X2 crasht random tijdens alt+tabben vanuit een game

Pagina: 1
Acties:

• cuberob
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 11-05 17:05
Hey,

ik heb nu al een tijdje een AMD 4200+ X2 en dat werkt in principe gewoon goed. Behalve tijdens het alt tabben. als ik vanaf een game terug naar windows ga crashed hij 1 op de 3 keer. Ik merk zelf wel dat het minder is als ik niet tegelijkertijd praat (f in drukken voor ventrilo/teamspeak) maar alsnog crashed hij nog wellis... ik krijg dan gewoon een zwart scherm en zie nog wel mijn taakbalk maar kan me muis niet bewegen. Tis een beetje vaag allemaal. Ook heb ik deze crash wellis gewoon in windows gehad maar echt maar een hele enkele keer van daar de ". Misschien zeggen jullie wel zo dat is dit (dat hoop ik) naja als jullie meer info nodig hebben moeten jullie het maar ff zeggen.
(Alles (momenteel) op stock speed met een frisse windows install)
THX

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:04

charrel

Cortisol4life..

en op stock snelheden doet ie hetzelfde? Zo niet, dan lijkt het me duidelijk.
lezen blijft nog steeds een vak voor me :z

[ Voor 75% gewijzigd door charrel op 30-12-2005 22:07 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

charrel schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 21:57:
en op stock snelheden doet ie hetzelfde? Zo niet, dan lijkt het me duidelijk.
staat er toch al dat het op stock speeds ook is...

is je memory in orde? (mem test draaien)
zijn de chipset drivers overgens goed geinstalleerd?

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• wouter37
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 26-05 16:02
heb je iets meer specs ook voltage en temps?

kijk voor mijn kitcar project hier: http://wouters-stekkie.synology.me/joomla/

Verwijderd

Ik lees bij sommige games (o.a. Age of Empires 3) dat alt-tab crashes tot gevolg kan hebben bij ATI kaarten kan hebben. Dus probeer zowel de catalyst als de Omega drivers.

• cuberob
memtest is inorde en over die drivers, ik draaide vanochtend omega en momenteel de catalyst, beide met het probleem.
voltages waren vorige dat ik keek inorde (heb sinds kort een tagan 480 watter) maar als iemand ze echt wil weten kan ik ze nog wel ff opzoeken (ikzelf kijk altijd alleen naar de +12v lijn)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je dat bij alle games? Of alleen bij specifieke?

• RutgerB
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 25-05 11:50
Ik hoor idd net als wat Bouncing_tom dat er een aantal games zijn waarbij dit kan gebeuren, voor sommige zijn er ook al patches..

Maar heb je het alleen bij games?

• cuberob
ik heb het iig met: diablo 2, BF2, CS (HL) en voor de rest heb ik nog niet echt hard gegamed met me nieuwe kaartje (had hiervoor een v9999 ge)
ik heb zelf het gevoel dat het ook iets met bijv teamspeak of ventrilo te maken heeft (dan gebeurd het vaker, vooral als ik op F druk om te praten (push-to-talk))

[ Voor 15% gewijzigd door cuberob op 30-12-2005 22:29 ]

• cuberob
niemand??

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Is gewoon een probleem met videokaartdrivers. Helaas om die reden ben ik alweer teruggestapt naar NVidia, want ook ik heb dit gemerkt. Alhoewel het met NVidia ook niet altijd goed gaat, maar tot crashes (lees: computer onbruikbaar op dat moment) leidt het nooit. Die lost het net iets beter op, maar ook lang niet altijd zoals ik wil. Denk dat pas vanaf Longhorn/Vista dit verbeterd zal worden (vanwege de eigenschappen die Vista heeft ;)).

Dit is niet als flame bedoeld, deel alleen mijn ervaringen mee.

[ Voor 8% gewijzigd door The__Virus op 09-01-2006 15:54 ]

• cuberob
hmmm das k*t :P, hoop dat ze dat snel fixen... is het eigenlijk alleen met dual core procs of bij iedereen? (khad er met mijn 3500+ in combinatie met 9800 pro nooit last van)

Verwijderd

bij mij valt Css uit als ik alt tab. dat is schijnbaar een probleem tussen hl2 en Ati kaarten al heeft niet iedereen er last van

Verwijderd

volgens mij idd een ati probleem, als ik bv. in css/hl2 even naar windows ga, en vervolgens weer terug naar de game, klopt er vaak iets niet meer met de graphics, zwarte vlakken, donkere lucht etc.

Is dit gekomen na vervanging/upgrade van ......?

• Nvidiot
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-01 23:32

Nvidiot

notepad!

Je zou kunnen proberen om det spel op een core vast te zetten, zodat windows 'm niet van core verplaatst, dat wil ook nog wel eens helpen.

What a caterpillar calls the end, the rest of the world calls a butterfly. (Lao-Tze)

• cuberob
ik moet al zoiezo ctrl-alt-delete --> processen --> rechtermuisknop --> affiniteit instellen
doen om te zorgen dat ik geen 240 fps krijg met CS (dan heb ik zegmaar speedhack zonder hacks, vet vaag) en dan moet ik dus uit me game --> vaak vastlopers, dus dat is zoiezo al kl*t*... is er een mogelijk heid om dit van te voren te doen enzo ja hoe? dat zou al een stuk helpen!

• Falconey
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 25-05 21:15
Affiniteit heeft voor een spel helemaal geen nut, de meeste spellen van dit moment zijn single-threaded. Ookal stel je dit in, betekent niet dat een spel meer of minder cpu kracht krijgt dan het al heeft (mits het spel single-threaded is).

Vroeger (quake 3) had je wel eens problemen als je je spel multithreaded kon instellen (r_smp 1 bij q3), dit terwijl de drivers van nvidia en ati nog geen (goede) implementatie hadden van het hele multithreaded gedoe.

Heb je al eens een nieuwe installatie geprobeerd van windows en/of drivers?

• cuberob
windows installatie is aardig nieuw (iets meer dan een maand ofzo), en dat affiniteit instellen heeft wel degelijk nut, als ik dit niet doe heb ik 230fps en speedhack in cs (binnen 3 seconden ben ik als ct op de base van T), ook stottert hij om de 5 seconden heeeeel ff als ik die affiniteit niet instel... dusjj
Pagina: 1