[Word] Een eigen Wizard in Word maken?

Pagina: 1
Acties:
  • 232 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlKoholiK
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-04 10:52

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Topicstarter
Ik ben voor mn werk bezig om uit te zoeken hoe we de correspondentie met andere bedrijven en instellingen beter kunnen laten verlopen. Een van de hoofdpunten was de werknemers niet meer met allemaal losse (Template)documenten te laten werken maar met een Wizard, zoals je die ook standaard in Word en andere Office-applicaties vindt.
Ik ben dus wat gaan rondneuzen om info te vinden of en hoe je zo'n wizard kunt maken. Alleen kom ik er niet veel verder mee. Ik ben er inmiddels wel achter dat het geheel in VB moet worden gescript, maar ik vroeg me af: is er niet een alternatieve manier om zo'n wizard op te stellen (een soort van wizard-wizard), en zijn daar tools voor?

Misschien komt dit nogal stom over maar ik heb echt mn best gedaan om info te vinden, maar helaas kwam ik er niet uit. Ik heb vast niet op alle goede plekken gezocht en niet de goede zoektermen gebruikt, maar toch wil ik vragen of er mensen zijn die me op weg kunnen helpen.

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Hmm, goede vraag. [google=office "create a wizard"] geeft
VBA provides user forms (dialog boxes) to enable us to create custom wizards. Therefore, we can create a wizard for a procedure specific to your business. [....] VBA provides user forms (dialog boxes) to enable us to create custom wizards. Therefore, we can create a wizard for a procedure specific to your business.
Check die site dus even :)

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Topicstarter
Dat bedrijf maakt inderdaad precies wat ik nodig heb, maar ze geven niet precies aan met watvoor tools ze dat doen en geven ook helaas geen code-examples...ik begin te vrezen dat ik me gewoon heel erg moet gaan verdiepen in VB om dit soort dingen te kunnen schrijven. Maar er moet toch wel ooit iemand geweest zijn die hetzelfde wilde doen als ik? Dan moet er haast wel een tooltje bestaan toch?

DOPEFISH. The second-dumbest creature in the universe. This creature's thought patterns go "swim swim hungry, swim swim hungry". They'll eat anything alive and moving near them, though they prefer heroes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 08:03

Boss

+1 Overgewaardeerd

Met VBA kan je dit inderdaad heel goed maken. De keuze is alleen of je het in Word doet, of vanuit een ander programma. Ik heb heel wat 'brief wizards' die ik gebruik vanuit andere applicaties die ik gemaakt heb, bijvoorbeeld vanuit een relatiebeheer programma. Op die manier kan je vanuit dat programma bij de juiste klant direct een brief laten maken volgens een bepaald template. Nadat de brief verzonden is wordt hij automatisch opgeslagen in de juiste map onder de juiste naam.

Hetzelfde kan je ook vanuit Outlook doen, als je daar je relaties in hebt staan.

Op zich is VBA niet eens nodig. Je kan ook alle templates maken, en die in de juiste map zetten. Op het moment dat je dan in Word kiest voor een nieuw document, krijg je vanzelf de keuze uit de templates te zien.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113297

de belangrijkste componenten van een wizard zijn een een userform (doh), een multipage control, volgende, vorige en klaar knoppen, aan mekaar gekoppeld met de nodige code en gebeurtenisafhandelaars om van blad naar blad te springen. elk blad van de mp control bevat 1 stap, als alle stappen doorlopen zijn door de gebruiker activeer je de klaar knop. op het net is hier bijzonder weinig over te vinden helaas, maar dit is volledig realiseerbaar in Word zonder externe tools.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlKoholiK

AlKoholiK

Mr. Dope E. Fish

Topicstarter
dan zal ik maar een moeten gaan klooien met die VB-editor binnen Word. Ik heb er al mee lopen klooien maar ik ben nog niet erg ver gekomen. In ieder geval bedankt voor de reacties, en alvast een fijne jaarwisseling ;)

Pagina: 1