Toon posts:

Student: Micro HiFi-setje (150 euro) of HomeCinema (250 euro

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik ben student en momenteel krap bij geld. Over een maand of 6 ben ik in principe afgestudeerd en weer geld genoeg te spenderen. Maar nu: Ik heb eigenlijk snel een audio-systeempje op mijn studentenkamer nodig. Momenteel speel ik al mijn muziek af via mijn laptop's ingebouwde audio op een goedkoop 2.1 PC-speaker setje, waarbij de bas overdreven laag is.

Nu heb ik de komende tijd niet het geld om losse componenten aan te schaffen maar ik heb wel betere audio nodig dan nu. Wat is nu wijsheid: Een goedkoop micro-hifi setje te kopen (bv de LENCO MDV-3 of Sony) of een duurder Home Cinema Systeempje. Is de geluidskwaliteit daarvan echt veel beter? Want ik vind het zonde om NU extra geld uit te geven voor een HomeCinema systeempje (incl. 5.1 boxen) wanneer ik toch van plan ben over 6 - 9 maanden een echt audio systeem te kopen. Maar als de kwaliteit van de microsysteempjes dusdanig slecht is, is het misschien toch het overwegen waard...Wat is wijsheid?

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:37
Wat ga je ermee doen?
Spelletjes spelen, films kijken -> surround

muziek luisteren -> 2.1

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Verwijderd

Topicstarter
Alleen de muziek (Het 2.1 setje wat ik nu heb is echt slecht..en ik mis de radio...)
Ik zit momenteel te denken aan:

http://www.wehkamp.nl/win...iestSoortCode=&ArtiestID=

maar meer aan de Lenco:

http://www.lencoshop.nl/c...icrosetmdv3-p-102506.html

Alternatief zou dus een 5.1 setje van Yahama zijn die ze voor 269,- bij de BCC hebben. Dat is een homecinema set waarbij dat ding ook een tuner heeft. Iets dat sommige homecinemasetjes nog al eens missen. Een DVD-speler is echter niet noodzakelijk die heb ik al en ook via mn PS2.

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 30-12-2005 21:11 ]

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 15:09

JT

VETAK y0

Lenco of Yamaha ? Lada of Toyota ? Keuze snel gemaakt :P

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18:23
Ik zou voor 250 euro een hifi setje kopen :) Prima geluid als je een beetje merk koopt, pas eentje van Philips voor mijn moeder gekocht, zitten prima boxen voor het geld bij. Die kan je later altijd in de slaapkamer of studeerkamer weer gebruiken.

HT setjes van 250 euro zijn nog steeds crap. Blikken geluid.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

• baquelappe
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21-09-2025
Ramon de Jesus schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 21:00:
Wat ga je ermee doen?
Spelletjes spelen, films kijken -> surround

muziek luisteren -> 2.1 tweepuntfuckingNUL ;)

• pmeter
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02 00:37

pmeter

Poes!

Ik zou op marktplaats een Sony receiver uit de jaren '90 kopen. De serie rond de Sony str-d365 of de 2xx of 3xx is kwalitatief top en tweedehands erg betaaldbaar. Als er geen speakers bij zitten regel je die via de kringloopwinkel of zo. Dan heb je één veel beter geluid dan een micro-setje, twee je bent goedkoper uit en drie je kunt de receiver voor dezelfde prijs weer kwijt.

Ik wilde zelf in 2001 een microsetje voor mijn studentenkamer. Eerst kocht ik een Sony microsetje voor zo'n 800 gulden. In de winkel klonk die best goed, maar thuis was het echt een dikke teleurstelling. Ik heb 'm dezelfde dag nog naar de winkel teruggebracht. Òf je had geen bassen/hoge tonen, òf je drukte op zo'n "enhance" knopje waardoor alles verschrikkelijk opgepompt klonk. Met de bas/hoge toon draaiknopjes kon je geen 'middenstand' vinden. Daarna kocht ik voor 700 gulden een JVC microsetje. Met minidisk er in, vandaar zo duur. De bijgeleverde speakers waren echt om te huilen. Gelukkig had ik nog goede B&W's staan. Maar nog steeds heb ik spijt van m'n aankoop destijds. Zat ik daar met m'n dure Sennheiser, klonk op zachtere volumes de versterker-ruis harder dan de cd!

Maar... ik ben blij dat ik weer naar m'n Sony receiver luister. In 1995 kocht ik m'n eerste nieuw. Nu heb ik drie exemplaren in huis. Via marktplaats heb ik er twee bijgekocht voor gemiddeld 65 euro per stuk. Het is de STR-D365.

Echt hoor, je kunt beter een kwaliteitsproduct van 10 jaar oud hebben dan goedkope troep en daar in verhouding goud geld voor neerleggen.

Nee, dit is niet mijn advertentie, slechts ter voorbeeld :P

Ook, NIET mijn adje

Ook, NIET mijn adje

Ook, NIET mijn adje

Edit: ik vergat de cd-speler. Komt vast wel een combi-adje voorbij. Of ff een diskman regelen :+

[ Voor 21% gewijzigd door pmeter op 31-12-2005 01:00 ]

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

Exirion

Gadgetfetisjist

pmeter schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 00:50:
Ik zou op marktplaats een Sony receiver uit de jaren '90 kopen.
Als we over tweedehands gaan beginnen: ik heb begin dit jaar 2 JMLabs speakertjes voor bij de PC gekocht voor 70 euro een paartje. Zitten mooie Audax tweeters in met Focal woofers. Toevallig heb ik 3 weken geleden voor wederom 70 euro (bod werd meteen geaccepteerd, tot m'n verbazing) nog 2 van die dingen gekocht. Ook heb ik een keer Mission 761i speakertjes gekocht die nog weg moeten.

Het geluid van dergelijke systeempjes, en zeker die JMLabs, is beter dan van menig nieuw setje speakers van 500 tot 1000 euro per paar. Is ook niet zo gek, aangezien ze destijds nieuw al boven de 1500 gulden waren. Koop er voor 150 euro een leuke versterker bij en je bent goedkoop klaar met een goed geluid.

Tweedehands moet je dus ZEKER overwegen als het budget beperkt is.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Pagina: 1