Toon posts:

cisco: welke emulatie software

Pagina: 1
Acties:
  • 66 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo, ik ben begonnen voor een ccna te halen. Ik heb echter geen routers ter beschikking dus zoek ik software voor emulatie. Kan je me tips geven over welke dat degelijk zijn. Sybex, boston enz.. heb ik al gevonden.

Dank je

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23:44

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Geen enkele softwarematige simulator zal de complete IOS base hebben die je in een echte router wel zult vinden. Het beste is imho dan ook de aanschaf van een 2e hands router. Mijn ervaring met emulatoren is niet bijster goed. Regelmatig zitten er fouten is waar je echt lang naar kunt zoeken als je de stof nog niet helemaal beheerst (bij een studie dus) en daarnaast zijn ze erg duur. Waarom zoek je niet naar een 2ehands routertje op bv marktplaats of e-bay? Aanbod genoeg imho.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• JackBol
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

Het is al weer een tijdje geleden dat ik mijn CC** certificatie heb gehaald, maar ik vond de flash-simulaties can de cisco academy altijd het beste...

Opbrengst van mijn Tibber Homevolt met externe kWh meter. | Opbrengst van mijn Tibber Homevolt volgens de Tibber Data API.

• geforce666
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15-04 14:55

geforce666

a.k.a Jan (nl)

Wij gebruikte daarvoor altijd het programma RouterSim..

kon je gewoon Hosts en Routers en Switches in een venster slepen en daarna als je erop dubbel klikte kreeg je gewoon de console voor je waar je echte commands in kon zetten

ik weet niet of er een website voor is ik heb em ergens anders vandaan.. if u know what i mean ;)

Verwijderd

Routersim vind ik inderdaad het beste werken.

RouterSim:

http://www.routersim.com/

NetSim:

http://www.boson.com/Product/CIS-NS-CCNA-04.html

Daarnaast is het hebben van een echte Router wel aan te raden. Om een beetje het gevoel te krijgen. Zo'n simulator is het toch net niet.
Geen enkele softwarematige simulator zal de complete IOS base hebben die je in een echte router wel zult vinden. Het beste is imho dan ook de aanschaf van een 2e hands router. Mijn ervaring met emulatoren is niet bijster goed.
Om alle labs te doen heb je zoveel hardware nodig, dat is allemaal wat prijzig en dus is een simulator wel makkelijk. Een goedkoop routertje erbij voor 40 of 50 EUR is wel handig.

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2005 13:43 ]

• Bor

Bor

Als je op CCNA insteekt kun je in principe alle labs gewoon met een enkele router (switch oefeningen natuurlijk niet) configureren is mijn ervaring. Mocht je echt een dure routersimulator willen gaan kopen dan zou ik voor Routersim gaan. Mijn ervaring met zowel Routersim als Netsim is dat beide behoorlijk buggy kunnen zijn en soms benodigde commando's niet ondersteunen.

[ Voor 44% gewijzigd door Bor op 31-12-2005 13:52 ]

Verwijderd

Bor de Wollef schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 13:45:
Als je op CCNA insteekt kun je in principe alle labs gewoon met een enkele router (switch oefeningen natuurlijk niet) configureren is mijn ervaring.
Nou, als je de labs wilt volgen van het boek lukt dat niet. En, ook wilt kijken of het echt werkt. Hoe wil je gaan routeren (met protocol) met 1 router? Hoe wil je met VLAN's gaan werken met 1 router?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 31-12-2005 13:50 ]

• Bor

Bor

Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 13:50:
[...]

Nou, als je de labs wilt volgen van het boek lukt dat niet. En, ook wilt kijken of het echt werkt. Hoe wil je gaan routeren (met protocol) met 1 router? Hoe wil je met VLAN's gaan werken met 1 router?
Het routeren op zich is minder interessant omdat het puur om de configuratie gaat lijkt me. Wat betreft VLAN's, daar zal je natuurlijk een switch voor moeten hebben.

Verwijderd

Dit is toch echt te mager. Zomaar neerzetten dat je opzoek bent is niet genoeg hier; als jij reacties wilt mag je op zijn minst vertellen waarom de software die jij gevonden hebt niet voldoet en welke eisen jij dan wel stelt aan andere softwarepaketten.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.