Nou had ik dit moederbord op de pcdumpdag gehaald(was wel nieuw) en degene die met mij mee was heeft een identiek mobo gehaald, maar nooit gebruikt of zelfs uit de doos gehaald, dus ik een dealtje met hem gesloten om voor een leuk prijsje dat mobo over te nemen, maar na het voorzichtig installeren van alles en het aanzetten, krijg ik precies hetzelfde resultaat als bij mijn eigen mobo, terwijl deze vers uit de doos is... : S

Is er iemand die me nog iets kan aanraden, of weet waar het aan ligt? Dan hoor ik het graag!

Mvg, Younas

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 16:08
Moederbord niet kortgesloten met case? Afstandsbusjes goed dus? :P

Verwijderd

Topicstarter
MoiZie schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 22:25:
Moederbord niet kortgesloten met case? Afstandsbusjes goed dus? :P
Het moederbord draaide al meer dan een jaar, en ik heb het voor de upgrade niet uit de case gehaald, ook zitten alle "afstandbusjes" goed, het nieuwe board is precies hetzelfde dus ook zelfde afmetingen, daar ligt het dus niet aan.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 22:35:
[...]

Het moederbord draaide al meer dan een jaar, en ik heb het voor de upgrade niet uit de case gehaald, ook zitten alle "afstandbusjes" goed, het nieuwe board is precies hetzelfde dus ook zelfde afmetingen, daar ligt het dus niet aan.
Ik heb nu ook het mobo uit de case gehaald en nogmaals getest, met alleen processor, 1 geheugen module, en video, maar nog steeds zelfde resultaat, hij gaat wel aan maar geeft geen beeld...

Verwijderd

Vergeet je niet de P4 stekker erin te stoppen?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2006 @ 01:33:
Vergeet je niet de P4 stekker erin te stoppen?
Nej alles is correct aangesloten...Daarom vind ik het ook zo raar

• The Wizard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 25-05 14:50

The Wizard

Moderator Mobile
Andere voeding proberen?

7740 kWp, 3 subsystemen (20x 320 Wp / 2x 230 Wp / 2x 440 Wp)

• rabor
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 25-05 10:59
Hoe is je monitor aangesloten? via de 15-pins connector of via DVI?

Als je via DVI draait zou je die kabel er even tussenuit moeten halen en testen met een standaard VGA kabel. Als je dan wel weer beeld hebt moet je even de chipset- en videodriver opnieuw installeren. Draai je niet op DVI, dan.. :X

[ Voor 22% gewijzigd door rabor op 01-01-2006 13:01 ]

Kepi_nl

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 14:19
Bij de p4p800 is het wel nodig dat je een BIOS update doet voordat deze de prescott CPU ondersteunt. Ik neem aan dat je er het nieuwste BIOS in hebt zitten? Een celeron 1,7 is namelijk Northwoord en die wordt out-of-the-box ondersteunt?

Verwijderd

Topicstarter
@ The Wizard:
Een andere voeding had ik al geprobeert zoals je in het eerste bericht kunt lezen

@ Rabor:
Ik heb mijn monitor via de gewone D-SUB aansluiting, dus geen DVI, overigens werkte het met een andere videokaart ook niet

@ P43000
Op mijn eigen board had ik de nieuwste "niet-beta" BIOS.Op het bord van mijn vriend zit waarschijnlijk nog het oude BIOS aangezien het nooit gebruikt is, maarja volgens de handleiding moet ie Prescott gewoon aankunnen. (als je nu denkt, huh 2 moederborden?, kijk dan ff in het eerste bericht onderaan..)

Verwijderd

Topicstarter
ff een update:

Het board van mijn vriend post inmiddels met de Celeron, het BIOS verhaal zou dus kunnen kloppen, maar het zou ook een defecte processor kunnen zijn(de P4). Maar toen ik daarna mijn eigen board probeerde met de Celeron bleef het posten uit, die lijkt dus wel een beetje naar zijn moer, of ik doe nog iets verkeerd. Ook vind ik het raar dat ie opeens niet meer wou POSTen na het verwisselen van processor enz. Kan het zo zijn, dat mocht de CPU defect is, dat ie mijn mobo mee het graf in heeft gesleept, of is dit onmogelijk?

• Banshee
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 18-05 11:40
Ik denk eerder dat je geheugen dwars ligt, als gevolg van incorrecte timings.

Stop die oude er eens eens in, die is wel langzamer maar dat maakt nu even niet uit.

[ Voor 27% gewijzigd door Banshee op 01-01-2006 18:08 ]

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
test de CPU ergens... (in een 800FSB bordje)

Ik vind het gek dat je geen post meer krijgt.. is je brievenbus niet gestolen?

Verwijderd

Topicstarter
Update:

Het board dat ik van me vriend hebt, werkte al met de Celeron, en na een BIOS update nu ook met de Pentium 4(dus die processor werkt ook....WHOHOOO!!! : P) Deze lijkt nu toppie te werken!

Maaar dan zit ik nog met mijn eigen bordje dat nog steeds dood speelt/is...

Any Ideas, of is ie rijp voor de RMA?

Thnx voor de reacties

• successor
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-05 16:18
bordje lijkt heel erg dood , misschien omdat de prescott meer stroom trekt en hij een onderdeel dat al brak was (maar nog werkte ) naar de hemel heeft geholpen , dus rma

Out of the box? What box? There is no box.

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 14:19
Verwijderd schreef op zondag 01 januari 2006 @ 22:05:
Update:

Het board dat ik van me vriend hebt, werkte al met de Celeron, en na een BIOS update nu ook met de Pentium 4(dus die processor werkt ook....WHOHOOO!!! : P) Deze lijkt nu toppie te werken!
told you so :9

wat betreft je andere bord, ik zou eens het geheugen + videokaart uit je goeie bord en je Celeron erin vrotten. Kijken of er wat gebeurt. Doet hij dan niks of heb je dit al geprobeerd, RMA :*)
Pagina: 1