Toon posts:

geen geluid op laptop na vervanging moederbord

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hoi,

ik heb mijn laptop (Acer Aspire 1310) laten repareren, er is een nieuwe harde schijf en een nieuwe moederbord in gekomen. Ik heb de video driver geinstalleerd en volgens mij ook de geluids driver. Bij systeeminfo staat bij geluidsapparaat tenminste:
Naam: Realtek AC '97 Audio for VIA (R) audio controller

Maar ik heb helemaal geen geluid op mijn laptop. Ik weet niet wat ik hieraan moet doen en welke informatie ik nog meer hier op het forum moet zetten. Ik heb er namelijk niet zoveel verstand van...

Kan iemand mij helpen? alvast bedankt,

Ricardo

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-12-2025
Bel Acer ;)
Als jij een complete recovery hebt gedaan moet het gewoon werken.

Punt.

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
heb je onderin rechts in het balkje wel zo'n luidspreker icoontje? Staat het niet gemute ofzo, of gewoon erg zacht?
Meestal kun je op een laptop met de Fn toets ook het volume regelen (meestal icm een F-toets, bijv. F3 of F4), kijk eens of dat helpt.

Verwijderd

Topicstarter
staat niet gemute, ook niet zacht ofzo..De drivers zijn wel geinstalleerd maar er komt gewoon geen geluid. ik bel morgen acer wel even op, maar ik dacht misschien weten ze het hier wel...

iig bedankt

Verwijderd

heb je er toevallig een koptelefoon aansluiting in ?? dan moet je even kijken of je daar wel geluid op hebt... misschien hebben ze bij het vervangen van het bord niet de speakers aangesloten (als deze apart aan te sluiten zijn)

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10:28
Misschien zijn ze vergeten een stekkertje weer vast te zetten?

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

lopende band werk inderdaad. ik heb de toshiba van mijn pa al eens open gehad, precies hetzelfde na het vervangen van het moederbord. stekkertje zat er gewoon in, dus ik raakte onzeker, stekkertje losgehaald en gereseat en voila, weer geluid

in de periode dat ik bij dell werkte ook regelmatig meegemaakt, maar je weet t nooit zeker, misschien is het een doa moederbord dat erin ging, tis toch bijna altijd refurbished zooi

Verwijderd

Topicstarter
maar ik kan toch niet zo mijn laptop uit elkaar halen?

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
Verwijderd schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 10:22:
maar ik kan toch niet zo mijn laptop uit elkaar halen?
dat zou ik zeker laten :)

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-02 16:21
UIt elkaar halen kan je best, terug in elkaar steken is iets moeilijker.... :+
Gewoon terug naar acer dan, zij hadden dat al vanaf de eerste keer goed moeten doen.

Verwijderd

Pixal schreef op zaterdag 31 december 2005 @ 01:57:
lopende band werk inderdaad. ik heb de toshiba van mijn pa al eens open gehad, precies hetzelfde na het vervangen van het moederbord. stekkertje zat er gewoon in, dus ik raakte onzeker, stekkertje losgehaald en gereseat en voila, weer geluid

in de periode dat ik bij dell werkte ook regelmatig meegemaakt, maar je weet t nooit zeker, misschien is het een doa moederbord dat erin ging, tis toch bijna altijd refurbished zooi
Hey Miech, Roger hier. Alles ok?

Ik zou idd ook even bellen met Toshiba, je weet nooit wat hun Algemene voorwaarden stellen. Persoonlijk zou ik even bellen en netjes de stapjes opvolgen, maar effe vragen tussen neus en lippen door of het goed is als je hem zelf uit elkaar trekt. Natuurlijk zou ik wel effe naar een ownersmanual zoeken en kijken hoe je het systeem stript, nogal lastig te verklaren hoe het komt dat al de pinnetjes van je cpu verbogen zijn. Sommige helpdesken zijn best redelijk in wat je zelf mag doen (hoeven ze het niet meer uit te leggen), maar elke helpdesk freaked als je zegt dat je hebt staan jongleren met je moederbord.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Misschien even een driver-update, of juist een roll-back uitvoeren?
Heb bij ons op de zaak laatst ook een serie mainboards gehad waarbij de audio het niet meer deed na een driver update via de Windows update.
Pagina: 1