[Alg] Microsoft Teaches You to Make Games

Pagina: 1
Acties:

• megamuch
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 29-01 20:14

megamuch

Tring Tring!

Topicstarter
Microsoft Teaches You to Make Games
If you have always wanted to develop cutting-edge video games but are just getting started, tune in to our 11 free webcasts. Learn the concepts of 3-D video game production as instructors from DigiPen Institute of Technology demonstrate the key stages of developing a game engine using Microsoft Visual C# 2005 Express Edition, a new development environment for beginner programmers. Learn how to handle backgrounds, objects, and collisions. In addition, these webcasts provide a primer for handling artificial intelligence in your game, along with multiple levels and additional character functionality.

View our library of on-demand webcasts to learn more about 2-D game development by working with the top-down shooter game Star Trooper, and also learn about community-based Project Hoshimi.

The webcasts "Introduction to 2-D Video Game Development" and "Project Hoshimi" are already available. The 11 "Introduction to 3-D Video Game Development" webcasts will start Jan. 16th till Feb. 7th 2006.
Check it out on Microsoft.com
Zag dit net staan op xboxscene.com, en vond het wel interesting voor de gamedevelopers hier in /14

Ik heb zelf eigenlijk nooit de 'urge' gehad om games te gaan ontwikkelen, maar ik ga misschien toch maar eens kijken hoe het eigenlijk werkt.

Ik moet zelf de eerste 2 reeds beschikbare vidcasts nog kijken dus het niveau weet ik niet, maar Microsoft kennende, zijn het vaak interessante presentaties.

/edit: oeps.. topic titel klopt niet helemaal...

[ Voor 4% gewijzigd door megamuch op 30-12-2005 20:29 ]

Verstand van Voip? Ik heb een leuke baan voor je!

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Microsoft kennende is dit een cursus DirectX, niet een cursus gamedevelopment. Het is daardoor niet minder interessant, maar helaas wat minder algemeen toepasbaar.

Ik zal eens een aflevering gaan downloaden. Eens zien of 't wat is. :)

edit:
Hoe download je die zooi? Ik zie nergens een linkje..

[ Voor 15% gewijzigd door Varienaja op 30-12-2005 20:44 ]

Siditamentis astuentis pactum.

• Amotea
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 23-01-2025
Varienaja schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 20:42:
Hoe download je die zooi? Ik zie nergens een linkje..
Het begint 16 januari pas volgens die website.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:08

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Tja, zijn hier niet al 1000en tutorials over te vinden op het internet? Of anders die tientallen boeken? ;)

Desalniettemin wellicht rete-interessant voor de beginner. Komen hier misschien ook eens wat meer gamedev-gerelateerde vragen :P

[ Voor 18% gewijzigd door .oisyn op 30-12-2005 22:36 ]

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

• GX
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-05-2025

GX

Nee.

.oisyn schreef op vrijdag 30 december 2005 @ 22:35:
Tja, zijn hier niet al 1000en tutorials over te vinden op het internet? Of anders die tientallen boeken? ;)
Ja, die zijn er. Maar visuele presentaties wekken meer interesse bij het "lerende" persoon en zal er waarschijnlijk meer door gestimuleerd raken dan puur door een boek op iemands bureau te werpen.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:08

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Wat ik bedoel is dat ik uit de bovenstaande reacties een beetje opmaak dat de gemiddelde reactie iets is in de trant van: "oh, mooi, interessant", terwijl als je het had willen weten je het allang op had kunnen zoeken ;). Daarnaast zijn 11 lessen natuurlijk ook niet genoeg om gamedevelopment te leren, maar het zal een mooie introductie zijn. En ik vind het ook zeker een leuk initiatief, begrijp me niet verkeerd :)

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1